Gå til innhold

Hvor lett går man ned i vekt etter fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Amming gjorde at kiloene raste av!

Anonymkode: a16b6...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg rekker ikke spise alt jeg trenger så jeg har rast ned i vekt. Mye på grunn av amming 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her rant det av så og si umiddelbart, og mer til. 

Anonymkode: 074f2...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da baby var 4 måneder veide jeg 8 kg mindre enn før jeg ble gravid. Hadde absolutt ikke fokus på å gå ned i vekt, men hadde en aktiv og nysgjerrig baby og prioriterte søvn over å spise. Sto i fare for å miste melken, så jeg måtte ha matpakke på nattbordet og nistepakke på trilletur. 

Anonymkode: 93279...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg gikk vekten opp når baby kom! Ulvehunger av amming. Fikk sosial angst av det, følte alle snakket om hvor stor jeg var blitt. 
 

Er kjempe vanskelig å gå ned 😥

Anonymkode: e0720...62b

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Hos meg gikk vekten opp når baby kom! Ulvehunger av amming. Fikk sosial angst av det, følte alle snakket om hvor stor jeg var blitt. 
 

Er kjempe vanskelig å gå ned 😥

Anonymkode: e0720...62b

Samme her...

Anonymkode: 385a2...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Baby er 5 uker og har gått ned 17,5 kilo. Veier mindre nå enn før jeg var gravid. 

Anonymkode: e6661...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på deg selv. For å gå ned i vekt må du ligge i underskudd - og om du skal amme, ikke for mye, siden det da kan føre til at uheldige stoffer lagret i kroppsfettet ditt kan gå over i melken. 

Jeg raste ned i vekt begge gangene. Jeg la på meg ca 10 kg begge gangene, og godt over halvparten av det var jo baby, fostervann, morkake, livmor, væske i kroppen, etc. Med førstemann var 7 kg vekke etter 5 dager (men da var vel en god del av det i barseltårer 😛 )

Jeg gikk MYE trilletur. Og jeg ammet. Jeg gikk minst halvannen mil hver dag, og bor et sted med mye bakker, så det blir god trim av å trille. 

Men, om man trøstespiser, ikke spiser sunt, etc, er det jo fort gjort å innta mer kalorier enn man mister ved amming og trilling. 

Anonymkode: 92ab4...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg ikke noe særlig etter hun var født, men passet inn i gamle klær igjen etter ca 5 mnd (ikke overdeler pga ammepupper). Var også da tilbake på den vekten jeg var før jeg ble gravid, selv om jeg har mye mer mage og større pupper. Fullammer og går minst 2 timer med vogna pr dag. Spiser ok mat, men veldig søtsug så blir en del sjokolade og bakevarer. Prøver å ikke ha ting hjemme så jeg i det minste må gå en tur for å få det da 😅

Anonymkode: 549d6...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr 1 gikk jeg opp fra 70 kg til 86 kg. Et par uker etter fødsel veide jeg 75 kg. Holdt meg på 75 i et par måneder, før jeg gradvis begynte å gå ned. Da baby var 8 måneder veide jeg 63 kg.

Med nr 2 gikk jeg opp fra 67 kg til 80 kg. Tre uker etter fødsel veier jeg fortsatt 75 kg. Synes det er merkelig, siden jeg ikke hadde særlig med vann i kroppen noen av svangerskapene, så det var ikke nødvendigvis vannvekt som forsvant første gangen. Hadde dermed forventet noenlunde samme tidlige vektnedgang denne gangen som sist gang. Men det stoppet på 5 kg (vs 11 kg første gang). 
 

Satser på at de siste kiloene kommer av stille og rolig fremover. Jeg ammer i alle fall like mye, og begynner gradvis å gjenoppta aktivitet. Jeg er 181 cm høy, så 75 kg er ikke ille, men vil gjerne tilbake til 67. 

Anonymkode: b239a...a3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/9/2023 at 7:45 PM, AnonymBruker said:

Mine kilo forsvant ila 3-4 uker. Går alltid en mil om dagen, gjorde det helt til fødsel og startet å gå en mil daglig etter 3 dager. Lurt å spise sunt i svangerskapet. Det koster ikke så mye å ta smarte valg.

Anonymkode: a6b97...e43

Ææææ jeg blir så provosert av folk med lette svangerskap som mener alt er like greit for alle. Selv trente jeg med høy intensitet 5-6 timer hver uke før jeg ble gravid.

Men jeg har vært kronisk kvalm i hele svangerskapet, fremdeles kvalm i uke 23. Det har betydd at jeg ikke har klart å trene noe som helst, og at jeg har spist kjempemasse (sunn mat!) fordi det er det eneste som hjelper mot kvalmen. Vektøkning til nå: 20 kg!! 
 

Har inntrykk av at de fleste som legger på seg mye, gjør det pga av kvalme, ikke fordi de nødvendigvis slår seg så sjukt løs i godtehylla  

Du er ikke flink, du er bare uempatisk og hadde flaks  

TS: Jeg veit ikke hva man skal gjøre, men jeg føler meg heller ikke spesielt bra. Jeg trøster meg med at de fleste jeg kjenner har vært tilbake på normalvekt etter et par år.

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shakini skrev (5 timer siden):

Ææææ jeg blir så provosert av folk med lette svangerskap som mener alt er like greit for alle. Selv trente jeg med høy intensitet 5-6 timer hver uke før jeg ble gravid.

Men jeg har vært kronisk kvalm i hele svangerskapet, fremdeles kvalm i uke 23. Det har betydd at jeg ikke har klart å trene noe som helst, og at jeg har spist kjempemasse (sunn mat!) fordi det er det eneste som hjelper mot kvalmen. Vektøkning til nå: 20 kg!! 
 

Har inntrykk av at de fleste som legger på seg mye, gjør det pga av kvalme, ikke fordi de nødvendigvis slår seg så sjukt løs i godtehylla  

Du er ikke flink, du er bare uempatisk og hadde flaks  

TS: Jeg veit ikke hva man skal gjøre, men jeg føler meg heller ikke spesielt bra. Jeg trøster meg med at de fleste jeg kjenner har vært tilbake på normalvekt etter et par år.

 

 

 

 

Kroppen din trenger kanskje de kiloene da. Se heller sånn på det 😊 

Anonymkode: 549d6...045

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...