Gå til innhold

Menn uten hår i 2023 - super turn-OFF!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

damefraoslo skrev (55 minutter siden):

Noen damer inkludert meg, liker faktisk skalla menn bedre enn menn med hår. Vi er forskjellige og har helt ulike preferanser vi damer, akkurat som menn har. Godt man har ulike preferanser. 

Det har jeg ingen tro på at du innerst inne mener. At noen kvinner påstår at de virkelig synes at skallethet ser bra ut, har enten sammenheng med høflighet/medlidenhet eller med den sosio-psykologiske mekanismen som ofte illustreres ved fabelen om reven og rognebærne: man tilpasser (bevisst eller ubevisst) sine preferanser til det man faktisk kan få.

Anonymkode: 97d48...025

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest damefraoslo
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det har jeg ingen tro på at du innerst inne mener. At noen kvinner påstår at de virkelig synes at skallethet ser bra ut, har enten sammenheng med høflighet/medlidenhet eller med den sosio-psykologiske mekanismen som ofte illustreres ved fabelen om reven og rognebærne: man tilpasser (bevisst eller ubevisst) sine preferanser til det man faktisk kan få.

Jeg har jo hatt følelser for en skallet mann jeg likte veldig godt. Det er det jeg vet i hvert fall. Men han ville ikke bli sammen med meg da 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

damefraoslo skrev (1 minutt siden):

Jeg har jo hatt følelser for en skallet mann jeg likte veldig godt. Det er det jeg vet i hvert fall. Men han ville ikke bli sammen med meg da 🤷‍♀️

Ja, men følelsene kom neppe pga skalletheten. Dersom man liker en mann godt av andre grunner enn manglende hår - ja nærmest på tross av skalletheten - vil man gjerne tilpasse sitt syn på skallethet fordi det er noe man er nødt til å ta med på kjøpet. Mekanismen kan også slå inn tilfeller der man allerede er i en relasjon til en fyr som er inne i sin sesong med eget hår. Da vil man -som reven - gjerne si til seg selv (og andre) at man egentlig foretrekker skallethet. Det dreier seg egentlig om en form for selvbedrag.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja.. lurer egentlig på om det er flere som er enig med meg her? Synes rett og slett at menn uten hår er skikkelig fælt. Kunne aldri i verden falt meg inn å være med en. I 2023 har vi jo all verdens muligheter til hårtransplantasjon og mange andre behandlinger, så jeg forstår ikke hvorfor menn uten hår i det hele tatt er en greie fortsatt. 

Anonymkode: f13b8...d56

Veldig sexy så lenge håret er helt borte og ikke måne liksom (ihvertfall om vi snakker relativt unge menn). Vinkler det mot hårtap siden det virker som det er det du tenker på. Men jeg tar gjerne menn uten hår jeg alltså, samme om det er sånn av fri vilje eller for å kamuflere hårtap.

Men helt uavhengig av det så foretrekker jeg naturlig fremfor kunstig overfladisk any day. Det er livet, det er naturlig og det er helt greit. Så lenge man holder det noen lunde velstelt så er det alt jeg trenger iallefall.

Endret av Crazydoglady
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, men følelsene kom neppe pga skalletheten. Dersom man liker en mann godt av andre grunner enn manglende hår - ja nærmest på tross av skalletheten - vil man gjerne tilpasse sitt syn på skallethet fordi det er noe man er nødt til å ta med på kjøpet. Mekanismen kan også slå inn tilfeller der man allerede er i en relasjon til en fyr som er inne i sin sesong med eget hår. Da vil man -som reven - gjerne si til seg selv (og andre) at man egentlig foretrekker skallethet. Det dreier seg egentlig om en form for selvbedrag.

Det var da voldsomt så vanskelig det skulle være å tro på at noen foretrekker menn uten hår, da 😂 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badebuksa2.0 skrev (Akkurat nå):

Det var da voldsomt så vanskelig det skulle være å tro på at noen foretrekker menn uten hår, da 😂 

He he, det finnes selvsagt unntak, men det blir som å foretrekke ølmage fremfor flat mage, eller blomkålører og potetnese fremfor normale versjoner av de nevnte attributter. Det er i utgangspunktet en positiv ting at kvinner er villig til å overse hårtap og andre utseendemessige defekter hos ellers bra menn, men å hevde at man synes det er fint, klinger i beste fall hult:)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

He he, det finnes selvsagt unntak, men det blir som å foretrekke ølmage fremfor flat mage, eller blomkålører og potetnese fremfor normale versjoner av de nevnte attributter. Det er i utgangspunktet en positiv ting at kvinner er villig til å overse hårtap og andre utseendemessige defekter hos ellers bra menn, men å hevde at man synes det er fint, klinger i beste fall hult:)

Men det er jo fint? Det er macho. Nå snakker jeg om kort hår, ikke at man er skalla med langt hår i hestehale som Zardoz. Sånt kan man se forbi, men...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Tull, jeg har aldri vært sammen med noen som er skalla, som du kaller det, jeg liker looken. Nå er det selvsagt ikke alle som passer like godt til den looken, akkurat som ikke alle passer like godt til den samme hårfrisyren, men jevnt over så er det en look jeg liker og er fysisk tiltrukket av. Og uansett ikke noe dealbreaker. Heller noen med lite hår enn noen som bruker masse penger på å være forfengelig og kamuflere naturlig aldring. 

Det er selvsagt ikke det samme som ølmage etc, barbert hode er en clean og stilig look 🤷

Endret av Crazydoglady
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badebuksa2.0 skrev (19 minutter siden):

Men det er jo fint? Det er macho. Nå snakker jeg om kort hår, ikke at man er skalla med langt hår i hestehale som Zardoz. Sånt kan man se forbi, men...

Nei, skallethet er aldri verken fint eller sexy (men fyren kan jo være flott av andre grunner). Det er få ting som har en så negativ virkning på utseendet. Femifrisyre er selvsagt heller ikke bra.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skallethet er aldri verken fint eller sexy (men fyren kan jo være flott av andre grunner). Det er få ting som har en så negativ virkning på utseendet. Femifrisyre er selvsagt heller ikke bra.

Det er din subjektive mening. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crazydoglady skrev (36 minutter siden):

Heller noen med lite hår enn noen som bruker masse penger på å være forfengelig og kamuflere naturlig aldring. 

Enig i dette. Heller gode menneskelige kvaliteter enn full hårmanke. Men likevel: alle ser bedre ut med hår enn uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tenk så fint om menn kunne forsvart kvinner på samme måten, men istedet krever de det motsatte av kvinner av det du skriver her 

Anonymkode: 1b77b...12a

Vås 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badebuksa2.0 skrev (16 minutter siden):

Det er din subjektive mening. 

Nei, det er en oppfatning det er stor intersubjektiv enighet om. Men det er som sagt mekanismer som gjør at mange kvinner ikke sier hva de egentlig mener om skallethet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Enig i dette. Heller gode menneskelige kvaliteter enn full hårmanke. Men likevel: alle ser bedre ut med hår enn uten.

Det får du mene, jeg er uenig. Heldigvis kan man vell si, da det gjelder det meste og dermed betyr det at det finnes noen for de fleste der ute uansett hva de har å "stri med", personlig stil, hobbyer eller helt andre ting. Veldig greit 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes helt oppriktig at menn uten hår er sexy! Liker helst at han har litt skjegg i tillegg. For meg er det et tegn maskulinitet.

Opplever oftere håret til menn ser lite flatterende ut. Mange er veldig dårlige til å lage seg en kledende sveis. Menn har få frisyrer som faktisk går. Nei, gi meg en skalla mann 😍  

Jeg har hatt tilgang på menn både med og uten hår og jeg hadde aldri tent på noe eller noen basert på medlidenhet. Det er rett og slett bare min preferanse. Hadde likevel aldri basert valget av partner på hårmanken. 

83FEA46C-5E72-4262-9ABD-A0C0A9ACDBE8.jpeg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. lurer egentlig på om det er flere som er enig med meg her? Synes rett og slett at menn uten hår er skikkelig fælt. Kunne aldri i verden falt meg inn å være med en. I 2023 har vi jo all verdens muligheter til hårtransplantasjon og mange andre behandlinger, så jeg forstår ikke hvorfor menn uten hår i det hele tatt er en greie fortsatt. 

Ja smaken er forskjellig hvis du leste tråden om henne som syns alle skallede menn er sikkelig sexy. ha ha ha... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frkego skrev (2 minutter siden):

Jeg synes helt oppriktig at menn uten hår er sexy! Liker helst at han har litt skjegg i tillegg. For meg er det et tegn maskulinitet.

Opplever oftere håret til menn ser lite flatterende ut. Mange er veldig dårlige til å lage seg en kledende sveis. Menn har få frisyrer som faktisk går. Nei, gi meg en skalla mann 😍  

Jeg har hatt tilgang på menn både med og uten hår og jeg hadde aldri tent på noe eller noen basert på medlidenhet. Det er rett og slett bare min preferanse. Hadde likevel aldri basert valget av partner på hårmanken. 

83FEA46C-5E72-4262-9ABD-A0C0A9ACDBE8.jpeg

Alle diise ville ha sett mye bedre ut om de hadde hatt hår.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frkego skrev (4 minutter siden):

Det er rett og slett bare min preferanse

Ja, det er nøyaktig det reven reven sier når rognebærne er utenfor rekkevidde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nøyaktig det reven reven sier når rognebærne er utenfor rekkevidde

reven*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Transplantasjon koster mye, kan ha svært begrenset resultat og varer ikke evig.  Jeg forstår ikke hvorfor hjernedøde folk som deg fortsatt er en greie i 2023, har forresten masse hår.

Anonymkode: 66014...e07

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...