Gå til innhold

Hans familie vil ikke vedkjenne seg sønnen vår..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å gjøre dette så kort som mulig.

Min mann har en bror, og en mor. Utad bryr de seg veldig om familien sin, og forventer at man skal bry seg tilbake. Flott hvis det hadde vært sånn..

mannen min og jeg har et barn på 12 år, og har alltid invitert til bursdager og sånne ting, men de har kun kommet i en håndfull (om så mange) ganger. Det er aldri en tlf eller sms eller noe med "gratulerer med dagen" eller " god jul". Aldri spør de hva barnet ønsker seg, og veldig sjelden kommer det gaver ved en slik anledning. De spør heller aldri hvordan det går med barnet. Min mann har god kontakt med sin familie, så det er ikke grunnen til noe av dette. 
Barnet forsøkte i går selv å rekke ut en hånd til sin onkel, men han gidder ikke engang å svare.. Onkelen har selv barn som min mann har også har god kontakt med. 
Vårt barn kjenner ikke sin familie på farssiden i det hele tatt pga deres likegyldighet, og jeg blir så forbaska såret på barnets vegne! 
Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, men jeg må få luftet dette et sted der det ikke blir krig fordi jeg sier noe…!

Dette er så sårt og leit! 

Anonymkode: 9bca6...757

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har ikke far tatt med sønnen når han er sammen med søsken og deres barn? Har de nekter ham å delta?

Anonymkode: f5907...6ac

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor har ikke far tatt med sønnen når han er sammen med søsken og deres barn? Har de nekter ham å delta?

Anonymkode: f5907...6ac

Fordi han ikke ønsker å være med fordi han føler seg uvelkommen. 
Det har til og med vært tilfeller der bestemor (min manns mor) ikke engang har sagt hei til han..

Anonymkode: 9bca6...757

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig og utrolig kjip oppførsel. Veldig trist for din sønn og håper han har søskenbarn på morssiden. Bryr svigermoren din seg om den andre sønnens barn da, altså forskjellsbehandler hun?

Anonymkode: 9f5ae...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi han ikke ønsker å være med fordi han føler seg uvelkommen. 
Det har til og med vært tilfeller der bestemor (min manns mor) ikke engang har sagt hei til han..

Anonymkode: 9bca6...757

Du vet du hva?

Dette må dere jo ta ordentlig opp. 

Anonymkode: 08e67...9a1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres veldig merkelig ut, har det noen gang vært tvil om farskapet? For en slik forskjellsbehanlding er svært merkelig

Anonymkode: bac8b...2b2

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi han ikke ønsker å være med fordi han føler seg uvelkommen. 
Det har til og med vært tilfeller der bestemor (min manns mor) ikke engang har sagt hei til han..

Anonymkode: 9bca6...757

Herregud. For noen ekle mennesker. 

Anonymkode: 9f5ae...35b

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så merkelig og utrolig kjip oppførsel. Veldig trist for din sønn og håper han har søskenbarn på morssiden. Bryr svigermoren din seg om den andre sønnens barn da, altså forskjellsbehandler hun?

Anonymkode: 9f5ae...35b

Han har søskenbarn, tante og onkel på min side som vi er mye sammen med heldigvis.

Min svigermor er mye sammen med de andre barnebarna sine og snakker om dem hele tiden.

Jeg blir så lei meg på vår sønns vegne! Syns det er grusomt! 

Anonymkode: 9bca6...757

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette høres veldig merkelig ut, har det noen gang vært tvil om farskapet? For en slik forskjellsbehanlding er svært merkelig

Anonymkode: bac8b...2b2

Nei, det har aldri vært tvil om det. 

Anonymkode: 9bca6...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herregud. For noen ekle mennesker. 

Anonymkode: 9f5ae...35b

Om ikke ekle, så i alle fall urettferdige.

Anonymkode: 9bca6...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du vet du hva?

Dette må dere jo ta ordentlig opp. 

Anonymkode: 08e67...9a1

Min mann vil ikke at jeg skal blande meg fordi det da bare blir bråk, sier han. Og jeg er i grunn usikker på hvor alvorlig min mann tar det opp med dem

Anonymkode: 9bca6...757

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om ikke ekle, så i alle fall urettferdige.

Anonymkode: 9bca6...757

Det er ganske ekkelt å ignorere og ikke hilse på sitt eget barnebarn.

Anonymkode: e5e77...9ce

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ganske ekkelt å ignorere og ikke hilse på sitt eget barnebarn.

Anonymkode: e5e77...9ce

Ja, jeg er enig i det når du sier det sånn

Anonymkode: 9bca6...757

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kruspersilletaco

Hadde mistet respekten for min mann om han holdt kontakten med slike folk.. 

Min familie behandler mine barn noe tilsvarende, og jeg har minimal kontakt med dem pga det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de trangsynte, vemmelige mennesker, som reagerer på at noen er "annerledes" eller noe sånn, eller skiller ikke ditt barn seg ut på noe vis? Det er ingen unnskylding for dem, men jeg vet om mennesker som ikke orker å ha kontakt med familiemedlemmer med div diagnoser. Helt uforståelig for meg, men det skjer dessverre.

Jeg hadde rett og slett krevd at mannen skulle satt på plass familien sin, og ikke hatt kontakt med dem før de oppførte seg! Evnt kunne han fortsatt å ha kontakt med onkelbarna, og fått de til å knytte bånd med sønnen sin.

Anonymkode: 4dbb7...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen din må samle mot og spørre moren og broren hvorfor de er så likegyldig til sønnen deres!

Vanskelig for han? Vel, det er vanskelig for sønnen deres å føle at farmor og onkel ikke liker han.

Nå må mannen din tenke på sønnen deres, og ikke sutre på at det blir sjau. Ja, da får det BLI sjau da! Kanskje DU skal lage litt sjau. Nekte å feire jul etc med dem før de er grei med sønnen deres!

Anonymkode: 6ae66...048

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror jeg ville gitt en klar og tydelig beskjed til mannen  din  om at han enten tar en alvorlig prat med sin familie og får svar på hva som er galt. 

Hvis ikke, eller at det ikke ordner seg, er det kanskje like så bra å kutte all kontakt. 

Tror det sparer din sønn for endel vonde opplevelser. Regner med de kommer nær ham er tilstede sammen med de som overser han.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke blande deg fordi det blir bråk? Jeg hadde stemt istand bråk jeg. Hva hadde det vært å tape da? Når relasjonen uansett er dårlig. De burde få en skikkelig oppvekker. Og hvis de tar avstand og ikke vil ta noe til etteretning, så er det vel like greit. Fortell dem og mannen din at du sier sannheten til sønnen deres. Og at det ikke er han det er noe galt med, men dem. 

Anonymkode: 35a27...541

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Er de trangsynte, vemmelige mennesker, som reagerer på at noen er "annerledes" eller noe sånn, eller skiller ikke ditt barn seg ut på noe vis? Det er ingen unnskylding for dem, men jeg vet om mennesker som ikke orker å ha kontakt med familiemedlemmer med div diagnoser. Helt uforståelig for meg, men det skjer dessverre.

Jeg hadde rett og slett krevd at mannen skulle satt på plass familien sin, og ikke hatt kontakt med dem før de oppførte seg! Evnt kunne han fortsatt å ha kontakt med onkelbarna, og fått de til å knytte bånd med sønnen sin.

Anonymkode: 4dbb7...0cd

Ingen diagnoser eller noen form for annerledes oppførsel hos sønnen vår. De bare nekter å vedkjenne seg han av en eller annen grunn 😥

Anonymkode: 9bca6...757

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Mannen din må samle mot og spørre moren og broren hvorfor de er så likegyldig til sønnen deres!

Vanskelig for han? Vel, det er vanskelig for sønnen deres å føle at farmor og onkel ikke liker han.

Nå må mannen din tenke på sønnen deres, og ikke sutre på at det blir sjau. Ja, da får det BLI sjau da! Kanskje DU skal lage litt sjau. Nekte å feire jul etc med dem før de er grei med sønnen deres!

Anonymkode: 6ae66...048

Vi har ikke feiret jul med dem på mange mange år. Men ja, jeg har VELDIG lyst til å bråke om en så viktig ting som dette for jeg syns det er absolutt hårreisende å være vitne til! Problemet er jo bare da at jeg ødelegger sikkert for mannen min…

Anonymkode: 9bca6...757

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...