Rotehodet Skrevet 5. april 2024 #421 Del Skrevet 5. april 2024 O Rakel skrev (58 minutter siden): Det er ditt innlegg som rett og slett blir for dumt. Stortingsrepresentanter representerer ikke seg selv men oss, og de kan man påvirke direkte eller indirekte, bl.a. med skriftlige henvendelser, demonstrasjoner og kampanjer. Det er stortingsrepresentanters oppgave å lytte til velgerne. Du velger å se bort fra pædet jeg uthevet i innlegget til hun jeg svarte. Mitt svar først og fremst et tilsvar på den påstanden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iRack Skrevet 5. april 2024 #422 Del Skrevet 5. april 2024 (endret) ... Endret 23. september 2024 av iRack 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 5. april 2024 #423 Del Skrevet 5. april 2024 Fjollefyr skrev (2 timer siden): Ja, det er det. Men én dommer frikjente og. Pluss at det er jurister som er representerer påtalemyndigheten. Hvordan et menneske opptrer en time etter at hendelsen er skjedd, er ikke argument for å frikjenne mener jeg. Legger en tekst fra Bergens Tidende i skjult tekst. Ikke sikkert at alle vil lese slike detaljer. Skjul innhold «[24-åringen] og [25-åringen] forstod at hun ikke samtykket til enkelte av de seksuelle handlingene, og at hun ikke var i stand til å gjøre fysisk eller verbal motstand fordi hun var bundet fast og hadde [25-åringen] sin penis i munnen», skriver flertallet. Disse to er derfor dømt til å betale 240.000 kroner i oppreisningserstatning hver. Pluss denne teksten, også fra BT. "Flertallet drøftet også spørsmålet om kvinnens beruselse etter festen. De har slått fast at kvinnen var tydelig, men ikke overstadig beruset. Hun var dermed i stand til å motsette seg handlingen, ifølge de fem dommerne." Hvordan ett menneske kan reagere når man blir utsatt for seksuelle overgrep, er tydelig at dommere og meddommere ikke har peiling på. Hvis du ikke hyler og skriker, er du ikke voldtatt. Alle vet at mennesker har i hovedsak tre måter å reagere på i en traumatisk hendelse. Frys, kjemp eller flykt. De som går i frys er tydeligvis sjanseløs i en rettssak etterpå. Flukten kan og være mental, og komme etterpå. F.eks at man kobler ut hendelsen og at den blir faktisk glemt. Alt fra noen minutter til flere år. At hun satt og sang én time etterpå er tydeligvis frikjennelsesgrunnlag. Jeg gremmes. 100% enig. Håper virkelig påtalemyndigheten anker. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 5. april 2024 #424 Del Skrevet 5. april 2024 O Rakel skrev (52 minutter siden): 100% enig. Håper virkelig påtalemyndigheten anker. Mulig jeg tar feil, men tror ikke skyldspørsmålet kan ankes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 5. april 2024 #425 Del Skrevet 5. april 2024 In absentia skrev (3 minutter siden): Mulig jeg tar feil, men tror ikke skyldspørsmålet kan ankes Nei, tror og at dette var siste rettsinstans. Med mindre det kommer nye og avgjørende bevis. Desverre. En trist dag for rettssikkerheten til offer for seksuelle overgrep og voldtekt. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 5. april 2024 #426 Del Skrevet 5. april 2024 Nattens rytter skrev (5 timer siden): Vel, Fetteren vart òg dømd til å betala erstatning. Dei har ikkje noko rulleblad og kan arbeida med sårbare grupper, so dei er frikjende i samfunnet sine augo. De er frikjent juridisk sett, men de vil heldigvis alltid bli sett på som vondtektsforbrytere av samfunnet, og jeg håper de sliter med å få jobb, venner og gode naboforhold resten av livet. At avskum som disse får lov å jobbe i barnehager og innen barneidrett, eller kanskje aller verst, med sårbare unge tenåringsjenter i barnevernet, er hinsides sykt og jeg håper alle dommerene får mareritt om de kommende overgrepene de har sørget for at sannsynligvis skjer nå. 5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet 6. april 2024 #427 Del Skrevet 6. april 2024 RealistiskDot skrev (På 5.4.2024 den 18.53): Det er både samfunnet og disse guttene. Ikke kun disse guttene. Nei det er guttene. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjollefyr Skrevet 6. april 2024 #428 Del Skrevet 6. april 2024 Memorangen skrev (1 time siden): Nei det er guttene. Jeg vil si meg enig i at dette er guttene sitt ansvar. Itillegg til at foreldrene, og nettverket rundt har sviktet. Som dermed må bære en del av skylden. De foreldrene som ikke føler på skyld og ansvar for at de har slike sønner, de er ikke mye god i hodet. Bare det at de spretter champagne og synger 'let it go" sier sitt om moralen de rundt de har oppdradd de til. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 7. april 2024 #429 Del Skrevet 7. april 2024 (endret) In absentia skrev (På 5.4.2024 den 22.18): Mulig jeg tar feil, men tror ikke skyldspørsmålet kan ankes Nei, men saken kan ankes om man mener loven er uriktig tolket (lovanvendelsen). Endret 7. april 2024 av O Rakel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 7. april 2024 #430 Del Skrevet 7. april 2024 Jeg regner med at det er flere enn meg som føler seg motløs av denne saken. Det ser ut som det demonstrasjoner i oslo og Bergen, og jeg vil oppfordre alle til å signere samtykkeloven https://samtykkelov.no 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 7. april 2024 #431 Del Skrevet 7. april 2024 Var jo litt det samme i Hemsedal, hun hadde snappet/textet med en venninne i etterkant. Trodde det dreide seg om hva gjerningsmennene gjorde på gjerningstidspunktet, ikke hva offeret gjorde i etterkant. Kan se ut til at det tar litt tid før det skikkelig synker inn hva som har skjedd, med den type voldtektssaker 🤔 Hva er en typisk reaksjon? 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 7. april 2024 #432 Del Skrevet 7. april 2024 Madame Butterfly skrev (30 minutter siden): Var jo litt det samme i Hemsedal, hun hadde snappet/textet med en venninne i etterkant. Trodde det dreide seg om hva gjerningsmennene gjorde på gjerningstidspunktet, ikke hva offeret gjorde i etterkant. Kan se ut til at det tar litt tid før det skikkelig synker inn hva som har skjedd, med den type voldtektssaker 🤔 Hva er en typisk reaksjon? Jeg mener at dette er et viktig poeng. Mange tror at de ville sparket og slått (det hadde ikke denne jenta mulighet til da hun var bundet). Og mange tror at det er naturlig å løpe rett til politistasjonen/legevakten, mens det er minst like vanlig å prøve å blokkere traumet, ved å «late» som det ikke har skjedd. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miniomelett Skrevet 7. april 2024 #433 Del Skrevet 7. april 2024 Madame Butterfly skrev (32 minutter siden): Var jo litt det samme i Hemsedal, hun hadde snappet/textet med en venninne i etterkant. Trodde det dreide seg om hva gjerningsmennene gjorde på gjerningstidspunktet, ikke hva offeret gjorde i etterkant. Kan se ut til at det tar litt tid før det skikkelig synker inn hva som har skjedd, med den type voldtektssaker 🤔 Hva er en typisk reaksjon? Tror jeg har lest at for mange så kan det gå ca 7 år før de innser at de ble voldtatt. De kan ha fått mentale problemer like etterpå, og alle andre symptomer/tegn på det, men hjernen greier ikke (vil ikke?) koble det sammen. Det kan være at de har hatt sex som ble grenseoverskridende, som ikke ble samtykket til underveis, som ikke føltes greit osv og de ikke kunne avbryte. Så sliter de plutselig med søvn, eller konsentrasjonen, eller vegrer å gjøre forskjellige ting, de kjenner på skam og selvhat, angst, osv uten å forstå sammenhengen. 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 7. april 2024 #434 Del Skrevet 7. april 2024 velociraptor skrev (På 5.4.2024 den 23.04): De er frikjent juridisk sett, men de vil heldigvis alltid bli sett på som vondtektsforbrytere av samfunnet, og jeg håper de sliter med å få jobb, venner og gode naboforhold resten av livet. At avskum som disse får lov å jobbe i barnehager og innen barneidrett, eller kanskje aller verst, med sårbare unge tenåringsjenter i barnevernet, er hinsides sykt og jeg håper alle dommerene får mareritt om de kommende overgrepene de har sørget for at sannsynligvis skjer nå. Jeg tror ikke dette er det siste vi hører fra denne guttegjengen. Dette er jo ikke deres første og eneste forbrytelse, som også inkluderer sex med mindreårige, og det er ingen tegn på at noen av dem angrer, beklager eller har blitt møtt med konsekvenser de tar på alvor. Jeg hadde ikke følt meg trygg overhodet om jeg hadde døtre eller søstre som var i omgangskretsen til disse gutta. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thumper Skrevet 9. april 2024 #435 Del Skrevet 9. april 2024 (endret) . Endret 9. april 2024 av Thumper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 10. april 2024 #436 Del Skrevet 10. april 2024 https://www.dagbladet.no/nyheter/henges-ut-veldig-uheldig/81237909 Veldig uheldig ja. Og veldig lurt at Elden går ut i media. Særlig lurt at han ordrett får frem teksten på bildet som gjør at alle kan google og finne bildet 😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O Rakel Skrevet 11. april 2024 #437 Del Skrevet 11. april 2024 Nattens rytter skrev (På 5.4.2024 den 17.19): Men det vart ho ikkje trudd på. Retten forstår ikke at det er tre reaksjoner - freeze, fight or flight og at hver er like vanlig. Da er det ingen vei utenom å følge Sverige og kreve samtykke. Intet samtykke = voldtekt et ganske enkelt å praktisere, Nå blir det demonstrasjoner. https://www.aftenposten.no/norge/i/P461me/amnesty-gaar-sammen-med-influensere-vil-ha-samtykkelov 💪❤️ 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 12. april 2024 #438 Del Skrevet 12. april 2024 Nei, no er desse gutane for uskuldige å rekna. De får taka opp att stridsøksa om dei vert skulda og dømde for valdtekt i framtida. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 23. april 2024 #439 Del Skrevet 23. april 2024 Nattens rytter skrev (På 12.4.2024 den 17.12): Nei, no er desse gutane for uskuldige å rekna. De får taka opp att stridsøksa om dei vert skulda og dømde for valdtekt i framtida. Staten må regne dem som uskyldige, men vi andre står fritt til å dømme dem sosialt akkurat slik vi mener er rett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommer2464 Skrevet 27. april 2024 #440 Del Skrevet 27. april 2024 Etnisk norske eller ikke handlingene deres er like grusomme uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå