Gå til innhold

Er folk som har veranda/terrasse brunere enn oss som ikke har et eget sted å sole oss?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå skinner solen her i Bergen, og jeg bor i 5. etasje uten veranda og heis i en bygård. Eneste muligheten for meg å få litt sol på kroppen hvis jeg ønsker å slappe av, er å sette meg ut på kommunens grønne benker eller å legge meg på en kommunal plen i lag med studentene,  plukke av meg flått og holde meg når jeg blir tissetrengt.

Da jeg var student lå jeg overalt i offentlige parker og solte meg, men nå er jeg godt voksen og jeg er sååå ferdig med å ligge og vise meg fram til omverdenen.

Da jeg var yngre var  jeg veldig slank og smekker og hadde en flott kropp, men nå har kiloene krøpet på, og jeg er ikke like komfortabel lenger med å vise meg frem. De jeg kjenner som har egen hage/ terrasse sitter ute og spiser og setter seg ut ved første anledning når solen titter frem, og er brune.

Kjør debatt!

Anonymkode: e6d96...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da jeg var yngre var  jeg veldig slank og smekker og hadde en flott kropp, men nå har kiloene krøpet på, og jeg er ikke like komfortabel lenger med å vise meg frem.

Man soler seg ikke for å vise seg fram. Man koser seg. Hvordan man ser ut har null relevans.

  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andro skrev (15 minutter siden):

Man soler seg ikke for å vise seg fram. Man koser seg. Hvordan man ser ut har null relevans.

Du svarte ikke på spørsmålet mitt, om folk som har veranda/terrasse er brunere enn oss som ikke har mulighet til å gå ut i solen ved første solstråle

Ts

Anonymkode: e6d96...d09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen sannhet. Solen bruner mye mer ved refleksjon på og v/vann. Så dersom de som ikke har uteplass er mye v/sjø og vann kan de være nøttebrune eller brunere enn de som har uteplass. Dessuten kommer det jo helt an på hvor solfylt uteplass/verandaen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får mer solskada hud. Mer rynker. 
 

har balkong men blir beglodd av alle om jeg bare sitter der litt, og har bare 60+ -naboer så gidder ikke å bruke den. 
 

Her vi bor, har vi ikke park, skulle gjerne hatt en park å kunne sette seg på en benk i skyggen av et tre på en varm dag… 

Anonymkode: 4082c...709

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei 😂 Bor i firemannsbolig og har solrik terrasse på 75 kvadratmeter i tillegg til en hageflekk. Hater å sole meg, hater å spise ute, og den eneste grunnen til at jeg i det hele tatt er ute, er for å være ute med ettåringen vår. Jeg er bleik som et laken. Skulle gjerne hatt mer farge, men å sole meg er ikke et alternativ.

Anonymkode: c684a...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Mam blir også brun av å gå turer, osv. Jeg har veldig lys hud, blir ikke så brun, selv om jeg har hatt hage eller terrasse hele livet. Får fregner av å være ute ved stranden, turer, osv, det er det. Kommer an på hudtype og hvor mye du er ute. Ikke hvor du er , så lenge du er i sola 

 

 

Anonymkode: b3f5d...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stor veranda, bruker den mye. Har overbygg og varme på kalde dager, plass til solseng på varme dager. Brunere en andre, nei,. ..... men mulighet for å vær ute uten innsyn e fantastisk. 

Anonymkode: 3242c...b9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både veranda og terrasse. Hater å «sole» meg. Smører meg med 30+ faktor hver dag og bruker caps. Er veldig mye aktiv utendørs, løper, sykler eller er i fjellet, så i løpet av sommeren opparbeider jeg et grusomt sokke- og shortsskille 😂  kvinne 36 år

Anonymkode: e7177...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nå skinner solen her i Bergen, og jeg bor i 5. etasje uten veranda og heis i en bygård. Eneste muligheten for meg å få litt sol på kroppen hvis jeg ønsker å slappe av, er å sette meg ut på kommunens grønne benker eller å legge meg på en kommunal plen i lag med studentene,  plukke av meg flått og holde meg når jeg blir tissetrengt.

Da jeg var student lå jeg overalt i offentlige parker og solte meg, men nå er jeg godt voksen og jeg er sååå ferdig med å ligge og vise meg fram til omverdenen.

Da jeg var yngre var  jeg veldig slank og smekker og hadde en flott kropp, men nå har kiloene krøpet på, og jeg er ikke like komfortabel lenger med å vise meg frem. De jeg kjenner som har egen hage/ terrasse sitter ute og spiser og setter seg ut ved første anledning når solen titter frem, og er brune.

Kjør debatt!

Anonymkode: e6d96...d09

Ja, de som er mer ute i solen er i snitt brunere enn de som er mindre ute i solen. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli brun i Bergen må være en hard jobb😂😂 Har de ikke selvbruningskrem og spraytan-studio der borte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre terrasser og er hvitt som Et laken. Har aldri skjønt greia med å bli «brun». Virker som om det bare er nordmenn som er besatt av å «bli brun». 
Stadig et mas om «se, jeg har fått skille!» 

Åååkeiiii, spennende….

Anonymkode: c6392...f47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg soler meg aldri og blir alltid brun. Er ute og jobber og går tur. Har forøvrig 100 kvadrat terasse og, men bruker den lite. 

Anonymkode: 9a7a2...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du svarte ikke på spørsmålet mitt, om folk som har veranda/terrasse er brunere enn oss som ikke har mulighet til å gå ut i solen ved første solstråle

Ts

Anonymkode: e6d96...d09

Tja. Selvom det er sol her i dag kunne jeg ikke ligge i en park fordi det blåser kaldt. Verandaen her ligger i le for vind. Jeg har sittet ute i bikini i dag og er solbrent. Uten veranda hadde jeg ikke vært solbrent nå. Hadd jeg ikke satt meg på verandaen hadde jeg heller ikke fått farge i dag. Det holder altså ikke og ha veranda. Det er ikke umulig for folk som ikke har veranda og besøke noen som har det og sitte ute der. Kan vel heller si det sånn at folk som er ute i solen er brunere enn de som ikke er det. 

Anonymkode: 8c327...7fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan vel heller si det sånn at folk som er ute i solen er brunere enn de som ikke er det. 

Dette. Hadde ikke jeg hatt balkong, så hadde jeg vært blekere generelt enn jeg pleier å være på sommeren, men det er fordi jeg ikke orker å sette meg så mye på offentlige plasser og sole meg. Er på stranden iblant da, men det krever jo mye mer tid og energi enn å sette seg litt ut på verandaen. 
 

Skjønner det er kjipt å bo i 5.etg uten balkong på fineværsdager, ts. Det tror jeg ikke jeg hadde orket. Kanskje du på sikt skulle sett deg om etter et nytt sted å bo, med litt privat ureflekk/hage/balkong?

Anonymkode: acf48...3b8

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tja. Selvom det er sol her i dag kunne jeg ikke ligge i en park fordi det blåser kaldt. Verandaen her ligger i le for vind. Jeg har sittet ute i bikini i dag og er solbrent. Uten veranda hadde jeg ikke vært solbrent nå. Hadd jeg ikke satt meg på verandaen hadde jeg heller ikke fått farge i dag. Det holder altså ikke og ha veranda. Det er ikke umulig for folk som ikke har veranda og besøke noen som har det og sitte ute der. Kan vel heller si det sånn at folk som er ute i solen er brunere enn de som ikke er det. 

Anonymkode: 8c327...7fa

Ok da har du gjort noe som jeg ikke har gjort fordi jeg ikke har veranda.

Satt litt ute påkledd på kommunens harde benk, og fikk litt sol i ansiktet og armene.

Ts

Anonymkode: e6d96...d09

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette. Hadde ikke jeg hatt balkong, så hadde jeg vært blekere generelt enn jeg pleier å være på sommeren, men det er fordi jeg ikke orker å sette meg så mye på offentlige plasser og sole meg. Er på stranden iblant da, men det krever jo mye mer tid og energi enn å sette seg litt ut på verandaen. 
 

Skjønner det er kjipt å bo i 5.etg uten balkong på fineværsdager, ts. Det tror jeg ikke jeg hadde orket. Kanskje du på sikt skulle sett deg om etter et nytt sted å bo, med litt privat ureflekk/hage/balkong?

Anonymkode: acf48...3b8

Jeg tenker på det men har samboer som ikke ser behovet for å spise ute eller sitte på verandaen og se på solen gå ned og ta en øl samtidig.

Man må betale minst 100.000 ekstra, for en liten balkong hvis man ønsker å bo i sentrum 

Ts

Anonymkode: e6d96...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg konkurrerer med browniesen om å bli brunest. 

Anonymkode: 6457d...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både veranda og terrasse solsenger som jeg bruker. Liker å ligge ute i sola, men jeg blir ikke brun. Jeg får litt skille men det er ikke mye.

Har vært i syden mange ganger, men blir ikke brun

Anonymkode: 7030b...4b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...