AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Del Skrevet 8. mai 2023 Har begynt forsiktig og bygget meg opp med 2 treningsøkter i uka i ca 1,5 mnd, forsøker nå å få til 3 økter i uka. Trener både kondisjon og styrke de dagene jeg trener. Hadde en rolig joggetur i går og har litt vondt i beina i dag. Litt sånn øm ved siden av kneet og under fotsålen. Er livredd for å få beinhinnebetennelse og falle ut av treningsrutinene, for keg har aldri hatt så god flyt i treningen før i hele mitt liv. Hva bør jeg gjøre videre nå? Kan jeg trene som planlagt i morgen? Anonymkode: 65ff0...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #2 Del Skrevet 8. mai 2023 Ser hovedinnlegget kan virke litt forvirrende. Når jeg skriver at jeg har bygget meg opp, så betyr det fra å være relativt lite gjennomtrent. Har ikke hatt noen skader tidligere. Anonymkode: 65ff0...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 9. mai 2023 #3 Del Skrevet 9. mai 2023 Hvor lange er øktene? Det er vel i hovedsak løpingen som vil ha størst sjanse for å gi belastingsskader, så hvor lenge løper du de to dagene du trener? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #4 Del Skrevet 9. mai 2023 Sandum.PT skrev (1 time siden): Hvor lange er øktene? Det er vel i hovedsak løpingen som vil ha størst sjanse for å gi belastingsskader, så hvor lenge løper du de to dagene du trener? Mellom 15-20 min Anonymkode: 65ff0...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 9. mai 2023 #5 Del Skrevet 9. mai 2023 Mulig du skal vurdere å øke lengden her før du øker frekvensen? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #6 Del Skrevet 9. mai 2023 Sandum.PT skrev (2 timer siden): Mulig du skal vurdere å øke lengden her før du øker frekvensen? 😊 Jeg jogger ganske rolig, ca rett under 8km/t.. mener du jeg skal prøve å jogge lenger før jeg jogger raskere? Anonymkode: 65ff0...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 9. mai 2023 #7 Del Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg jogger ganske rolig, ca rett under 8km/t.. mener du jeg skal prøve å jogge lenger før jeg jogger raskere? Anonymkode: 65ff0...a8b For så vidt smart det også, men mente først og fremst lengre per økt før du legger på en økt til 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #8 Del Skrevet 9. mai 2023 Sandum.PT skrev (3 timer siden): For så vidt smart det også, men mente først og fremst lengre per økt før du legger på en økt til 😊 Hvor lang tid anbefaler du mellom hver økt? Anonymkode: 65ff0...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 10. mai 2023 #9 Del Skrevet 10. mai 2023 Det er veldig individuelt, men 2 - 3 dager mellom løpeøkter helt i starten er nok fint. Jobb deg opp til å klare å løpe en time sammenhengende to ganger per uke. Da får du økt belastning og tid på beina, men du får også lang tid til restitusjon mellom økter. Når det går fint kan du gå ned igjen på en halvtime per økt, men legge på en dag. Da kan du ha 1 - 2 hviledager mellom økter, og har økt totalbelastningen med en halvtime. Så kan du sakte men sikkert øke lengden på to av øktene mens du holder den ene kort. Og slik kan du holde på Men hør på kroppen og ta det litt roligere om det murrer etter flere økter på rad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2023 #10 Del Skrevet 10. mai 2023 Sandum.PT skrev (2 timer siden): Det er veldig individuelt, men 2 - 3 dager mellom løpeøkter helt i starten er nok fint. Jobb deg opp til å klare å løpe en time sammenhengende to ganger per uke. Da får du økt belastning og tid på beina, men du får også lang tid til restitusjon mellom økter. Når det går fint kan du gå ned igjen på en halvtime per økt, men legge på en dag. Da kan du ha 1 - 2 hviledager mellom økter, og har økt totalbelastningen med en halvtime. Så kan du sakte men sikkert øke lengden på to av øktene mens du holder den ene kort. Og slik kan du holde på Men hør på kroppen og ta det litt roligere om det murrer etter flere økter på rad. Tusen takk for svar😊 Anonymkode: 65ff0...a8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå