Snok1 Skrevet 10. mai 2023 #101 Skrevet 10. mai 2023 Jeg har sett 32-åringene. De lukter frykt der de triller forsiktig inn i rundkjøringer. Man skal stå og tråkke inn i rundkjøringen men man gir bussjåføren fingeren.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #102 Skrevet 10. mai 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I din andre post her skrev du: Du forstår ikke at det oppstår helt andre situasjoner i et land med mye bakker? Ok. Anonymkode: 30f95...236 Anonymkode: cd80b...d9e Og det har ingenting med hva folk klarer som du påstod jeg hadde sagt. Anonymkode: 30f95...236
Drizzt Skrevet 10. mai 2023 #103 Skrevet 10. mai 2023 Snok1 skrev (Akkurat nå): Jeg har sett 32-åringene. De lukter frykt der de triller forsiktig inn i rundkjøringer. Man skal stå og tråkke inn i rundkjøringen men man gir bussjåføren fingeren. Syklister har ingenting på veien å gjøre i feltene hvor motoriserte kjøretøy kjører. Uansett alder.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #104 Skrevet 10. mai 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Fra i går, og som syklist synes jeg det er fint. Kjørte på rødt lys – 18 syklister bøtelagt Politiet har tirsdag gjennomført trafikkontroll med fokus på syklister ved Sandaker i Oslo. – I løpet av 25 minutter ble 18 syklister stanset og bøtelagt for sykling på rødt lys, skriver Oslo-politiet på Twitter. Anonymkode: bb36a...8a9 Dette krysset kjenner jeg godt. Dette er et uoversiktlig kryss med trikk og det har vært dødsulykke der med syklist for noen år siden. Fatter ikke at noen kjører på rødt her, og enda mer sjokkert over at så mange gjør det! Det sier mye om risikoen syklister tar. Jeg sykler daglig i Oslo og blir på hver eneste tur forbikjørt av syklister på rødt. Jeg stopper konsekvent på rødt lys uansett, og bremser også ned i god tid så fotgjengere forstår at de kan gå over veien. Mest av alt gjør det for andres sikkerhet, men også min egen. Jeg vil virkelig ikke havne i en ulykke fordi jeg kjørte på rødt. Anonymkode: 5d36f...5f2 1 1 1
Snok1 Skrevet 10. mai 2023 #105 Skrevet 10. mai 2023 Drizzt skrev (13 minutter siden): Syklister har ingenting på veien å gjøre i feltene hvor motoriserte kjøretøy kjører. Uansett alder. Jeg gidder ikke diskutere trafikkspørsmål med folk som ikke kjenner grunnleggende regler i Vegtrafikkloven. Over og ut. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #106 Skrevet 10. mai 2023 Viktualia skrev (2 timer siden): Hvis man sykler i veien har man lov til å passere biler på høyre. Har ikke noe med sykkelfelt eller ikke å gjøre. Om det i alle tilfeller er lurt er en annen sak, men ved saktegående kø eller inn mot kryss kan det være den beste løsningen. Vegvesenet skriver dette: Forbikjøring eller passering Forbikjøring skal som hovedregel foregå til venstre. Som syklist kan du kjøre forbi et annet kjøretøy – men ikke en annen syklist – på høyre side. Forbikjøring på høyre side kan være aktuelt forbi stillestående eller saktekjørende kø. Kilder for din påstand? Gjentakelse er ingen hjemmel… Anonymkode: a0795...00b
Viktualia Skrevet 11. mai 2023 #107 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vegvesenet skriver dette: Forbikjøring eller passering Forbikjøring skal som hovedregel foregå til venstre. Som syklist kan du kjøre forbi et annet kjøretøy – men ikke en annen syklist – på høyre side. Forbikjøring på høyre side kan være aktuelt forbi stillestående eller saktekjørende kø. Kilder for din påstand? Gjentakelse er ingen hjemmel… Anonymkode: a0795...00b https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1986-03-21-747/§18 §18 pkt 1.
Humleguri Skrevet 11. mai 2023 #108 Skrevet 11. mai 2023 Dansker har en HELT annen kultur på det å ferdes i trafikken. Både de med bil og de med sykkel, vil jeg si. Det er tilrettelagt veldig for sykkel, og bilist og syklist tar gjensidig hensyn. De har hatt det sånn lenge, og har nok kommet lengre enn oss på det punktet, kanskje? OG de følger trafikkreglene bedre. Noe svært få norske syklister gjør. De er visst laget av armert jern, skulle man tro😅Med tanke på hvordan endel sykler med livet som innsats. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2023 #109 Skrevet 11. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 5.52): Fra i går, og som syklist synes jeg det er fint. Kjørte på rødt lys – 18 syklister bøtelagt Politiet har tirsdag gjennomført trafikkontroll med fokus på syklister ved Sandaker i Oslo. – I løpet av 25 minutter ble 18 syklister stanset og bøtelagt for sykling på rødt lys, skriver Oslo-politiet på Twitter. Anonymkode: bb36a...8a9 Fantastisk bra! Håper de tar flere. Eneste måten å få folk til å tenke seg om og ikke være bajas😅 Anonymkode: 1b7f0...7bc 4
900 Skrevet 14. mai 2023 #110 Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 10.5.2023 den 12.30): Hvordan mener du København er så mye større enn Oslo? Anonymkode: cd80b...d9e Vil du høre hva ChatGp sier om dette? As of 2021, Copenhagen is significantly larger than Oslo in terms of population. The population of Copenhagen is approximately 1.3 million people, while the population of Oslo is approximately 700,000 people. This means that Copenhagen is almost twice as large as Oslo in terms of population. København er dobbelt så stor som Oslo. Det merkes godt.
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #111 Skrevet 14. mai 2023 14 hours ago, 900 said: Vil du høre hva ChatGp sier om dette? As of 2021, Copenhagen is significantly larger than Oslo in terms of population. The population of Copenhagen is approximately 1.3 million people, while the population of Oslo is approximately 700,000 people. This means that Copenhagen is almost twice as large as Oslo in terms of population. København er dobbelt så stor som Oslo. Det merkes godt. Nei det er København ikke: København/Område 179,8 km² Oslo/Område 454 km² (ca 307 er marka) Anonymkode: cd80b...d9e
900 Skrevet 15. mai 2023 #112 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Nei det er København ikke: København/Område 179,8 km² Oslo/Område 454 km² (ca 307 er marka) Anonymkode: cd80b...d9e Er du seriøs? Osloskauen teller ikke. Det finnes byer i Norge med mye større skauområder enn Oslo. Da kan ikke Oslo lenger definere seg som norges største by en gang. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #113 Skrevet 16. mai 2023 19 hours ago, 900 said: Er du seriøs? Osloskauen teller ikke. Det finnes byer i Norge med mye større skauområder enn Oslo. Da kan ikke Oslo lenger definere seg som norges største by en gang. Og uten marka er Oslo 147 km², altså ikke veldig stor forskjell fra København, eller mener du at ca 30 km² forskjell er dobbelt så stort? Slik du skriver gang på gang Anonymkode: cd80b...d9e
900 Skrevet 16. mai 2023 #114 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Og uten marka er Oslo 147 km², altså ikke veldig stor forskjell fra København, eller mener du at ca 30 km² forskjell er dobbelt så stort? Slik du skriver gang på gang Anonymkode: cd80b...d9e Byens størrelse avgjøres av innbyggertall og befolkningstetthet, ikke antall kvadratkilometer. Spesielt når vi snakker om vei,trfafikk og infrastruktur. Det bor 700 000 i Oslo, det bor 1,3 millioner i København. I tillegg så er det langt flere turister og businessreisende i København enn i Oslo. Det er en mye større by
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #115 Skrevet 16. mai 2023 3 minutter siden, 900 said: Byens størrelse avgjøres av innbyggertall og befolkningstetthet, ikke antall kvadratkilometer. Spesielt når vi snakker om vei,trfafikk og infrastruktur. Det bor 700 000 i Oslo, det bor 1,3 millioner i København. I tillegg så er det langt flere turister og businessreisende i København enn i Oslo. Det er en mye større by Det spørs hvordan man ser det Anonymkode: cd80b...d9e
900 Skrevet 16. mai 2023 #116 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det spørs hvordan man ser det Anonymkode: cd80b...d9e Nei. Med den definisjonen så kan man bruke hva som helst til å definere bystørrelse. Hvem har størst hoppbakke? Hvem har høyest fjelltopp? Hvem har den lengste eller breieste hovedgaten. Det er helt meningsløst å bruke administrivt areal som en målestokk. København er en større by enn Oslo. Det er det kun anonym bruker cd80b...d9e som bestrider.
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #117 Skrevet 16. mai 2023 36 minutter siden, 900 said: Nei. Med den definisjonen så kan man bruke hva som helst til å definere bystørrelse. Hvem har størst hoppbakke? Hvem har høyest fjelltopp? Hvem har den lengste eller breieste hovedgaten. Det er helt meningsløst å bruke administrivt areal som en målestokk. København er en større by enn Oslo. Det er det kun anonym bruker cd80b...d9e som bestrider. Areal er en helt vanlig måte å bruke for å besøke størrelse Anonymkode: cd80b...d9e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå