Gå til innhold

Er du tv-avhengig?

Fremhevede innlegg

Gjest Embla s
Skrevet

Tror jeg hadde blitt veldig fort vant til å ikke ha tv! Få ting (ingen?) jeg føler at jeg må se.

Videoannonse
Annonse
Gjest Pet ii
Skrevet

Det er vel ingen som ikke ville "klart seg" uten tv, da! Jeg ville savnet tv hvis den forsvant ut av leiligheten min, men i situasjoner hvor jeg ikke er vant til å se på tv, f eks på hytta, tenker jeg ikke på det i det hele tatt. Må se på Seks fot under, ellers er det ingen ting jeg følger med på, men ser litt hver dag.

Skrevet

Her kan tv'en stå i ukesvis uten å bli brukt til annet enn en film i ny og ne, så det hadde gått fint uten også. Utviklet tv-allergi av å være sammen med en tv-slave/sportsidiot i årevis.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg har klart meg så fint uten i fire år nå, at jeg neppe vil skaffe meg tv i overskuelig fremtid. Nyheter får jeg i papiravisa og på nett, og kvalitetsserier kan man laste ned og se på pc'en. tv'en er det største tidssluket i de fleste hjem, og å ikke ha den gjør en langt mer bevisst på hva en velger å se. Og frigjør masse tid til å lese bøker, sosialt samvær osv.

Skrevet
Jeg hadde nok klart meg bra uten tv. Er ingen tv-slave akkurat. Det hadde derimot vært adskillig verre å klare seg uten internett...

Samme her!

Skrevet

Hadde greid meg helt fint. Så veldig mye på TV før, og da hadde det vært døden om jeg plutselig ikke hadde den lenger. Nå ser jeg ikke på TV hver dag en gang. Men internett og pc, det hadde vært krise!

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg ser veldig lite på tv, men følger med på endel serier som jeg laster ned og ser på pc'en. Jeg prøver å følge litt med på Hotel Cæsar, men som regel glemmer jeg det eller jeg er opptatt med noe annet. Nyheter ser jeg ikke på tv, holder meg heller oppdatert på internett.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg liker å se på tv, men jeg får heller ikke angstanfall dersom jeg må klare meg uten tv noen dager.

Er enig med de andre som sier at det nok hadde vært verre å klare seg uten internett.

Skrevet

Jeg er mega-TVslave, jeg ser alt + litt til (prøvebilde er veldig fint ;-) MEN da jeg bodde i Skottland for et par år siden fikk vi ikke inn noen kanaler de første 6 mnd, hadde dvd spiller og så en del film, men ingen vanlige programmer/serier. Det er beroligene å vite at jeg klarer meg uten (savnet det ikke en gang), at jeg kun er tvslave når tv er tilgjengelig. Det frigjorde utrolig mye tid, så egentlig burde jeg kastet tv'n ut vinduet og begynt et nytt og bedre liv...

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er TV-avhengig sånn som det er i dag. Det første jeg gjør når jeg står opp er og slå på TV'n.

Tidligere da min forrige tv var i stykker, kjøpte jeg meg ingen ny og var uten i to år faktisk.. vel uten og uten, jeg hadde tv på rommene til ungene, men da så jeg kun på tv når det var noe jeg absolutt ville se.

Jeg angrer på at jeg tok tv'n ut fra et av rommene til ungene og satte den i stua, jeg hadde det mye koseligere uten, og fikk gjort masse annet.

Gjest LoisLane
Skrevet

Jeg er virkelig glad i å se på tv, har vært skikkelig tv-avhengig og har mange fine minner fra tv-serier og -filmer.

Men nå ser jeg lite på tv. Ser på en film i ny og ne, og six feet under. I kveld skal jeg se litt på "gullrekka", men jeg klarer meg uten også.

Hadde fint overlevd uten tv, men savnet å ha muligheten til å se.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er lat og elsker hjenedød underholding. Suger det til meg og gidder ikke å tenke når jeg ser på tv. (Som regel. Med mindre det faktisk er noe interessant der inni boksen.)

Jeg er tv-avhengig. Jeg kan delta i Kvitt eller dobbelt med emnet "reklamemusikk". Av og til planlegger jeg dager utifra hva som er på tv. Om jeg slår på tv'n før jeg ser på klokka om morgene, vet jeg hvor mye klokka er pga. hva som er på tv. Tv'n her hjemme er mye på, men det er fordi jeg ikke fikser å sitte helt mutters alene i stillheten og kope. Jeg leser med lyden på i bakgrunnen og alle andre ting.

(Men jeg er like avhengig av å ha dusjradio også.)

Men jeg er ikke dum. Jeg leser masse bøker, jeg hører masse på musikk (med tv'n avslått), jeg har venner, jeg går faktisk ut av huset, jeg har et liv utenom også.

Politisk korrekt eller ikke - I love TV! :sjarmor:

Skrevet

Vi hadde tv'en til reprasjon en gang, og vi syntes det var deilig å slippe den, faktisk! :)

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg hadde uten problemer klart meg uten tv.

Når jeg er alene hjemme er det sjelden tv'n står på. Ser lite på tv, og det jeg ser er det ingen krise om jeg ikke får sett heller.

Internet derimot....de første månedene etter at jeg flyttet i fjord høst gikk jeg uten internet, og da var internet et ganske stort savn ja...

Skrevet

Da jeg studerte i England hadde jeg ikke tv, men jeg så en del film på pcen. Det gikk helt fint, men savnet det og kunne koble av helt med et eller annet hjernedødt. Leste mye og var mye på internettet, men synes ikke det var helt det samme, ikke minst siden jeg leste mye fag også og skrev oppgaver på pcen. Dermed ble ikke lesing og surfing avkobling på samme måten som tv.

Nå har jeg noen serier jeg følger med på og jeg ser litt nyheter, og det synes jeg er fint. Det som irriterer meg, er når jeg bare sitter og sapper rundt, uten at det egentlig er noe jeg gidder, men også uten at jeg klarer og slukke.

Piglet

Skrevet

Jeg hadde klart meg veldig fint uten TV. Tror ikke jeg hadde savnet noe i det hele tatt (annet enn muligheten til å se en dvd i ny og ne...)

Skrevet

Ja, det ville jeg nok, men jeg bruker tv'en til å se dvd'er, ikke tv-programmer. Ville vel kanskje savnet Gilmore Girls, C.S.I og nyhetene.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg ser lite på tv. Nyhetene leser jeg på nettet. Følger med på Frustrerte Fruer bare - også så jeg en ny serie på TV2 forrige mandag som virket litt ok, men tror ikke jeg vil benke meg foran tv-en hver mandag av den grunn. Dør heller ikke om jeg går glipp av en episode FF, da er det evt bare å laste den ned...

Har DVD-spiller, men mangler en kabel, så ser DVD-filmer på pcen. VHS-filmer, som jeg har mest av, ser jeg på tven som har innebygd videospiller.

Jeg får mark av zapping, og slår sjelden på tven for å se om det er noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...