Gå til innhold

Når bruke hva - serum, olje, hudkrem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk et sett med dagkrem, nattkrem, serum, øyekrem og olje av ei venninne. Men hvordan bruker jeg alt dette? Hva skal innerst og skal alt på samtidig? Altså, jeg skjønner når man skal bruke dagkrem og nattkrem, men resten? 

Anonymkode: 10be7...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk at du skal bruke produktet med tynnest konsistens først. Det vil si du bruker serum under dagkremen. Det er mange typer serum, noen brukes bare én gang daglig. Noen to ganger. Det skal stå på esken. C-vitamin serum er vanlig å bruke om morgenen, ikke om kvelden. Det er forskjellige typer oljer også, og det skal stå på hvordan en bruker dem. Jeg bruker en ansiktsolje til sist om kvelden, for å «låse inn» fuktigheten fra toner, essens og vannbasert krem. Men den kan også brukes rett på huden om mogenen, etter toner og essens.

Anbefaler du sjekker på hjemmesiden til merket. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyekrem før krem, ellers kan vanlig krem komme til å «mette» området under øynene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om serumet inneholder hyaluronsyre bør huden være fuktig når du tar på serumet. Syren binder vann, den gir ikke fuktighet i seg selv. Smøres den på tørr hud så kan huden bli enda tørrere.

Det kan være lurt å teste produktene på en flekk på innsiden av armen først, i 24 timer, dersom de inneholder aktive ingredienser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

@MyMichelle Tusen takk! Jeg skal sjekke hjemmesiden og undersøke innholdet. Og jeg har brukt produktene litt sånn hipp som happ i noen uker, så jeg tåler dem i hvert fall 😄

flusa skrev (4 timer siden):

I denne rekkefølgen:

Serum

Krem

Olje

Takk! At olje skulle sist hadde jeg aldri trodd, trodde det skulle først 😅 Godt jeg spør eksperter her inne 😀❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Takk! At olje skulle sist hadde jeg aldri trodd, trodde det skulle først 😅 Godt jeg spør eksperter her inne 😀❤️

Det er lett å bli forvirret,når man bruker mange produkter.

Olje skal som siste steg,for å 'låse inn'fuktigheten ;)

Det er mange flinke her inne,og @Rocier skjønnhetsguruen vår🥰 hun kan hjelpe med mange gode tips når det kommer til hudpleie🤗

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (7 minutter siden):

Det er lett å bli forvirret,når man bruker mange produkter.

Olje skal som siste steg,for å 'låse inn'fuktigheten ;)

Det er mange flinke her inne,og @Rocier skjønnhetsguruen vår🥰 hun kan hjelpe med mange gode tips når det kommer til hudpleie🤗

Tusen takk, @flusa - du er nå ikke så verst selv heller :blomst:Og som du sier - mange flinke her inne 🤩

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...