AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Del Skrevet 8. mai 2023 Min søster og svoger var i London i påskeferien med to småbarn. Barna er 4 og 2 år gamle. De reiste for 5 dager og var mye rundt og brukte kun drosje. De ble veldig overrasket/sjokkert over at absolutt ingen av drosjene har bilstol!!! De fleste krevde ikke en gang at de måtte ha på belte. 2 åringen satt i fanget og 4 åringen kunne sitte uten belte. Uff jeg ble helt satt ut av å høre alt dette. Vi planlegger også å reise med barna våre til London i sommerferien. Og barna er i nesten samme alder som min søster. Min søster anbefaler at vi tar med bilstoler fra Norge. Men jeg tenker at vil ikke det bli ekstremt slitsomt å gå rundt med bilstoler?? Hva mener dere? Hva slags erfaring har dere med småbarn i London når der gjelder drosje og bilstol? Anonymkode: d6ab9...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #2 Del Skrevet 8. mai 2023 Det gikk jo bra… Ingenting å dette sammen for. Anonymkode: 61718...513 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #3 Del Skrevet 8. mai 2023 Dere trenger da ikke å drive og styre med taxi i London. Bruk tube i stedenfor. Jeg kan love at London-taxiene heller ikke har isofix, så å ta med sete er null vits. Anonymkode: ef4a3...a2e 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #4 Del Skrevet 8. mai 2023 Det er påbudt i privatbil, men ikke i drosje, som i resten av landet. De har ikke egne lover for London. Ta tuben, og buss.? Hvorfor reise rundt med drosje? Anonymkode: 3c875...355 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #5 Del Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Det er påbudt i privatbil, men ikke i drosje, som i resten av landet. De har ikke egne lover for London. Ta tuben, og buss.? Hvorfor reise rundt med drosje? Anonymkode: 3c875...355 Litt vanskelig med barnevogn når man skal opp og ned trapper/rulletrapper på undergrunnen Anonymkode: 4c119...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 8. mai 2023 #6 Del Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Litt vanskelig med barnevogn når man skal opp og ned trapper/rulletrapper på undergrunnen Anonymkode: 4c119...371 Det går bra. Hva tror du de som bor i London gjør. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 8. mai 2023 #7 Del Skrevet 8. mai 2023 Det er vel stort sett bare i Norge og Sverige vi ikke setter barna inn i en bil uten bilstol. De bruker selvsagt bilstol i resten av verden også, men mange er langt mindre bevist på det enn oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #8 Del Skrevet 8. mai 2023 Mange undergrunn-stasjoner er tilpasset rullestol, og dermed også barnevogn: https://stepfreelondon.uk/map/ Anonymkode: d11f4...868 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #9 Del Skrevet 8. mai 2023 Det finnes sånne «reisebilstoler» som er sammenbrettbar og lettere å få med seg. Sikkerheten er sikkert ikke like bra som vanlige men bedre enn å sitte løst. Dere kan jo ikke gå rundt å bære på to vanlige bilstoler 😅 Anonymkode: db40f...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #10 Del Skrevet 8. mai 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Litt vanskelig med barnevogn når man skal opp og ned trapper/rulletrapper på undergrunnen Anonymkode: 4c119...371 Det går jo som regel greit om man ikke har enorme Simo vogner, men en avlastnings paraply trille. Er jo bare her i landet at man bruker sånne tanks av en barnevogn. Anonymkode: 3c875...355 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #11 Del Skrevet 8. mai 2023 Jeg synes forøvrig at små barn ikke har utbytte av storbyferie, og skjønner ikke at foreldrene orker det. Anonymkode: 4c119...371 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #12 Del Skrevet 8. mai 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Litt vanskelig med barnevogn når man skal opp og ned trapper/rulletrapper på undergrunnen Anonymkode: 4c119...371 Funker for de som bor i London da men... Anonymkode: 2ffec...cae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #13 Del Skrevet 8. mai 2023 12 hours ago, AnonymBruker said: Min søster og svoger var i London i påskeferien med to småbarn. Barna er 4 og 2 år gamle. De reiste for 5 dager og var mye rundt og brukte kun drosje. De ble veldig overrasket/sjokkert over at absolutt ingen av drosjene har bilstol!!! De fleste krevde ikke en gang at de måtte ha på belte. 2 åringen satt i fanget og 4 åringen kunne sitte uten belte. Uff jeg ble helt satt ut av å høre alt dette. Vi planlegger også å reise med barna våre til London i sommerferien. Og barna er i nesten samme alder som min søster. Min søster anbefaler at vi tar med bilstoler fra Norge. Men jeg tenker at vil ikke det bli ekstremt slitsomt å gå rundt med bilstoler?? Hva mener dere? Hva slags erfaring har dere med småbarn i London når der gjelder drosje og bilstol? Anonymkode: d6ab9...a6b Det er ikke påbudt med barnesete i taxi i UK Anonymkode: 2ffec...cae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #14 Del Skrevet 8. mai 2023 Men man trenger vel ikke ta taxi i London? Er jo veldig godt kollektivtilbud der. I Oslo heller har vel de færreste taxi barnesete om man ikke bestiller det spesifikt? Finnes jo evnt sånne oppblåsbare man kan ha med seg og ha på hotellet og feks bruke om man skal ta taxi langt? Og de har sikkert regler om sikring i bil i England og og da gjelder jo samme regler i privatbiler og taxi, men taxisjåfører er vel ikke akkurat kjent for å følge alle regler. Hører jo i Norge og at de kommer med babybilstol til store barn eller bakovervendt som ikke festes ordentlig osv. Anonymkode: 5fe0a...95f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #15 Del Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Litt vanskelig med barnevogn når man skal opp og ned trapper/rulletrapper på undergrunnen Anonymkode: 4c119...371 Undergrunnen er merket med handikapskilt, der går det ganske greit. Mange londonere med større småbarn har likevel lette triller, særlig når dere er to er det en god løsning. Så er det jo begrenset hvor mye farting dere bør legge opp til med to små. London er intensiv nok. Jeg ville nok hatt fokus på aktiviteter av litt mer rolig art, som tok litt tid. Dra ut til Kew Gardens eller London Zoo, akvariet, båt og piknikk i hyde park, barneteater, kanaltur ut til Camden. Det er superenkelt å legge opp til et opplegg som krever maks 2-3 tubeturer på en dag. Anonymkode: ef4a3...a2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #16 Del Skrevet 9. mai 2023 16 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke påbudt med barnesete i taxi i UK Anonymkode: 2ffec...cae Det er ikke sant. Det er påbudt, men ikke i taxi. Anonymkode: 3c875...355 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nassenøff Skrevet 9. mai 2023 #17 Del Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke sant. Det er påbudt, men ikke i taxi. Anonymkode: 3c875...355 Det er jo det hun skrev 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #18 Del Skrevet 9. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er ikke sant. Det er påbudt, men ikke i taxi. Anonymkode: 3c875...355 Var jo det jeg skrev da men.... Anonymkode: 2ffec...cae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2023 #19 Del Skrevet 9. mai 2023 On 5/8/2023 at 7:29 AM, Brunello said: Det er vel stort sett bare i Norge og Sverige vi ikke setter barna inn i en bil uten bilstol. De bruker selvsagt bilstol i resten av verden også, men mange er langt mindre bevist på det enn oss. Det er påbud om bilstol i vanlige biler i Storbritannia også. Det er også påbud om sikring av hund, og det er ganske strenge regler. Men ikke i taxi, som nevnt over. I typiske black cabs kan man bare la barnevogna stå på den store plassen bak i bilen, som på bildet her: https://www.ababyonboard.com/how-to-travel-around-london-with-children/ Mange taxier har egne reimer for å feste barnevogner (og andre ting), og det er massevis av plass i de bilene. Og mange undergrunnsstasjoner har heis for folk med barnevogn og i rullestol. Her er det mer info: https://tfl.gov.uk/transport-accessibility/getting-around-with-your-buggy?intcmp=41227 Folk i London har også barnevogn og klarer seg fint. Anonymkode: be6e7...a09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 9. mai 2023 #20 Del Skrevet 9. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er påbud om bilstol i vanlige biler i Storbritannia også. Det er også påbud om sikring av hund, og det er ganske strenge regler. Men ikke i taxi, som nevnt over. I typiske black cabs kan man bare la barnevogna stå på den store plassen bak i bilen, som på bildet her: https://www.ababyonboard.com/how-to-travel-around-london-with-children/ Mange taxier har egne reimer for å feste barnevogner (og andre ting), og det er massevis av plass i de bilene. Og mange undergrunnsstasjoner har heis for folk med barnevogn og i rullestol. Her er det mer info: https://tfl.gov.uk/transport-accessibility/getting-around-with-your-buggy?intcmp=41227 Folk i London har også barnevogn og klarer seg fint. Anonymkode: be6e7...a09 Det er påbudt over omtrent hele Europa. Men det er ikke ensbetydende med at alle følger reglene. Nordmenn og Svensker er de i verden som er flinkest til å følge regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå