Gå til innhold

Sykemeldt hele forrige svangerskap og nå gravid igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har forsøkt å lete på nav uten og finne svar. Kanskje noen her vet?

Jeg var sykemeldt hele forrige svangerskap frem til utkanten av 2021 på grunn av bekkenplager. Er nå gravid igjen med nr to og lurer på om jeg vil ha rett på sykepenger hvis jeg blir like plaget? Leser steder om 200ognoen dager over tre år. Gjelder det? Eller har jeg tjent opp igjen retten til sykepenger etter å ha vært i foreldrpermisjon og nå snart jobbet i et halvt år

Anonymkode: 773af...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Foreldrepenger teller som opptjening, ja. Men den med over 3-årsperiode vet jeg ikke. 

Anonymkode: bad23...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel ikke automatikk i at du skal bli like dårlig denne gangen  :) Ikke alle blir verre for hver gang. 

Anonymkode: bad23...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det er vel ikke automatikk i at du skal bli like dårlig denne gangen  :) Ikke alle blir verre for hver gang. 

Anonymkode: bad23...4dc

Vet det ikke er sikkert, men er i uke 7 og merker allerede de samme plagene. Men ganske kjipt hvis jeg ikke har rett på sykepenger

Anonymkode: 773af...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Sykefravær 3 år tilbake i tid blir lagt sammen hvis det er mindre enn 26 uker mellom noen av fraværene

Hentet fra NAV sine sider. Foreldrepermisjon teller som opptjening av disse 26 ukene.

 

https://www.nav.no/sykepenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vært i lønnet perm og jobb mer enn 26 uker sammenhengende er du good :)

Anonymkode: 3fe2f...3a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vet det ikke er sikkert, men er i uke 7 og merker allerede de samme plagene. Men ganske kjipt hvis jeg ikke har rett på sykepenger

Anonymkode: 773af...3bd

Uff, det er veldig trasig og begrensende 😕 jeg fikk også tidligere i svangerskap nr.2, men ikke så tidlig som uke 7 heldigvis. 

Anonymkode: bad23...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vet det ikke er sikkert, men er i uke 7 og merker allerede de samme plagene. Men ganske kjipt hvis jeg ikke har rett på sykepenger

Anonymkode: 773af...3bd

Da burde du strengt tatt ikke fått to så tette. Barnet du har fortjener bedre enn en mor som skal være dårlig i månedsvis. Ville tatt abort og prøvd igjen om noen år når barnet er eldre.

Anonymkode: dc059...f55

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da burde du strengt tatt ikke fått to så tette. Barnet du har fortjener bedre enn en mor som skal være dårlig i månedsvis. Ville tatt abort og prøvd igjen om noen år når barnet er eldre.

Anonymkode: dc059...f55

"Ville tatt abort"...... Hva folk klarer å få seg til å si her på KG!

Anonymkode: 74b80...832

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Da burde du strengt tatt ikke fått to så tette. Barnet du har fortjener bedre enn en mor som skal være dårlig i månedsvis. Ville tatt abort og prøvd igjen om noen år når barnet er eldre.

Anonymkode: dc059...f55

Wow. Tror du må ta en runde med deg selv. Håper du ikke har barn selv. 

Anonymkode: 773af...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Wow. Tror du må ta en runde med deg selv. Håper du ikke har barn selv. 

Anonymkode: 773af...3bd

Hvorfor det? En foreldre som faktisk tenker over at hen har ett barn til som fortjener en foreldre som ikke er totalt sengeliggende i 9mnd? Det kan faktisk være ganske skadelig for ett barn å oppleve en foreldre såpass redusert over tid. Man burde ikke få barn for en hver pris, det er helt vanvittig egoistisk.

Anonymkode: ddeb2...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...