AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #1 Skrevet 10. mai 2023 Da jeg var ung klagde ingen på at de måtte jobbe hardt. Hadde aldri hørt om depresjoner, angst og alt det tullballet der! Dagens ungdom klager på ALT. Absolutt ALT er galt. Hele tiden. De er deprimerte, stresset, har angst, kronisk utmattelse og gud vet hva. Det som mangler dagens unge er rett og slett skikkelig tak som vi hadde før. Ingen sutret om angst eller depresjoner da, det er bare tøys. Ta dere sammen! Anonymkode: 223d7...88d 8 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da jeg var ung klagde ingen på at de måtte jobbe hardt. Hadde aldri hørt om depresjoner, angst og alt det tullballet der! Dagens ungdom klager på ALT. Absolutt ALT er galt. Hele tiden. De er deprimerte, stresset, har angst, kronisk utmattelse og gud vet hva. Det som mangler dagens unge er rett og slett skikkelig tak som vi hadde før. Ingen sutret om angst eller depresjoner da, det er bare tøys. Ta dere sammen! Anonymkode: 223d7...88d Wow. Vokste du opp på 30-tallet, og kanskje også bak en låve? Anonymkode: 94b1c...7b1 44 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #3 Skrevet 10. mai 2023 Det virker som om det er svakheter og diagnoser som gir status i dag, ikke robusthet, tæl og stå på vilje. Anonymkode: 756db...138 17 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 10. mai 2023 Ingen klagde, men folk var fortsatt syke. Mine foreldre brukte si at folk hadde "problemer med nervene". Så hadde du de som var ufør pga "ryggen". Jeg hadde selv angst på ungdomsskolen da ingen hadde hørt om det. Jeg fortalte ingen om det, men jeg hadde mye problemer i skolen og skulket mye. Alkoholisme fantes også i "gamle dager" Selv om man ikke snakker om problemer, så betyr det ikke at de ikke er der Anonymkode: d5267...3cb 33 6 12
Paneera Skrevet 10. mai 2023 #5 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da jeg var ung klagde ingen på at de måtte jobbe hardt. Hadde aldri hørt om depresjoner, angst og alt det tullballet der! Dagens ungdom klager på ALT. Absolutt ALT er galt. Hele tiden. De er deprimerte, stresset, har angst, kronisk utmattelse og gud vet hva. Det som mangler dagens unge er rett og slett skikkelig tak som vi hadde før. Ingen sutret om angst eller depresjoner da, det er bare tøys. Ta dere sammen! Anonymkode: 223d7...88d Ok, så du er psykiater eller psykolog siden du sier at angst og depresjon ikke finnes? 6
Bombasi Skrevet 10. mai 2023 #6 Skrevet 10. mai 2023 (endret) Depresjon, angst, stress og utmattelse har eksistert siden tidenes morgen. Men i tidligere tider holdt alle dette for seg selv. Det var mer tabubelagt, og man ble sett på som svak. I dag handler det mer om å "stå fram" for å normalisere dette, så derfor hører du det så mye. Blander du inn at dagens unge er generasjon prestasjon, og aldri har hatt høyere krav mot seg, samt er full av materielle distraksjoner som igjen gjør at livet har blitt teknologisert i en hastighet som mennesker ikke egentlig er bygd for, så blir dem også mer eksponert mot diverse fysiske og psykiske tilstander. Ting har endret seg voldsomt de siste 20 årene. Og jeg synes ikke utviklingen er til det bedre, selv om noen ting har blitt vesentlig lettere. Uansett så går det ikke an å sammenligne dagens unge med tidligere unge, uansett om du er 40 eller 90 år. Endret 10. mai 2023 av Bombasi 12 21
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #8 Skrevet 10. mai 2023 Helt enig i det som blir sagt i HI. Noe går helt feil vei. Vi presterer ikke lenger. Samfunnet klager mer enn de bidrar. Anonymkode: 8882a...a3a 8
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #9 Skrevet 10. mai 2023 Det er fordi folk før i tiden bare kalte de som slet med disse tingene for sinnsyke , stengte dem inne og ga dem en "behandling" som folk i dag skjønner at var tortur og gjorde vondt verre. Anonymkode: 0f1a4...2d8 12 1
Gjest Warrior Skrevet 10. mai 2023 #10 Skrevet 10. mai 2023 (endret) Angst, og depresjoner har nok alltid eksistert du. Flere har det nå fordi nå tørr folk å være åpen om det. I alle fall blant voksne. Før skjulte folk det mer. Er også mer press i samfunnet, spesielt blant tenåringer og på skolene. Det gir stress, angst, depresjoner osv blant de unge. Så er vi også enkelt og greit flere mennesker på jorda enn før i tiden. Jo flere mennesker, jo flere sliter med angst, depresjoner, stress, sykdommer osv. Jobbe hardt er det fortsatt mange som gjør. Men at det er mer lathet også blant mennesker(da mener jeg folk som virkelig er lat og ikke syke), ja det er det. Flere er mer lat enn før, men langt i fra alle er det Det sees når det er snakk om trening også. Finnes en del som bare aldri gidder å trene og være aktiv. Var nok sånn før også. Noen som var lat. Alt har eksistert i alle år. Endret 10. mai 2023 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #11 Skrevet 10. mai 2023 Det var ting det ikke ble snakket om før, men tilstede var det likevel. Om ungdom tåler mindre, eller klager mer er jeg uenig i. Samfunnet har forandret seg, og jeg tenker det er fint det settes ord på vanskelige tema. Selv om vi ikke alltid kan kjenne oss igjen, betyr det ikke at det ikke eksisterer. Det jeg derimot tror er bra for barn og unge er at foreldre lar barna falle uten sikkerhetsnett. Det å erfare man kan reise seg igjen er viktig for å mestre motgangen man uansett vil møte i større eller mindre grad. Anonymkode: 20ab4...83c 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #12 Skrevet 10. mai 2023 Bombasi skrev (16 minutter siden): Depresjon, angst, stress og utmattelse har eksistert siden tidenes morgen. Men i tidligere tider holdt alle dette for seg selv. Det var mer tabubelagt, og man ble sett på som svak. I dag handler det mer om å "stå fram" for å normalisere dette, så derfor hører du det så mye. Blander du inn at dagens unge er generasjon prestasjon, og aldri har hatt høyere krav mot seg, samt er full av materielle distraksjoner som igjen gjør at livet har blitt teknologisert i en hastighet som mennesker ikke egentlig er bygd for, så blir dem også mer eksponert mot diverse fysiske og psykiske tilstander. Ting har endret seg voldsomt de siste 20 årene. Og jeg synes ikke utviklingen er til det bedre, selv om noen ting har blitt vesentlig lettere. Uansett så går det ikke an å sammenligne dagens unge med tidligere unge, uansett om du er 40 eller 90 år. Hva tenker du om de psykologene som nå begynner å fronte at "det er kanskje for mye prat" om det, og at det er for mange som ikke har annet fokus enn sykdomsprat Anonymkode: cdf71...8f1 4
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #13 Skrevet 10. mai 2023 Psykisk sykdom eksisterte før, men folk holdt det skjult. Det var ikke rom og aksept for å prate åpent om det. Men enig at pendelen har svinget fullstendig i den andre retningen. Datteren min er stadig på symptomjakt fordi hun og venninnene ser på videoer på Tiktok med titler som "How to tell if you have ADHD/Anxiety" ect. Og selvfølgelig veldig mye av det de lister opp kan alle kjenne seg igjen i. Anonymkode: 48d80...f77 7 1
900 Skrevet 10. mai 2023 #14 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Wow. Vokste du opp på 30-tallet, og kanskje også bak en låve? Anonymkode: 94b1c...7b1 Det er ikke noe galt i å ha vokst opp på 30 tallet eller bak en låve. Du har mye å lære av den generasjonen. Det norske folk har glemt sine forfedre, respekten for dem og det de har gjort for å beskytte oss mot utryddelse. Det gjorde de ikke ved å klage på migrener og angst. De lot seg ikke bli trakassert og underminnert av globalister med diverse udiagnostiserte sinnsykdommer som skulle fortelle dem om deres rasisme og dyremishandling. De gikk ikke mot sin UNDERGANG, de sto for FRAMTID! 5 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #15 Skrevet 10. mai 2023 En mann på jobben har nesten ikke møtt i år, har veldig mye ureglementert fravær, men sjefene viser så fantastisk mye forståelse fordi han hevder å ha psykiske problemer og da skal man visst ikke bli stilt krav til. Sannheten er at han på tross av sin unge alder har pådratt seg et alvorlig alkoholproblem og derfor ikke er i stand til å kjøre på jobb på morgenen. Ikke rart han føler seg nedkjørt. Burde heller fått tilbud om rusbehandling , krav om AKAN-avtale og krav om oppmøte på jobb. Anonymkode: 756db...138 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #16 Skrevet 10. mai 2023 900 skrev (3 minutter siden): Det er ikke noe galt i å ha vokst opp på 30 tallet eller bak en låve. Du har mye å lære av den generasjonen. Det norske folk har glemt sine forfedre, respekten for dem og det de har gjort for å beskytte oss mot utryddelse. Det gjorde de ikke ved å klage på migrener og angst. De lot seg ikke bli trakassert og underminnert av globalister med diverse udiagnostiserte sinnsykdommer som skulle fortelle dem om deres rasisme og dyremishandling. De gikk ikke mot sin UNDERGANG, de sto for FRAMTID! 👏👏 Anonymkode: 8882a...a3a
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #17 Skrevet 10. mai 2023 Man tålte mer før, fordi man hadde et annet fokus. Fokuset var at livet ikke alltid var fantastisk. Nå tror mange at livet skal være fab hver dag og blir deperimert når livet ikke er sånn som de tror. Og foreldre har sydd puter under armene til barna sine og skjermet de fra så mye motgang som mulig, da blir det tøft å være ung voksen og bli stilt krav til. Anonymkode: a9b27...54f 4 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #18 Skrevet 10. mai 2023 Bombasi skrev (30 minutter siden): Depresjon, angst, stress og utmattelse har eksistert siden tidenes morgen. Men i tidligere tider holdt alle dette for seg selv. Det var mer tabubelagt, og man ble sett på som svak. I dag handler det mer om å "stå fram" for å normalisere dette, så derfor hører du det så mye. Blander du inn at dagens unge er generasjon prestasjon, og aldri har hatt høyere krav mot seg, samt er full av materielle distraksjoner som igjen gjør at livet har blitt teknologisert i en hastighet som mennesker ikke egentlig er bygd for, så blir dem også mer eksponert mot diverse fysiske og psykiske tilstander. Ting har endret seg voldsomt de siste 20 årene. Og jeg synes ikke utviklingen er til det bedre, selv om noen ting har blitt vesentlig lettere. Uansett så går det ikke an å sammenligne dagens unge med tidligere unge, uansett om du er 40 eller 90 år. Helt enig. Men det er skremmende hvor mange som fortsatt ikke er klar over hva psykiske lidelser faktisk er og hvordan det kan påvirke kroppen. Jeg hadde en stor diskusjon med to kollegaer som ikke trodde på psykiske lidelser og som mener de bare er svake og må bli sterkere. Jeg kjenner jeg ble ekstremt trigget og provosert av dette. Ikke minst fordi vi jobber i helsevesenet og de burde visst bedre. Anonymkode: 5b203...c85 8
Bombasi Skrevet 10. mai 2023 #19 Skrevet 10. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Hva tenker du om de psykologene som nå begynner å fronte at "det er kanskje for mye prat" om det, og at det er for mange som ikke har annet fokus enn sykdomsprat Anonymkode: cdf71...8f1 Har enda tilgode å høre/lese at psykologer har begynt å fronte dette. Men jeg er tildels enig i at denne "åpenhetskulturen" og "ståframkulturen" har tatt mye av siste årene. Det er mye mot sin hensikt, og hvilke gevinster man får av dette kan man i høyeste grad diskutere. Greit nok at man bør normalisere tilstander, men man trenger ikke å popularisere dette slik at det blir tatt så ut av kontekst at alle som har en tung periode lider av noe og må "stå fram" de også. Endret 10. mai 2023 av Bombasi 2 3
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #20 Skrevet 10. mai 2023 900 skrev (10 minutter siden): Det er ikke noe galt i å ha vokst opp på 30 tallet eller bak en låve. Du har mye å lære av den generasjonen. Det norske folk har glemt sine forfedre, respekten for dem og det de har gjort for å beskytte oss mot utryddelse. Det gjorde de ikke ved å klage på migrener og angst. De lot seg ikke bli trakassert og underminnert av globalister med diverse udiagnostiserte sinnsykdommer som skulle fortelle dem om deres rasisme og dyremishandling. De gikk ikke mot sin UNDERGANG, de sto for FRAMTID! Empati er ihvertfall ikke en av tingene denne generasjonen skal lære meg. Anonymkode: 94b1c...7b1 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå