Daria Skrevet 6. januar 2006 #1 Skrevet 6. januar 2006 Det er det store spørsmålet hos meg nå. Her jeg bor nå er det elendige mottakerforhold, selv med en bordantenne som ser ut som en middels ufo er det eneste jeg får inn nrk1, i en nokså skurrete og dårlig utgave. Vil jeg ha flere kanaler, må jeg investere i parabol, så da begynte jeg å fundere på hvor avhengig jeg egentlig er. jeg ser jo vanligvis på ganske mye, men hvor mye MÅ jeg egentlig ha med meg? Men nrk får jeg jo med meg nyheter og de store sportsbegivenhetene, og den eneste serien jeg virkelig ville savne er Gilmore Girls (og det lar seg jo gjøre å få den på DVD). Døgnet ville antagelig blitt mye lenger, med masse tid til å lese bøker, se filmer, drive med hobbyprosjekter osv (selv om jeg har en mistanke om at mye av tiden ville bli brukt foran pc-skjermen i stedet...). Og det er jo deilig med noen timers hjernedød zapping fra tid til annen... Ville du klart deg uten tv? Hvilke programmer ville du i så fall savnet?
Gjest Anneli Skrevet 6. januar 2006 #2 Skrevet 6. januar 2006 Jeg hadde nok klart meg bra uten tv. Er ingen tv-slave akkurat. Det hadde derimot vært adskillig verre å klare seg uten internett...
nostalgia Skrevet 6. januar 2006 #3 Skrevet 6. januar 2006 Jeg har sett uvanelig lite tv i julen. Så med det friskt i minne er det lett å si at jeg hadde klart med knakandes fint! Men, sannheten er nok at når de faste tv-seriene mine begynner igjen (kanskje de allerede har begynt? ) så kommer nok også savnet! Jeg har bare Nrk og Tv2, og jeg tror jeg ville savnet veldig: Nytt på Nytt, Først og sist, Six feet under, filmen om søndagen, Frasier, Seks som oss og sikkert mange flere, bare jeg kommer ut av julemodus og får tenkt meg litt om!
Tinken Skrevet 6. januar 2006 #4 Skrevet 6. januar 2006 Jeg hadde nok klart meg bra uten tv. Er ingen tv-slave akkurat. Det hadde derimot vært adskillig verre å klare seg uten internett... ← Helt enig!
nostalgia Skrevet 6. januar 2006 #5 Skrevet 6. januar 2006 Og gud bedre om jeg hadde gått glipp av noen nye episoder av Sopranos!! :hår:
Retz Skrevet 6. januar 2006 #6 Skrevet 6. januar 2006 Jeg ser veldig lite på tv, kanskje ett program i uka i snitt. Jeg kan likevel ikke se for meg et liv uten tv, av den enkle grunn at jeg da ikke får fulgt sykkelsendingene til Eurosport. Og DET er et must!
Gjest Gjest Skrevet 6. januar 2006 #7 Skrevet 6. januar 2006 Jeg hadde klart meg fint uten tv. Vi har tv nå, brakt i hus av samboern, men den brukes mest til å spille på eller se film og serier på dvd. Vi har bare nrk1, tv2 og tvn, savner ikke noe, selv om jeg gjerne kunne hatt nrk2. Får mest lyst til å plombere antenneinngangen på tv'n (går det an?) slik at vi ikke hadde trengt å betale lisens. Sport ser vi nesten ikke på, filmer vi vil se ser vi på kino eller på dvd, nyheter er like bra via radio eller aviser osv. I jula har jeg derimot sett ganske MYE på tv. "Tradisjonsfilmer" og serier og så har jeg slått på tv, oppdaget noe interessant og helt overraskende, og blitt sittende. Greia med tv er at det kan være lett å bli sittende og glo, mens man (jeg) aldri savner den når jeg er steder uten tv. Internett hadde vært verre.... men kanskje litt sunt...
Shagya Skrevet 6. januar 2006 #8 Skrevet 6. januar 2006 Jeg ser stort sett bare på TV når samboeren er hjemme, for han klarer seg ikke uten.
Gjest vimse Skrevet 6. januar 2006 #9 Skrevet 6. januar 2006 Jeg kunne helt sikkert klart meg uten tv, for det er lite av serier jeg følger med på, kun akutten, og den er ikke heller et must. Men, det er koselig å ha ¨selskap¨ i tv`n da, og nå er det jo hoppuke, og snart er det OL Men, tidligere hadde vi full pakke fra viasat, nå har vi bare en grunnpakke, og det holder i haugelassesvis! De norske har vi på vanlig antenne, og mottakerforholdene er så som så i perioder, men går helt greit! Pc`n derimot... DET er en helt annen sak!
aline Skrevet 6. januar 2006 #10 Skrevet 6. januar 2006 jeg ser endel på tv, men må vel bare innrømme at det er mer av lathet en av avhengighet. har levd uten tv i to og ett halvt år tidligere, og savnet det overhode ikke i det hele tatt, annet en til å kunne se en film i ny og ne. tanken har faktisk slått meg ved flere anledninger at det hadde vært deilig å være uten en stund, rett og slett fordi jeg vet jeg får gjort så mye annet som jeg egentlig liker bedre. tv er litt sånn enkel underholdning. når man er sliten og ikke føler man har så mye energi, så er det enkelt å slenge seg på sofaen og se på ett eller annet. når jeg ikke hadde tv, ble tiden brukt mer til å gjøre ting som å lese, tegne, gå turer og andre ting som jeg egentlig virkelig liker å bruke tid på. hmm... nå kom jeg plutselig inn på tanken igjen på om jeg kanskje skulle vært uten tv en stund...
Daria Skrevet 6. januar 2006 Forfatter #11 Skrevet 6. januar 2006 tanken har faktisk slått meg ved flere anledninger at det hadde vært deilig å være uten en stund, rett og slett fordi jeg vet jeg får gjort så mye annet som jeg egentlig liker bedre. tv er litt sånn enkel underholdning. når man er sliten og ikke føler man har så mye energi, så er det enkelt å slenge seg på sofaen og se på ett eller annet. når jeg ikke hadde tv, ble tiden brukt mer til å gjøre ting som å lese, tegne, gå turer og andre ting som jeg egentlig virkelig liker å bruke tid på. ← Jeg tenker litt sånn, at antagelig får jeg gjort mye mer -og mye morsommere ting -uten tv, for det blir veldig lett at man skrur den på og blir sittende hele kvelden. Men det er dette med sport og OL da, det blir ikke det samme på radio... Og som vimselims sier, er det faktisk selskap i tven, ikke minst når man bor alene, særlig hvis man ikke har så mye sosialt liv ellers. Bodde på hybel i Nord-Norge i tre måneder i høst og kjente så å si ingen, tror jeg hadde gått på veggen uten tv der.
hilli Skrevet 6. januar 2006 #12 Skrevet 6. januar 2006 Ja, jeg er avhengig av tv. Det er ingen spesielle serier jeg må ha med meg, men jeg liker å se på sitcom og nyheter rundt middagstider. Utover dette ser jeg lite på tv. Hvis jeg er skikkelig sliten i hodet klarer jeg ikke å slappe av uten tv, det er ikke så viktig hva jeg ser på så lenge jeg slipper å tenke.
Murf Skrevet 6. januar 2006 #13 Skrevet 6. januar 2006 Bodde på studentby et år, og hadde ikke TV. Og det året jeg bodde i utlandet, så jeg ikke på TV, fordi de bare viste programmer dubbet til landets språk, som jeg ikke var stødig i. Det gikk helt fint. Hadde vel savnet TVn hvis jeg solgte den nå... Har vært sykemeldt pga voldsom svangerskapskvalme i over 5 uker, og dagene hadde vært enda lengre uten tvn... Men jeg har jo radio og pc også! Murf
Gjest Gulltopp Skrevet 6. januar 2006 #14 Skrevet 6. januar 2006 Jeg har ikke hatt TV på noen år, og har aldri savnet det. Men det hadde nok vært noe annet hvis jeg ikke hadde hatt Internett.
Malou Skrevet 6. januar 2006 #15 Skrevet 6. januar 2006 Teknisk sett er jeg vel ikke avhengig av TV lenger når det er så mye fint man kan finne på internett. Jeg hadde nok savnet spesielt nyheter og nyhetskanaler, men også musikkkanaler, selv om radio og PC til en viss grad kan erstatte dette behovet. Jeg ser en del TV, men synes selv jeg er ganske selektiv i hva jeg følger med på, netopp for å få tid til alle de andre tingene jeg har lyst til å gjøre også.
Gjest gjest1 Skrevet 6. januar 2006 #16 Skrevet 6. januar 2006 Jeg bor alene og er ofte sliten når jeg kommer hjem fra jobb. Siden jeg ikke har noen å prate med om hvordan dagen har vært, og koble av gjennom sosiale hendelser, er TVen gull verdt for meg. Jeg leser i bøker stort sett hele tiden på jobb, så jeg tar ikke frem en bok rett etter jobb, da vil jeg bare koble helt av. Jeg ser mest på DVD da (sikkert 1 film per dag i gjennomsnitt, og haugevis med tv-serier på dvd), og ikke akkurat tv-program.
Arkana Skrevet 6. januar 2006 #17 Skrevet 6. januar 2006 Jeg hadde klart meg uten. Det er et par ting jeg hadde savnet, men ingenting jeg er avhengig av.
Gjest gjesta Skrevet 6. januar 2006 #18 Skrevet 6. januar 2006 Tja, si det.. Jeg tror tv-tittinga mi er mest en vanesak. Jeg liker å se på tv, men slår det som oftest på for lydens skyld, eller selskapet om du vil. Dette begynte jeg med da jeg var ganske lita, feks etter skolen når jeg var alene hjemme. Hadde nok savnet tv-en etter ei stund, men om jeg fikk valget mellom nett-tilgang når som helst og tv'n, hadde jeg nok valgt nettet.
Pepita Skrevet 6. januar 2006 #19 Skrevet 6. januar 2006 Hadde nok klart meg uten ja, men greit å ha tv da...
Gjest 1111 Skrevet 6. januar 2006 #20 Skrevet 6. januar 2006 Man kan klare seg uten nesten alt, og jeg kunne nok klart meg uten tv, men jeg har ikke lyst til å klare meg uten tv. Det er sjeldent (1-2 ganger i uka) at jeg setter meg ned og ser et program uten å gjøre noe annet, men jeg har det som bakgrunnsstøy. Og det syns jeg er koselig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå