MyMichelle Skrevet 10. mai 2023 #1 Del Skrevet 10. mai 2023 To dager etter at jeg startet med den rosa Banila oljerensen oppdaget jeg røde kløende flekker på kinnene (kun på oppå kinnbenene). Gjorde jeg noe feil? Jeg påførte den på tørr hud, masserte litt, fuktet og masserte igjen før jeg skylte den av. Kanskje jeg masserte for mye? Kanskje den ikke passet samme med Ole Henriksen toner med AHA (som jeg bruker om kvelden)? Som vannbasert rens bruker jeg Ole Henriksen Truth Juice rens med PHA. Det er nå 2-3 uker siden. Jeg har lyst å prøve oljerensen på ny, men vet ikke om jeg tør. Det klødde noe innmari, og det eneste som roet den var COSRX snegleslimkrem, og COSRX Aloe solkrem. Gikk så langt at jeg brukte solkrem som nattkrem! For den effekten varte lengst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #2 Del Skrevet 10. mai 2023 Er nok tilfeldig, ingenting i den rensen som gir utslett til vanlig Anonymkode: f7493...866 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #3 Del Skrevet 10. mai 2023 Prøvd med kokosolje? Jeg har også reagert på Banila sine. Kokosolje fungerer bedre, billigere, og ingen utslett. Anonymkode: 86d20...a9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #4 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er nok tilfeldig, ingenting i den rensen som gir utslett til vanlig Anonymkode: f7493...866 Jo faktisk. Ingrediensen Ethylhexyl Palmitate er kjent for å gi hudreaksjoner som kviser og irritasjon, den scorer faktisk 4 av 5 mulige på Inci (offisiell skala for kosmetikk) på "Irritasjon". I Banila Co rensen så er Ethylhexyl Palmitate den første ingrediensen på ingredienslisten som betyr at det er den ingrediensen det er mest av i produktet. I tillegg inneholder produktet flere parfymer, og parfymerte dufter kan også trigge kviser og irritasjon. Anonymkode: fb9b1...137 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 10. mai 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Prøvd med kokosolje? Jeg har også reagert på Banila sine. Kokosolje fungerer bedre, billigere, og ingen utslett. Anonymkode: 86d20...a9f Jeg har ikke prøvd, men skal prøve. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #6 Del Skrevet 11. mai 2023 Kokos olje er også veldig acne triggende for sensitiv hud. En skikkelig værsting faktisk.. Jeg får kviser i hodebunnen til og med av sjampo med kokos Anonymkode: fb9b1...137 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scherbatsky Skrevet 11. mai 2023 #7 Del Skrevet 11. mai 2023 Jeg likte den ikke. Hadde lignende reaksjon, og jeg følte også at den bare lå oppå ansiktet, selv etter å ha vasket og vasket, skrubbet med klut og en annen rens til og med to ganger etterpå. Så den var ikke noe for meg. Vet ikke om jeg reagerte på noe i eller pga alt jeg måtte gjøre for å få den av. Like Klairs sin oljerens mye bedre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 11. mai 2023 #8 Del Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kokos olje er også veldig acne triggende for sensitiv hud. En skikkelig værsting faktisk.. Jeg får kviser i hodebunnen til og med av sjampo med kokos Anonymkode: fb9b1...137 Ja, den scorer 5,5 av 6 på aknetrigger-skalaen. Jeg tåler produkter med kokosolje/ekstrakt på kroppen, men ikke i ansiktet. Får kviser selv om det skylles av med en gang. Så bruker oljebasert rens uten kokosolje først og vannbasert rens etterpå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #9 Del Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Kokos olje er også veldig acne triggende for sensitiv hud. En skikkelig værsting faktisk.. Jeg får kviser i hodebunnen til og med av sjampo med kokos Anonymkode: fb9b1...137 Ja! Jeg følger med flere dermatologer på sosiale medier, og hørte at kokosolje er et NEI-produkt om du sliter med uren hud, eller hvis du vil unngå kviser. Anonymkode: a1c77...845 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #10 Del Skrevet 11. mai 2023 Scherbatsky skrev (12 timer siden): Jeg likte den ikke. Hadde lignende reaksjon, og jeg følte også at den bare lå oppå ansiktet, selv etter å ha vasket og vasket, skrubbet med klut og en annen rens til og med to ganger etterpå. Så den var ikke noe for meg. Vet ikke om jeg reagerte på noe i eller pga alt jeg måtte gjøre for å få den av. Like Klairs sin oljerens mye bedre. Var det du som opprettet tråden om denne Banila-rensen, at du ikke fikk fjerne et lag av rensen etter å ha vasket ansiktet flere ganger? Vurderte å kjøpe rensen, etter anbefaling fra en venninne, men etter å ha lest den tråden var det helt uaktuelt. Anonymkode: a1c77...845 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 12. mai 2023 #11 Del Skrevet 12. mai 2023 Har aldri vært fan av oljerens, men denne synes jeg faktisk er kjempegod: 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #12 Del Skrevet 12. mai 2023 Anbefaler The Ordinary squalane cleanser, veldig god oljerens og uten parfyme. Anonymkode: 4527e...3a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 13. mai 2023 Forfatter #13 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 11.5.2023 den 16.15): Var det du som opprettet tråden om denne Banila-rensen, at du ikke fikk fjerne et lag av rensen etter å ha vasket ansiktet flere ganger? Vurderte å kjøpe rensen, etter anbefaling fra en venninne, men etter å ha lest den tråden var det helt uaktuelt. Anonymkode: a1c77...845 Det var jeg som opprettet tråden. Jeg hadde ikke noen problemer med å få Banila-rensen vasket bort. Jeg brukte Truth rens fra Ole Henriksen (med PHA). Jeg fikk bare kløende røde flekker. Du kan jo spørre din venninne om å få prøve hennes, for å se om du tåler den. Det var den rosa jeg brukte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #14 Del Skrevet 13. mai 2023 Den rosa er vel den mest parfymerte tror jeg, hvis det er det du reagerte på? Selv liker jeg den grønne eller lilla bedre, de kjennes mildere og er laget for sensitiv og kombinert hud hvis jeg husker riktig. Men uansett så passer jo ikke alle produkter og merker all hud, samma hvor bra eller godt renommé de har. Hyaluronic(?) acid og retinol kan jeg f.eks bare glemme. Huden min liker det ikke i det hele tatt, selvom resten av verden hyller det høyt. Så det er bedre å finne noe annet som passer deg og huden din. Jeg ville iallefall droppet å utsette huden for et nytt sjokk ved å prøve Banila'en en gang til. Anonymkode: 870ef...754 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #15 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Den rosa er vel den mest parfymerte tror jeg, hvis det er det du reagerte på? Selv liker jeg den grønne eller lilla bedre, de kjennes mildere og er laget for sensitiv og kombinert hud hvis jeg husker riktig. Men uansett så passer jo ikke alle produkter og merker all hud, samma hvor bra eller godt renommé de har. Hyaluronic(?) acid og retinol kan jeg f.eks bare glemme. Huden min liker det ikke i det hele tatt, selvom resten av verden hyller det høyt. Så det er bedre å finne noe annet som passer deg og huden din. Jeg ville iallefall droppet å utsette huden for et nytt sjokk ved å prøve Banila'en en gang til. Anonymkode: 870ef...754 Tviler på at TS reagerte på parfymen ettersom hun bruker solkrem fra cosrx som er full av parfyme. Anonymkode: 4527e...3a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #16 Del Skrevet 13. mai 2023 MyMichelle skrev (18 timer siden): Det var jeg som opprettet tråden. Jeg hadde ikke noen problemer med å få Banila-rensen vasket bort. Jeg brukte Truth rens fra Ole Henriksen (med PHA). Jeg fikk bare kløende røde flekker. Du kan jo spørre din venninne om å få prøve hennes, for å se om du tåler den. Det var den rosa jeg brukte. Det var en som opprettet en tråd om denne Banila-rensen. Hun fikk ikke bort et lag av denne rensen. Vedkommende hadde vasket ansiktet flere, men følte fremdeles at det var på huden. Leste tråden for flere måneder siden. Anonymkode: a1c77...845 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #17 Del Skrevet 13. mai 2023 MyMichelle skrev (18 timer siden): Det var jeg som opprettet tråden. Jeg hadde ikke noen problemer med å få Banila-rensen vasket bort. Jeg brukte Truth rens fra Ole Henriksen (med PHA). Jeg fikk bare kløende røde flekker. Du kan jo spørre din venninne om å få prøve hennes, for å se om du tåler den. Det var den rosa jeg brukte. Her er tråden: Det kom ikke fram i hovedinnlegget hvilken rens det var, men det kom senere fram at det var en Banila-rens. Ser tråden er to år gammel😄 Anonymkode: a1c77...845 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #18 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her er tråden: Det kom ikke fram i hovedinnlegget hvilken rens det var, men det kom senere fram at det var en Banila-rens. Ser tråden er to år gammel😄 Anonymkode: a1c77...845 For å legge til, etter å ha lest denne tråden var det HELT uaktuelt å kjøpe Banila-rens, denne stakkars personen hadde oljebelegg etter 1 og halv uke og hadde skrubbet, brukt rensemelk og tatt dyprens for å få bort belegget, men ingenting hjalp🙈 Anonymkode: a1c77...845 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 14. mai 2023 #19 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): For å legge til, etter å ha lest denne tråden var det HELT uaktuelt å kjøpe Banila-rens, denne stakkars personen hadde oljebelegg etter 1 og halv uke og hadde skrubbet, brukt rensemelk og tatt dyprens for å få bort belegget, men ingenting hjalp🙈 Anonymkode: a1c77...845 Samtlige av disse Banila-rensene inneholder syntetisk voks, jeg vil tro at det var den som la igjen som føltes som et belegg på huden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #20 Del Skrevet 14. mai 2023 Roci skrev (5 timer siden): Samtlige av disse Banila-rensene inneholder syntetisk voks, jeg vil tro at det var den som la igjen som føltes som et belegg på huden. Kan jo ikke være bra om en vil prøve å unngå kviser. En rens er det første steget i en hudpleierutine, hva er det vitsen med å bruke en slik rens som legger seg som en hinne og som vil gjøre at produktene du bruker etterpå ikke vil trenge ordentlig inn🙈 Jeg renser ansiktet to-tre ganger med én rens. Brukte en oljerens fra Klairs som var bra, men merket ingen forskjell på huden etter at jeg begynte med oljerens. Jeg dobbelrenser huden, altså renser den flere ganger, men ikke med en oljerens. Anonymkode: a1c77...845 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå