Varja Skrevet 7. januar 2006 #41 Skrevet 7. januar 2006 Hvis du har mulighet til å ta inn NRK uten parabol tror jeg at jeg ville valgt å ha TV. Særlig hvis du er student er det viktig å holde seg oppdatert i nyhetsbildet, og Dagsrevyen er tross alt en viktig informasjonskilde fremdeles, og det programmet som når ut til flest mulig mennesker. Har du bare NRK blir det lettere å begrense TV tittingen også, du er kanskje ikke like interessert i alt som de sender der. Vi har både TV og radio, men etter at vi fikk barn så ser jeg ikke så mye på TV som før. Kan gå mange kvelder etter hverandre at jeg bare ser, nettopp Dagsrevyen eller knapt nok det + en og annen film i helgene. Radio blir det mye mer av for da kan jeg gjøre annet samtidig og her jeg bor får vi inn NRK alltid nyheter (vet ikke om den kan tas inn i hele landet). Måtte jeg velge en av delene ville jeg beholdt bare radio, men så lenge man har mulighet for både TV og radio tror jeg man bør ha begge.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2006 #42 Skrevet 7. januar 2006 Jeg klarer meg bra uten TV ja. Men jeg må dessverre si at den fritiden jeg "får ekstra" ved å ikke ha TV, blir brukt opp på KG. Det blir farlig vanedannende...
Tusseline Skrevet 8. januar 2006 #43 Skrevet 8. januar 2006 Jeg hadde absolutt klart meg uten TV. Det blir så og si aldri tatt i bruk, og følger ikke med på noen programmer. Nyhetene og været sjekket jeg på nettet. Men PC derimot....
Frida Frosk Skrevet 8. januar 2006 #44 Skrevet 8. januar 2006 Jeg ville nok klart meg uten tv, men samtidig hadde jeg nok kommet til å savne noen programmer.
Gjest gjest1 Skrevet 8. januar 2006 #45 Skrevet 8. januar 2006 Klarer meg uten tv men det er bare fordi jeg laster fra nettet. Laster bare LOST og Simpsons, ellers gjør det ikkeno om tv går dukken
*M* Skrevet 8. januar 2006 #46 Skrevet 8. januar 2006 Jeg hadde nok klart meg uten, men vil gjerne ha valget mellom å se og ikke se.
Cronos Skrevet 10. januar 2006 #47 Skrevet 10. januar 2006 Jeg bor i England nå, og klarer meg fint uten tv. Har hverken hatt tid eller anledning til å skaffe meg hverken tv eller signaler. Det eneste jeg til tider savner er litt nyheter, og et og annet underholdningsprogram. Resten klarer jeg meg fint uten.
Gjest gjest1 Skrevet 10. januar 2006 #48 Skrevet 10. januar 2006 Jeg var tv slave før, helt til de fjernet BBC Prime fra grunnpakken her hvor jeg bor. SÅ var det noe gravearbeid i gata og de grov opp det som var av kabler, så da var vi uten tv i to uker, da ble jeg ganske avvent Nå er det ca. 3 programmer jeg _må_ få med meg i uka. Mye værre når internett forsvinner
Orestes Skrevet 10. januar 2006 #49 Skrevet 10. januar 2006 Jeg slår så og si aldri på tv selv (med unntak av når jeg husker nyhetene..), men kan gløtte litt når andre slår på for å se noe. Med andre ord kunne jeg like godt ha vært uten tv. Vel, kanskje litt kjipt når jeg vil se en dvd, men dere skjønner hva jeg mener.
LarsLarsere Skrevet 10. januar 2006 #50 Skrevet 10. januar 2006 annslår att jeg har sett på tv under 45 minutter hele desember og frem til i dag. Værre med internetten,den bruker jeg mye, og i forhold til nyheter og slikt må jeg ha en av tingene.
Gjest Betty Boop Skrevet 10. januar 2006 #51 Skrevet 10. januar 2006 Jeg bodde et halvt år uten tv. Det var nyyydelig! Jeg følte at jeg tok tilbake tiden min. Når ungene var i seng hadde jeg faktisk tid til å lese, tegne eller bare sitte å la tankene vandre. Lytte til stillheten. Det var helt perfekt for meg. Men da jeg fikk anledning etter et halvt år valgte jeg å kjøpe en liten fjortentommer p.g.a. ungene.
Hu i Svingen Skrevet 10. januar 2006 #52 Skrevet 10. januar 2006 Jeg bodde et halvt år uten tv. Det var nyyydelig! Jeg følte at jeg tok tilbake tiden min. Når ungene var i seng hadde jeg faktisk tid til å lese, tegne eller bare sitte å la tankene vandre. Lytte til stillheten. Det var helt perfekt for meg. Men da jeg fikk anledning etter et halvt år valgte jeg å kjøpe en liten fjortentommer p.g.a. ungene. ← Ja, skyld på barna dine du!
Gjest Betty Boop Skrevet 10. januar 2006 #53 Skrevet 10. januar 2006 Har du ikke hørt om han som ble meldt til barnevernet fordi barna ikke fikk se barnetv da? Anonymt tips fra naboer. Det gikk en sånn historie for noen år siden. Skal ikke si noe om hvor sann den var, men...
Gjest lilletroll Skrevet 11. januar 2006 #54 Skrevet 11. januar 2006 Jeg er tv-slave og ville IKKE klart meg uten tv
Gjest gjest1 Skrevet 12. januar 2006 #55 Skrevet 12. januar 2006 Jeg klarer meg fint uten tv, men det er vel mest pga jeg bare får inn noen få kanaler her. Kan si at jeg nesten fikk abstinenser da jeg flyttet hit for snart ett år siden og jeg ikke sjekket om jeg kunne få kanaler her. Ikke fikk jeg inn signaler på tven med parabol. Så jeg er ikke helt frivillig "ikke kikker", men nå er jeg vant med at det ikke går noe spennende på tv, så da savner jeg det ikke.
Leo Skrevet 12. januar 2006 #56 Skrevet 12. januar 2006 (endret) Har antenne og en 42" flatskjerm, men de to er ikke koblet sammen og TV'n brukes kun til DVD og Web-TV (Serier o.l.). Har vel sett tradisjonell TV i tilsammen kanskje 10 timer de siste ni månedene og det er absolutt ikke noe savn! Endret 12. januar 2006 av Leo
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå