Gå til innhold

Menn uten hår i 2023 - super turn-OFF!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er din mening ts. Kunne ikke brydd meg mindre om mannfolka er skalla eller ikke . Det eneste som er en dealbreaker for min del er hentesveis. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Som sagt, finnes det unntak fra enhver regel - noen liker menn med mage eller menn uten hake - men kvinners preferanse for hodehår er nok ganske universell. Når man ser bort fra de kvinnene som åpenbart er estetiske avvikere, tror jeg som sagt at de ofte justerer sine preferanser etter det som er faktisk mulig. Man er fx allerede sammen med en fyr som så blir skallet, eller man liker en mann så godt av andre grunner at man tar defekten med på kjøpet. Så forteller man seg selv og andre at man egentlig synes skallethet (eller overvekt) er sexy:)

Anonymkode: 97d48...025

Fatter ikke at du kan sammenligne skallethet og overvekt.

Skallethet er et maskulint trekk. At menn blir skallet er en direkte følge av testosteron. Det er derfor de fleste kvinner ikke blir skallet.

Anonymkode: 29bae...1d4

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Badebuksa2.0 said:

Da lever du farlig, for du kan fortsatt miste håret.

Kanskje vi kan snu litt på det og tenke at de som HAR HÅR er uheldige, siden enkelte kvinner tydeligvis har hårmanke som et av sine premisser? Så hvis du, som mange andre menn, mister håret (noen mister jo ikke håret før de er 60), så stikker kjerringa. 

Og de som mister håret når de er 20 år, kan jo ikke miste håret mer? Så de blir sammen med en dame som synes skalla menn er dritsexy, eller eventuelt liker ham for den han er og ser forbi det nakne hodet, og så står man da ikke i fare for å "bli enda mer skalla"? Veit ikke jeg, slenger bare ut tanker her!

haha! ok, følger tanken din. MEN: da har jeg jo hatt 40 år med morro og bedre utvalg allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Skallethet er et maskulint trekk. At menn blir skallet er en direkte følge av testosteron. Det er derfor de fleste kvinner ikke blir skallet.

Tesosteron trigger hårtap hos de som er genetisk disponert for det. Men det er ikke sånn at hårtap betyr mye testosteron, og mye hår betyr lite testosteron. Alle menn har testosteron, men ikke alle menn har hårsekker som reagerer på det.

"While there is a link between some androgens (male sex hormones) and hair loss, the theory that bald guys have more testosterone and thus lose more hair is false."

(google.com)

Anonymkode: 824e5...017

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agaton skrev (20 minutter siden):

haha! ok, følger tanken din. MEN: da har jeg jo hatt 40 år med morro og bedre utvalg allerede. 

Kanskje? Men er det BEDRE utvalg, hvis man påtrreffer kvinner som går etter utseendet? 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Tesosteron trigger hårtap hos de som er genetisk disponert for det. Men det er ikke sånn at hårtap betyr mye testosteron, og mye hår betyr lite testosteron. Alle menn har testosteron, men ikke alle menn har hårsekker som reagerer på det.

"While there is a link between some androgens (male sex hormones) and hair loss, the theory that bald guys have more testosterone and thus lose more hair is false."

(google.com)

Anonymkode: 824e5...017

Det har jeg heller aldri skrevet.

Jeg var heller ikke klar over denne "teorien" som du siterer. Ser ut til at noen har diktet opp en teori, for så å avvise den som falsk.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymus Notarius

Jeg synes tupé og hårtransplantasjon er mye mer turn off enn skallethet. Det er helt normalt at en mann har lite hår, det betyr at han har mye testosteron i kroppen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Badebuksa2.0 said:

Kanskje? Men er det BEDRE utvalg, hvis man påtrreffer kvinner som går etter utseendet? 🧐

...det er kanskje det jeg egentlig sier. at det er et gap mellom hva de fleste kvinner sier og hva jeg observerer/opplever. de sier "utseende og sosioøkonomisk status betyr ikke noe", så er det kjekke karer med solid økonomi som stikker avgårde med de flotteste kvinnene. 

Jeg dømmer ikke, bare deler slik jeg har opplevd det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er skalla, og jeg syntes han er råsexy!

Hadde han tatt hårtransplantasjon hadde jeg blitt skikkelig sur.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agaton skrev (Akkurat nå):

...det er kanskje det jeg egentlig sier. at det er et gap mellom hva de fleste kvinner sier og hva jeg observerer/opplever. de sier "utseende og sosioøkonomisk status betyr ikke noe", så er det kjekke karer med solid økonomi som stikker avgårde med de flotteste kvinnene. 

Men at kvinner går etter utseende og status, betyr ikke at de er flotte ;) Det betyr at de er overfladiske. Om det har sammenheng med botox og masse makeup, vet jeg ikke, men jeg definerer ikke flotte kvinner etter hvor mye sparkel de har i ansiktet.

Vil tro folk som f.eks. er godt trent (snakker om kvinner nå) gjerne går etter menn med samme interesse, og der har vi jo en del skalla menn - som regnes som "hotte". 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Badebuksa2.0 said:

Men at kvinner går etter utseende og status, betyr ikke at de er flotte ;) Det betyr at de er overfladiske. Om det har sammenheng med botox og masse makeup, vet jeg ikke, men jeg definerer ikke flotte kvinner etter hvor mye sparkel de har i ansiktet.

Vil tro folk som f.eks. er godt trent (snakker om kvinner nå) gjerne går etter menn med samme interesse, og der har vi jo en del skalla menn - som regnes som "hotte". 

jeg synes snille damer er de beste, jeg. de som  gjør at jeg ønsker å være en litt bedre utgave av meg selv. jeg har en slik kjæreste nå 🙂

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov til å tenke, men ikke å si tenker jeg.

Litt som at jeg synes at strekkmerker og cellulitter er avtennende, men jeg sier jo ikke det til kvinner som har det.

Anonymkode: a2181...f39

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agaton skrev (34 minutter siden):

jeg synes snille damer er de beste, jeg. de som  gjør at jeg ønsker å være en litt bedre utgave av meg selv. jeg har en slik kjæreste nå 🙂

Det er bra! Jeg har også en snill kjæreste. Eller, er strengt tatt gift. Er man kjærester, da?

Uansett, jeg er enig i at det er det indre som teller. Selv om jeg helt objektivt, selvfølgelig, mener at kjæresten min også er PEN.. 🤣

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Agaton skrev (2 timer siden):

Du kan ikke utelukke at deler av årsakene til at det er "dette du ser", handler om din selektive persepsjon. Hvis det gapet er så signifikant som du hevder, hvordan forklarer du majoriteten av helt vanlige mennesker som finner hverandre hver dag? Og vær så snill å ikke gi meg standardopgulpet med at de har "tatt til takke" med dem de kunne få.

Anonymkode: fc593...adc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer absolutt aldri til å forandre på meg selv for å være god nok for en kvinne. Det er vel forskjellen på oss menn og kvinner. Vi bryr oss ikke så mye. Om 7 av 10 kvinner ikke liker skallede menn er det helt ok, da det uansett betyr at 100.000-vis av kvinner liker det eller ikke lar det være en avgjørende faktor.

Tenker det hadde blitt ramaskrik om jeg sa at lubbenhet/overvekt på damer var helt uaktuelt for meg (noe det ikke er, siden jeg ikke er så overfladisk).

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Du kan ikke utelukke at deler av årsakene til at det er "dette du ser", handler om din selektive persepsjon. Hvis det gapet er så signifikant som du hevder, hvordan forklarer du majoriteten av helt vanlige mennesker som finner hverandre hver dag? Og vær så snill å ikke gi meg standardopgulpet med at de har "tatt til takke" med dem de kunne få.

Anonymkode: fc593...adc

Antall single menn har økt kraftig de siste tiårene. Og menn med flere kull barn har også økt. Hvorfor det er slik, vet jeg ikke. Men min påstand er at menn sin sosioøkonomiske status spiller inn, dvs at de blir valgt bort om de har lavere utdanning, lavere lønn (som forøvrig er markører for dårligere helse) enn kvinner. Dermed blir det mer trøkk på de mennene som scorer høyt på disse områdene. 

Min erfaring er det er et gap mellom det kvinner sier og hva de gjør når det dreier seg om valg av partner. Og for ordens skyld: jeg er mann i kategori 2: har flere valg. Og det er flere i min krets som er på både 2. og 3. kull med barn. 

Endret av Agaton
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 8.5.2023 den 12.37):

Ja.. lurer egentlig på om det er flere som er enig med meg her? Synes rett og slett at menn uten hår er skikkelig fælt. Kunne aldri i verden falt meg inn å være med en. I 2023 har vi jo all verdens muligheter til hårtransplantasjon og mange andre behandlinger, så jeg forstår ikke hvorfor menn uten hår i det hele tatt er en greie fortsatt. 

Anonymkode: f13b8...d56

Jeg er ikke enig med deg i det hele tatt. For det første teller andre kvaliteter for meg. Dessuten synes jeg at det å være skallet kan være fint. Det ser så rent ut.

Tror det hadde vært mer turn off for meg hvis mannen tok hårtransplantasjon eller annen behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.5.2023 den 12.37):

mange andre behandlinger

Ha ha, du tror på reklamene som lover at skalla menn får håret tilbake? 
Personlig har jeg en preferanse på hva menn har inni hodet og ikke utapå, men der er vi forskjellige, ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Lov til å tenke, men ikke å si tenker jeg.

Litt som at jeg synes at strekkmerker og cellulitter er avtennende, men jeg sier jo ikke det til kvinner som har det.

Anonymkode: a2181...f39

Men du måtte få det ut her, hvor tusenvis kan lese det.

Anonymkode: 78be6...943

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du syns det er så turnoff,så kan du jo,heller holde det for deg selv.

Hva andre velger å gjøre med håret/kroppen sin,er uansett ikke din sak.

Endret av flusa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...