Gå til innhold

Et tips om kunstig sukker og hudproblemer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt akne hele livet og slitt regelmessig. Jeg har i mange år blitt fortalt at sukker er en versting til kviser sammen med melkeprodukter. Det har blitt bedre av å kutte ut melkeprodukter, men det som virkelig gjorde en endring, og også fikset en del eksemplager jeg har hatt, var å droppe kunstig søtning! Huden min ble klarere i løpet av en uke etter bare. 

Jeg var med i akne forum på nettet hvor flere har lagt merke til det samme, så det er ikke bare meg. Jeg ser faktisk stor forskjell om jeg drikker noen glass lettbrus og om jeg drikker sukkerbrus, huden min reagerer knapt på brus med sukker. Det er bare eksempler.

Nå ser jeg det er bare mer og mer produkter med kunstig søtning der ute, så ville bare dele erfaring.

Anonymkode: d7bfa...2b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

En av tusen grunner til ikke å bruke kunstig søtning i mat og drikke.

Anonymkode: e035c...8fd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt som magen din reagerer på kan være med på å skape hudproblemer av ulike typer. Gjelder ikke bare acne. Man ser i forskning at det er korrelasjon mellom hudproblemer og mageproblemer.

Mat som folk typisk kan reagere på er glutenprodukter som hvete, melkeprodukter, søtningsmidler, prosesserte ferdigprodukter, mye sukker/ godteri, stekt fett som i potetgull

Anonymkode: c71e3...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får kviser hver jul, påske, og ved hjemmeeksamen. På grunn av sukker. Reagerer ikke på noen andre matprodukter. Sukker gjør også at jeg får vondt i brystene når jeg har mensen, på grunn av at sukker holder på væske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...