AnonymBruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Del Skrevet 7. mai 2023 Hvordan få bort hudormer? God hudpleierutine, men er det noe annet når det først har kommet mye? Anonymkode: 0ad88...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 8. mai 2023 #2 Del Skrevet 8. mai 2023 Rense huden morgen og kveld. anaiktsmaske 1-2 ganger i uken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 8. mai 2023 #3 Del Skrevet 8. mai 2023 For å fjerne de sorte tuppene som allerede er der, kan du bruke Nivea Clear Up Strips. Festes med vann på utsatt område (f.eks nesen) og skal sitte i et kvarter. Dras av, og hudormene følger med. Rens over med noe ansiktsvann som lukker porene etterpå, eller rett og slett plask kaldt vann i ansiktet. Jeg bruker disse fra tid til annen og synes det blir veldig vellykket. Sønnen min kommer også og spør om jeg kan hjelpe han med å sette på et par sånne av og til rundt nesen 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #4 Del Skrevet 8. mai 2023 Do I have blackheads or sebaceous filaments? Look closely at the tip of your nose. Do you see small, pin-like dots on the surface of the pore? If the dots are quite dark, then you're most likely looking at blackheads. If they have a clear-ish tone, or a gray or yellow tinge, what you're likely seeing are sebaceous filaments. Do pore strips remove sebaceous filaments? While pore strips can temporarily make some sebaceous filaments appear less noticeable, it’s a short-term fix. Pore strips can irritate skin as well, so leave-on exfoliants are a better, more long-term solution for both sebaceous filaments and blackheads. https://www.paulaschoice.com/expert-advice/skincare-advice/blackheads/blackheads-or-something-else.html Anonymkode: 13f74...de5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #5 Del Skrevet 8. mai 2023 Grønnleiermaske er veldig bra, mine sorte prikker på nesen blir bare helt borte. Ikke permanent selvsagt, man må jo gjenta det jevnlig. Jeg har bare kjøpt en svær boks med grønnleire på iHerb eller noe for flere år siden, blander litt av det pulveret med vann og tar på nesen en gang i blant når jeg synes det er for mye sort der. Billig og særdeles effektivt. Peel-off masker fungerer også litt, jeg brukte den svarte fra JorgObe en stund, og var nå i all fall mye mer fornøyd med det enn med strips, men synes leiremasker har vært bedre. Ikke bare grønnleire fra naturkosten, prøvd andre fra Glamglow og diverse som også har vært bra. Det føles som leiren går litt ned i porene og når den tørker og trekker seg sammen, så trekke den til seg det som ligger i porene også. Ta Hydrafacial en gang i blant, det er fantastisk hudpleie. Da legger man en liten peel på først, og så kommer de frem med et apparat som rett og slett støvsuger ut alle sorte prikker, du kan få se alt gøgget i vanntanken etterpå 😅 Så er man skinnende og glødende ren i ansiktet etterpå. Det begynner vel på 1600kr. Ellers så er retinol forebyggende og det anbefaler jeg nesten uansett hudtilstand. Anonymkode: 74f91...8bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2023 #6 Del Skrevet 8. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Grønnleiermaske er veldig bra, mine sorte prikker på nesen blir bare helt borte. Ikke permanent selvsagt, man må jo gjenta det jevnlig. Jeg har bare kjøpt en svær boks med grønnleire på iHerb eller noe for flere år siden, blander litt av det pulveret med vann og tar på nesen en gang i blant når jeg synes det er for mye sort der. Billig og særdeles effektivt. Peel-off masker fungerer også litt, jeg brukte den svarte fra JorgObe en stund, og var nå i all fall mye mer fornøyd med det enn med strips, men synes leiremasker har vært bedre. Ikke bare grønnleire fra naturkosten, prøvd andre fra Glamglow og diverse som også har vært bra. Det føles som leiren går litt ned i porene og når den tørker og trekker seg sammen, så trekke den til seg det som ligger i porene også. Ta Hydrafacial en gang i blant, det er fantastisk hudpleie. Da legger man en liten peel på først, og så kommer de frem med et apparat som rett og slett støvsuger ut alle sorte prikker, du kan få se alt gøgget i vanntanken etterpå 😅 Så er man skinnende og glødende ren i ansiktet etterpå. Det begynner vel på 1600kr. Ellers så er retinol forebyggende og det anbefaler jeg nesten uansett hudtilstand. Anonymkode: 74f91...8bf Ja, og så må du selvsagt peele!! Jevnlig peeling av huden, da tenker jeg på å bruke syrer, ikke sånn skrubber. Salisylsyre, AHA etc. Finn din venn:) Anonymkode: 74f91...8bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 8. mai 2023 #7 Del Skrevet 8. mai 2023 Hudormer består hovedsaklig av døde hudceller og talg som samler seg i porene, så en hudpleierutine som renser og balanserer talgproduksjon kan bidra til å redusere problemet. Jeg vil faktisk råde deg til å være svært forsiktig når det gjelder neseplaster/porestrips og klemming. Du risikerer å svekke/skade poreveggene slik at du faktisk lettere får hudormer. Porestrips fjerner dessuten bare den ytterste delen av hudormer, slik at det fortsatt vil være igjen hudceller og talg nede i porene, noe som også vil føre til at nye hudormer oppstår raskere. Alternativt kan du få en hudpleier til å klemme dem ut. Videre er det viktig å ikke bruke hudpleieprodukter som irriterer og virker uttørkede på huden, da dette kan føre til økt talgproduksjon og dermed forverre problemet. Eksfoliering med BHA (salicylsyre) et par ganger i uka løser opp talg i porene og forebygger dannelsen av nye hudormer. BHA er den syren som best løser opp talg dypt i porene Du kan i tillegg bruke et serum med niacinamide for å balansere talgproduksjonen. En mild rens og en fuktighetskrem tilpasset din hudtype, og husk solkrem. Unngå produkter med alkohol og andre uttørkende ingredienser. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå