Gå til innhold

Menn uten hår i 2023 - super turn-OFF!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 5/8/2023 at 12:39 PM, AnonymBruker said:

Jeg er så glad jeg er ferdig med datingmarkedet så jeg slipper å møte mennesker med holdninger som deg.

Anonymkode: c12e6...498

Er du ferdig fordi du har fått deg kjæreste eller fordi du har gitt opp? Hvis sistnevnte: IKKE gi opp pga hårtap!!!! Tenk på Lars Berrum, mange synes han er megakjekk og han har ikke problemer på datingmarkedet, tross det at han mistet håret i tjueåra. Du har mange andre fine sider å spille på! ❤️

Anonymkode: f6361...5e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hocane skrev (2 timer siden):

Ikke nødvendigvis.

Er mange menn som mister hår allerede tidlig i 20 årene.

Ja, men fysisk forfall er det like fullt. Det er faktisk en del av kroppsvevet (det som produserer hår) som dør.

Anonymkode: 97d48...025

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2023 den 18.29):

Det har jeg ingen tro på at du innerst inne mener. At noen kvinner påstår at de virkelig synes at skallethet ser bra ut, har enten sammenheng med høflighet/medlidenhet eller med den sosio-psykologiske mekanismen som ofte illustreres ved fabelen om reven og rognebærne: man tilpasser (bevisst eller ubevisst) sine preferanser til det man faktisk kan få.

Enig!

Anonymkode: ac9ec...4d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mister menn håret på hodet, men ikke skjegget? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Sammenhengen mellom hårtap og testosteron er nøyaktig slik jeg "later til å tro". Denne sammenhengen er svært godt dokumentert.

I og med at du ikke har noen kunnskap omm dette temaet, så legger jeg til noen linker til lettfattelige artikler som du kan lese.

https://www.diviofficial.com/blogs/scalp-health/dht-and-hair-loss-men-vs-women

https://www.medicalnewstoday.com/articles/68082

http://www.london-centre-trichology.co.uk/reasons-for-mens-hair-loss.asp

https://goldielocks.com/blogs/news/dht

Anonymkode: 29bae...1d4

Testosteron forårsaker hårtap hos menn hvis hårsekker har en gentisk basert sårbarhet overfor testosteron. Det er ingen generell forskjell mellom systemisk testosteronnivå hos menn med og uten hår. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri falt meg inn å være med en kvinne uten faste pupper. Vi lever i 2023, med alskens muligheter. Hvorfor er dette fortsatt en greie? 

🚩🚩🚩🚩

Anonymkode: b53ed...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vet noen dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agaton skrev (8 timer siden):

Ja, du har nok rett. Krets og påvirkning fra omgivelsene er ulike. Personlig er jeg ikke så bekymret verken for meg selv eller for om folk er single. Jeg er egentlig aller mest bekymret for lave fødselstall. Regnestykket går liksom ikke opp på lang sikt. Kanskje jeg ikke skal være så bekymret 🙂

Men da er kanskje singelhet problemet? Eller nei, man kan jo få barn utenfor forhold, men tror det er de som bygger rede med noen som i størst grad tenker, nå er det klart for at vi kan lage barn (Om de ønsker barn, er sammen med noen som også ønsker, å er i et forhold med noen de vil ha barn med)

Mens single som vil ha barn er stresset, å må gå gjennom noen år med leting etter noen om de ikke blir gravide med mulig uhell(?), før de begynner å plotte for segselv hvordan få barn alene. Kan ta feil og at det er folk der ute som helst vil ha barn alene. Eller gir opp det å få barn, fordi de ikke fører de rakk det, ikke vil ha barn alene eller jobber med ønsket om å få barn og ombestemmer seg. Noen adopterer sikkert også. Åsså er det enklere for kvinner å få familie alene, tror mange menn ikke vet de er pappa. 

Er det iforhold til eldreomsorg du er bekymret? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. drømmemannen kan godt være tynn i håret eller skalla for min del 😁 så om ikke du vil ha han, så kan han ta han😂 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rosakatt said:

Men da er kanskje singelhet problemet? Eller nei, man kan jo få barn utenfor forhold, men tror det er de som bygger rede med noen som i størst grad tenker, nå er det klart for at vi kan lage barn (Om de ønsker barn, er sammen med noen som også ønsker, å er i et forhold med noen de vil ha barn med)

Mens single som vil ha barn er stresset, å må gå gjennom noen år med leting etter noen om de ikke blir gravide med mulig uhell(?), før de begynner å plotte for segselv hvordan få barn alene. Kan ta feil og at det er folk der ute som helst vil ha barn alene. Eller gir opp det å få barn, fordi de ikke fører de rakk det, ikke vil ha barn alene eller jobber med ønsket om å få barn og ombestemmer seg. Noen adopterer sikkert også. Åsså er det enklere for kvinner å få familie alene, tror mange menn ikke vet de er pappa. 

Er det iforhold til eldreomsorg du er bekymret? 

Ja, på mellomlang sikt er eldreomsorgen et litt kilent regnestykke. Jeg er redd for at samfunnet blir enda mer klassedelt her i Norge, hvor "vanlige" folk får mye dårligere tilbud og hvor de som har penger kan kjøpe seg ut. 

På virkelig lang sikt vil innvandring dominere befolkningsveksten. Dette er ikke bekymringsfullt for meg personlig, men Norge vil endre seg ganske mye de neste 30 årene.  Hmmmm....kanskje dette ikke er noe problem, bare kult 🙂

Broren min har 5 barn og disser meg fordi jeg kun har 2: "dere går i null" sier han 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det har jeg også tenkt på. Hvorfor kan de ha så mye skjegg og helt blank på toppen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge de barberer det helt når de har fått en krans så er det helt innafor. Er skikkelig betatt av en mann uten hår nå. Fantastisk nydelig. Har jo alt med hele fyren å gjøre.

Anonymkode: c57ca...6f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agaton skrev (5 timer siden):

Ja, på mellomlang sikt er eldreomsorgen et litt kilent regnestykke. Jeg er redd for at samfunnet blir enda mer klassedelt her i Norge, hvor "vanlige" folk får mye dårligere tilbud og hvor de som har penger kan kjøpe seg ut. 

På virkelig lang sikt vil innvandring dominere befolkningsveksten. Dette er ikke bekymringsfullt for meg personlig, men Norge vil endre seg ganske mye de neste 30 årene.  Hmmmm....kanskje dette ikke er noe problem, bare kult 🙂

Broren min har 5 barn og disser meg fordi jeg kun har 2: "dere går i null" sier han 

Ja det er skikkelig dumt med både klasseskille og dårlige tilbud, håper ikke det blir sånn. Det er jo ikke bra nok eldreomsorgen idag så forståelig at det kan bli enda verre i fremtiden, så lenge de ikke finner løsninger. 

Synd om noen typer utsende skulle forsvinne, eller Norge sin kultur, men verden er jo i stadig utvikling, å vi lever jo ikke som de gjorde før heller. Det er alltid dem som er glade i histore, kanskje noe blir bevart 😊 Ikke at det som var er viktigere enn det som er, da er det jo deres tur til å leve. Kanskje vi har muligheten til å bli vanskelige spøkelser? 

😂 Men null er jo bedre enn minus 👍Jeg går i minus 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.5.2023 den 12.37):

Ja.. lurer egentlig på om det er flere som er enig med meg her? Synes rett og slett at menn uten hår er skikkelig fælt. Kunne aldri i verden falt meg inn å være med en. I 2023 har vi jo all verdens muligheter til hårtransplantasjon og mange andre behandlinger, så jeg forstår ikke hvorfor menn uten hår i det hele tatt er en greie fortsatt. 

Anonymkode: f13b8...d56

Hvis du blir med og spleiser, så kan jeg jo transplantere opp håret fra skuldre og rygg, siden det er der jeg har mest å ta av. 🙂

Anonymkode: a00e0...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Rosakatt said:

Ja det er skikkelig dumt med både klasseskille og dårlige tilbud, håper ikke det blir sånn. Det er jo ikke bra nok eldreomsorgen idag så forståelig at det kan bli enda verre i fremtiden, så lenge de ikke finner løsninger. 

Synd om noen typer utsende skulle forsvinne, eller Norge sin kultur, men verden er jo i stadig utvikling, å vi lever jo ikke som de gjorde før heller. Det er alltid dem som er glade i histore, kanskje noe blir bevart 😊 Ikke at det som var er viktigere enn det som er, da er det jo deres tur til å leve. Kanskje vi har muligheten til å bli vanskelige spøkelser? 

😂 Men null er jo bedre enn minus 👍Jeg går i minus 😅

What? Går du i minus? Så reflektert og nyansert person bør reprodusere seg asap 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kollega av meg hadde lite hår på toppen av hodet. Plutselig en dag kom han på jobb med masse krøllete hår på toppen. Det håret han hadde igjen fra tidligere var ikke krøllete, så det ble veldig rart. Kunne jo ikke unnvære å se det. 
Huden hans var illrødt, så skikkelig solbrent ut.

Vi kolleger ble vant med det. Etter en lang stund begynte håret å dette av igjen. Til slutt var han som før hårtransplantasjonen igjen. Med andre ord bortkasta penger.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
GrønnNellik68 skrev (23 timer siden):

Det har jeg også tenkt på. Hvorfor kan de ha så mye skjegg og helt blank på toppen?

Mannen sier bare at hårsekkene har blitt litt mer "signe" - altså at tyngdekraften har ført dem fra toppen av hodet til haka.

Men fra spøk til alvor så vet jeg rett og slett ikke, men det må det jo finnes noen forskning på, slik som med alt annet. De mennene jeg kjenner med kraftigst skjeggvekst er alle skallet som følge av hårtap, så det virker nesten som det er en sammenheng der, uten at jeg har noe som helst å basere det på annet enn egne observasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frkego skrev (1 minutt siden):

Mannen sier bare at hårsekkene har blitt litt mer "signe" - altså at tyngdekraften har ført dem fra toppen av hodet til haka.

Men fra spøk til alvor så vet jeg rett og slett ikke, men det må det jo finnes noen forskning på, slik som med alt annet. De mennene jeg kjenner med kraftigst skjeggvekst er alle skallet som følge av hårtap, så det virker nesten som det er en sammenheng der, uten at jeg har noe som helst å basere det på annet enn egne observasjoner. 

Det har nok biologisk noe å gjøre med at vi kvinner tenner på skjegg, og at noen av oss blir kåtere når vi ser en skalla, kjekk mann, enn hvis han hadde hår på huet. Skalla er skikkelig maskulint og et macho-mann trekk 😍

Anonymkode: 19082...cfd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har nok biologisk noe å gjøre med at vi kvinner tenner på skjegg, og at noen av oss blir kåtere når vi ser en skalla, kjekk mann, enn hvis han hadde hår på huet. Skalla er skikkelig maskulint og et macho-mann trekk 😍

Anonymkode: 19082...cfd

Det er tilfellet her, hvertfall 👌🏼

Selv om det ikke er slik for alle, så er både skjegg og skallethet noe som skriker mann for meg. Mannen min hadde skikkelig tykt hår da vi ble sammen. I militæret hadde han 3 mm og han kledde det så godt. Likevel sparte han litt lengde da han var ferdig i militæret og han fikk litt panikk da han ble tynnere i håret. Han kjempet en stund, men barberte til slutt av seg alt og han ble så kjekk! Nå barberer han hodet 1-2 ganger i uka og har et fyldig skjegg. Ville ikke hatt ham på noe annet vis 😍

Mannen min og svogeren min mistet begge håret i slutten av 20-årene og de har begge kraftig skjeggvekst. Svigerfar har nesten ikke skjegg, men har til gjengjeld fortsatt en fyldig hårmanke i en alder av 70. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og etter at jeg ble singel i fjor har jeg fått en ting for menn uten hår🤷‍♀️😂 mange kler det skikkelig godt 🤩

Anonymkode: 000e3...7e3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...