Gå til innhold

Beste niamicide serum?

QBee

Anbefalte innlegg

Tips? Har dere prøvd flere forskjellige og hva var evt positivt og negativt?

Bruker av aktive ingredienser c-vitamin, aha, bha, tretionin. Ønsker å adde niamicide til rutinen. Liker i utgangspunktet best budsjettvennlig hudpleie, er f.eks fornøyd med aha+bha serumet og c-vitamin serumet fra The ordinary, men prøvde niamicide + sink fra dem for en stund siden uten at jeg følte det gjorde noe særlig. Og er litt skeptisk til sinken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
QBee skrev (1 minutt siden):

Tips? Har dere prøvd flere forskjellige og hva var evt positivt og negativt?

Bruker av aktive ingredienser c-vitamin, aha, bha, tretionin. Ønsker å adde niamicide til rutinen. Liker i utgangspunktet best budsjettvennlig hudpleie, er f.eks fornøyd med aha+bha serumet og c-vitamin serumet fra The ordinary, men prøvde niamicide + sink fra dem for en stund siden uten at jeg følte det gjorde noe særlig. Og er litt skeptisk til sinken. 

Sink finner du i alle niamicide serumer, dessverre. Så ingen grunn til å være skeptisk. Sink bidrar til å redusere urenheter og er ikke et farlig stoff. 

Niamicide fra COSRX er god, men koster litt. Har også prøvd den fra Q&A (hvis det er det merket heter) - og syntes den fungerte fint, samboeren min likte den mye bedre enn den fra The Ordinary. Den også budsjettvennlig. 

Anonymkode: 82d01...20d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor skeptisk til Zinc? Sies å gjøre mye bra for huden. 

The ordinary sitt serum ble for sterkt for meg, men bruker Niactil med 5% Niacinamide i og fornøyd med den

Anonymkode: 3fefa...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes Elixir sin Niactil er dyyyr. Tester Niacinamide fra Jorgobe nå. Billigere og mer Niacinamide enn Elixir (5% kontra 4%).

Anonymkode: deef2...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niacinamideserumet fra Pure & Care er uten sink, og inneholder i stedet bl.a. panthenol og flere andre gode ingredienser. Koster  79,- eller deromkring hos Normal. 

Sink kan virke uttørkende på huden, jeg kan heller ikke bruke niacinamide med sink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (57 minutter siden):

Niacinamideserumet fra Pure & Care er uten sink, og inneholder i stedet bl.a. panthenol og flere andre gode ingredienser. Koster  79,- eller deromkring hos Normal. 

Sink kan virke uttørkende på huden, jeg kan heller ikke bruke niacinamide med sink.

Hvor mye niacinamide inneholder serumet fra Pure & Care?

Anonymkode: 0dc21...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye niacinamide inneholder serumet fra Pure & Care?

Det framgår faktisk ikke av hverken forpakningen eller informasjonen på sidene deres, men er nr 4 på ingredienslisten, noe som tilsier at det er tilstrekkelig høy konsentrasjon for å ha effekt. Jeg vil tro det kan være et greit serum å begynne med. Jeg har forøvrig kontaktet produsenten for å spørre, da jeg ble nysgjerrig på dette, har veldig god erfaring med andre serum fra PUCA som jeg har prøvd🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker paula's choice sin. Jeg bruker en utørkende olje på huden for å drepe en type sopp jeg har på huden. Resten av kroppen tørker ut av det, men niamiciden til paulas choice holder ansiktet fuktig uten at jeg bruker andre produkter. Akkurat nå bruker jeg kun soppdrepende olje + niamicide. Sminke en gang eller to i uka. Huden får glans og blir ikke tørr.

Men, den er dyr. Drøy i bruk skal sies.

Anonymkode: a6800...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fra Catrice er det beste billige niacinamideserumet jeg har prøvd https://lyko.com/no/catrice/catrice-hydro-supercharged-serum?gclid=CjwKCAjwge2iBhBBEiwAfXDBR1YUN8lrJQUww2AoMwYcQrr0pr4cKCtJwAMRwcSjcouFmc4b5H9fFhoCzZ4QAvD_BwE Inneholder hyaluronsyre også. Liker denne mye bedre enn the ordinary sin. T.O kan "skumme" litt på huden av og til, særlig om man påfører litt for raskt etter toner/essens. Dessuten inneholder Catrice 5% niacinamid og T.O 10%, noe som kan bli litt for høy konsentrasjon for mange. 4-5% er det beste har jeg hørt. Liker også Niactil veldig godt og kjøper den om og om igjen, men den er ikke akkurat billig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå har jo The Inkey List endelig kommet til Norge🤩

Prøv dem sin!

Anonymkode: 2fe12...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (6 timer siden):

Det framgår faktisk ikke av hverken forpakningen eller informasjonen på sidene deres, men er nr 4 på ingredienslisten, noe som tilsier at det er tilstrekkelig høy konsentrasjon for å ha effekt. Jeg vil tro det kan være et greit serum å begynne med. Jeg har forøvrig kontaktet produsenten for å spørre, da jeg ble nysgjerrig på dette, har veldig god erfaring med andre serum fra PUCA som jeg har prøvd🙂

Takk for svar😊 Kjøpte et kollagenserum fra P&C som jeg tenkte å bruke som øyekrem, men fikk røde flekker under øynene etter å ha brukt det i 1-2 uker. Har også niactil serumet fra Elixir, men fikk komedoner av den (har hørt i etterkant at det er en vanlig reaksjon når du starter med niacinamide). Er redd jeg ikke tåler det, men vil så gjerne ha niacinamide i hudpleieproduktene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Takk for svar😊 Kjøpte et kollagenserum fra P&C som jeg tenkte å bruke som øyekrem, men fikk røde flekker under øynene etter å ha brukt det i 1-2 uker. Har også niactil serumet fra Elixir, men fikk komedoner av den (har hørt i etterkant at det er en vanlig reaksjon når du starter med niacinamide). Er redd jeg ikke tåler det, men vil så gjerne ha niacinamide i hudpleieproduktene. 

Så leit å høre at du fikk en hudreaksjon. Du har muligens litt sensitiv hud, det er i utgangspunktet ingen ingredienser i det collagenserumet som skal være irriterende, ifølge INCI. 

Det kan være at du er en av de som ikke tåler niacinamide. Tok du en såkalt "patch test" før du begynte å bruke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er veldig fornøyd med det fra Pure and care.

Anonymkode: 5cf90...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Synes Elixir sin Niactil er dyyyr. Tester Niacinamide fra Jorgobe nå. Billigere og mer Niacinamide enn Elixir (5% kontra 4%).

Anonymkode: deef2...a5e

Ja den er dyr men kan si at det er få produkter jeg ser synlig bedring av men Niactil gir det på meg hvertfall. Skulle til å foreslå Puca (pure and care) sitt Niacinamide serum om du kun er ute etter niacinamide som ingrediens, men ser det ble allerede foreslått i tråden :) Et annet billig niacinamide serum er fra Q+A også. 

Anonymkode: 3fefa...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niactil gjør ingenting spesielt for meg, men kjenner andre som er fornøyde.

Jeg tolererer ikke helt 10%, så for meg må det gå i de med 4. 

Likte ganske godt Skincity sitt First Serum, men den var hakket for aktiv for meg pga 10% niacinamide. 

Som ingrediens tror jeg azealic acid gjør mer for meg enn niacinamide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler virkelig Jorgobé niacinamide serum! 

Anonymkode: 3f066...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har brukt det av og på men ser ikke helt hva det skal gjøre med huden.  

Anonymkode: 7197f...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (21 timer siden):

Så leit å høre at du fikk en hudreaksjon. Du har muligens litt sensitiv hud, det er i utgangspunktet ingen ingredienser i det collagenserumet som skal være irriterende, ifølge INCI. 

Det kan være at du er en av de som ikke tåler niacinamide. Tok du en såkalt "patch test" før du begynte å bruke det?

Ja, forventet ikke å få en reaksjon, men gjorde dessverre det. Sluttet da jeg fikk røde flekker, og da jeg begynte igjen dukket de opp igjen.

Tok ikke en patch-test, men de røde prikkene dukket ikke opp med engang, det tok halvannen uke før jeg fikk reaksjon. Veldig kjedelig, ettersom jeg gjerne vil ha dette virkestoffet i hudpleierutinen min. Har nå bestilt azelaic acid, håper jeg tåler det🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (3 timer siden):

Niactil gjør ingenting spesielt for meg, men kjenner andre som er fornøyde.

Jeg tolererer ikke helt 10%, så for meg må det gå i de med 4. 

Likte ganske godt Skincity sitt First Serum, men den var hakket for aktiv for meg pga 10% niacinamide. 

Som ingrediens tror jeg azealic acid gjør mer for meg enn niacinamide. 

Bruker du azelaic acid fra The Ordinary? Har bestilt den og er spent på å prøve:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (21 timer siden):

Beklager om det blir for mange innlegg, men jeg leste nå at om du bruker azelaic acid, må det påføres på vannbaserte produkter. Bruker double serum fra clarins (Double serum - kicks.no) og lurer på om du denne er vannbasert? Vurderer også å kjøpe multi action serum fra Skincity Skincare (Skincity.no), er denne vannbasert og kan den kombineres med azelaic acid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...