AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Del Skrevet 9. mai 2023 For meg har ordet Neger aldri hatt en rasistisk betydning. En neger er en person som er svart eller mørke brun, en mørk afrikaner. Og mørke afrikanere er negre, verre er det jo ikke..! Anonymkode: e403a...096 19 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Del Skrevet 9. mai 2023 Når mange nok assosierer ordet afrikaner med noe negativt blir det bannlyst også. Anonymkode: 7fe0d...cb7 16 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den anonyme Skrevet 9. mai 2023 #3 Del Skrevet 9. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (21 minutter siden): For meg har ordet Neger aldri hatt en rasistisk betydning. En neger er en person som er svart eller mørke brun, en mørk afrikaner. Og mørke afrikanere er negre, verre er det jo ikke..! Anonymkode: e403a...096 Det er snart ikke lov til å snakke om hvor folk kommer fra heller. Alt er krenkende 🙌🏻 Endret 9. mai 2023 av Den anonyme 20 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 Populært innlegg #4 Del Skrevet 9. mai 2023 "Hvorfor kan jeg ikke gå rundt og snakke om pikken min? Pikk har aldri vært noe negativt for meg. Jeg forstår ikke hvorfor andre blir ukomfortable når jeg forteller dem om at det klør på pikken min idag, eller snakker om hvor skeiv jeg syntes den er. Spesielt min bestemor liker ikke sånt snakk, jeg skjønner ikke hvorfor". Selv om du ikke føler at noe er ugreit, så kan det føles ugreit for andre. Anonymkode: cb29b...c44 56 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmmmmm Skrevet 9. mai 2023 #5 Del Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For meg har ordet Neger aldri hatt en rasistisk betydning. En neger er en person som er svart eller mørke brun, en mørk afrikaner. Og mørke afrikanere er negre, verre er det jo ikke..! Anonymkode: e403a...096 Gjør hva du vil. Vi andre forstår at språket må endre seg med tiden, og at misbrukte fraser har en makt vi må gi avkall på. 19 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #6 Del Skrevet 9. mai 2023 Noen leter der det ikke er noe å finne. "Jeg blir beskyldt for skjult rasisme når jeg snakker om lysere tider eller hvite løgner. Det er noe som skurrer." https://www.nrk.no/ytring/en-laerer-pa-tahev-1.15797173 Anonymkode: 7fe0d...cb7 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #7 Del Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): "Hvorfor kan jeg ikke gå rundt og snakke om pikken min? Pikk har aldri vært noe negativt for meg. Jeg forstår ikke hvorfor andre blir ukomfortable når jeg forteller dem om at det klør på pikken min idag, eller snakker om hvor skeiv jeg syntes den er. Spesielt min bestemor liker ikke sånt snakk, jeg skjønner ikke hvorfor". Selv om du ikke føler at noe er ugreit, så kan det føles ugreit for andre. Anonymkode: cb29b...c44 Det kan du, om du vil det 🙌🏻 Anonymkode: e403a...096 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Del Skrevet 9. mai 2023 Først og fremst fordi du ved å velge et slikt ord gjør inntrykk av at de du snakker om er en helt egen gruppe, forskjellig fra deg selv. De har ikke bare mørkere hud, de er noe annet. Anonymkode: d4a44...883 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #9 Del Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Først og fremst fordi du ved å velge et slikt ord gjør inntrykk av at de du snakker om er en helt egen gruppe, forskjellig fra deg selv. De har ikke bare mørkere hud, de er noe annet. Anonymkode: d4a44...883 Nei, jeg beskriver en hudfarge/et utseende! Anonymkode: e403a...096 7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #10 Del Skrevet 9. mai 2023 Litt enig med deg men... Jeg har vokst opp med negerkoge i barnebok og negerboller osv, har aldri tenkt tanken da i min barndom at det var rasistisk. De er flere i familien som har adoptert barn fra utlandet, så i vår familie er vi samlet i alle farver og fasonger. Men vi har også lært tidlig om slavehandel å hvor fælt mange ble behandlet å jeg tenker at en så enkel ting som å ikke bruke ordet neger må vi klare. Men jeg tenker ikke heller rasistisk om jeg hører dette ordet. Alle er vi like, uansett hudfarve. Anonymkode: 6ac1d...d4d 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Adobyen Skrevet 9. mai 2023 #11 Del Skrevet 9. mai 2023 Se hvorfor det ordet er ut https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/k6MrqQ/er-det-straffbart-aa-si-neger-er-det-lov-aa-tenne-paa-koranen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #12 Del Skrevet 9. mai 2023 21 minutter siden, AnonymBruker said: For meg har ordet Neger aldri hatt en rasistisk betydning. En neger er en person som er svart eller mørke brun, en mørk afrikaner. Og mørke afrikanere er negre, verre er det jo ikke..! Anonymkode: e403a...096 Fordi du ikke lever i et vakum, og ting har skjedd siden du var liten. Anonymkode: b910d...bea 24 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #13 Del Skrevet 9. mai 2023 Selvsagt er det greit for oss hvite nordmenn, vi har aldri kjent på kroppen det mange svarte har. Det er ikke vi som har definisjonsmakten på hva som er rett å omtale andre som, spesielt ikke når vi kommer fra en priviligert posisjon. Anonymkode: cc06a...919 19 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #14 Del Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi du ikke lever i et vakum, og ting har skjedd siden du var liten. Anonymkode: b910d...bea Er det sant? Har ikke verden stått stille i alle disse årene?? 🤯 Anonymkode: e403a...096 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #15 Del Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Selvsagt er det greit for oss hvite nordmenn, vi har aldri kjent på kroppen det mange svarte har. Det er ikke vi som har definisjonsmakten på hva som er rett å omtale andre som, spesielt ikke når vi kommer fra en priviligert posisjon. Anonymkode: cc06a...919 Er det lov å si svart da? Anonymkode: 5dfb9...faa 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den anonyme Skrevet 9. mai 2023 #16 Del Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fordi du ikke lever i et vakum, og ting har skjedd siden du var liten. Anonymkode: b910d...bea Om jeg sier "han var neger" så kritiserer jeg han ikke, jeg beskriver hans hudfarge! Det er like mange vakre negre som det er vakre hvite f.eks, og jeg ser ingenting galt med ordet neger! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den anonyme Skrevet 9. mai 2023 #17 Del Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det lov å si svart da? Anonymkode: 5dfb9...faa Probably not 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #18 Del Skrevet 9. mai 2023 1 minutt siden, Den anonyme said: Om jeg sier "han var neger" så kritiserer jeg han ikke, jeg beskriver hans hudfarge! Det er like mange vakre negre som det er vakre hvite f.eks, og jeg ser ingenting galt med ordet neger! Det spiller ingen rolle om du mener ordet er nøytralt dersom de som blir omtalt ikke vil bli omtalt på den måten. Anonymkode: 3bb05...a4b 12 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den anonyme Skrevet 9. mai 2023 #19 Del Skrevet 9. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det spiller ingen rolle om du mener ordet er nøytralt dersom de som blir omtalt ikke vil bli omtalt på den måten. Anonymkode: 3bb05...a4b Jeg er 162 ca (med sko 😜) og hvis noen kaller meg liten, burde jeg føle meg krenket da? For det er jo ikke sikkert at det var positivt ment…. eller enda verre, tenk hvis noen skulle finne på å kalle meg jente når jeg selv definerer meg som kvinne? Eller guttejente fordi jeg har flest guttevenner? Hvor skal dette hysteriet ende??? Endret 9. mai 2023 av Den anonyme 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 9. mai 2023 #20 Del Skrevet 9. mai 2023 Stakkars spansktalende som tydeligvis er rasister alle sammen hver gang de sier ordet svart - negro og negra. Jeg er overrasket at ingen har startet en kampanje å fjerne den svarte fargen fra spansk språk. 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå