Gå til innhold

Anbefal meg en god lege som tar habituell abort på alvor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har hatt 3 spontanaborter og 1 MA. MA’en etter første IVF forsøk. Har bedt om å få prøve prednisolon og albyl-e ved neste svangerskap, men får til svar at «slik driver vi ikke med». Blir lei meg og oppgitt og skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan få prøve dette. Har noen erfaring med disse medikamentene og isåfall hvilken lege ville gi deg disse?

Anonymkode: d960d...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Etter ti aborter (blir lett gravid) i ca uke 10, ble albyl-e redningen og klarte endelig å fullføre et svangerskap. Dette er mange år siden, så lege kan jeg ikke anbefale. 

Anonymkode: ebd4b...cbd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har erfart at det offentlige er ikke interessert i å prøve forskjellige ting til forskjellige pasientbehov. Men deg gjør private klinikker. Jeg fikk god hjelp hos spiren hvor dem blandt annet ga meg prednisolon og albyl e. Dem valgte også at vi skulle gjøre icsi og ikke ivf da problemet i det offentlige har vært at jeg har fått ut mange fine modne egg men at dem lot seg vankelig befrukte. 

Jeg ble gravid på første forsøk hos spiren. 

Anonymkode: f6fba...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God erfaring med Medicus (Trondheim). Opplevde forståelse, og fikk det alltid som jeg ba om. Også da jeg ønsket utredning for habituell abort, selv om det var liten sannsynlig for at det var noe å finne. Vi hadde barn fra før av, og de tre abortene jeg hadde hatt var veldig forskjellige. Men psyken min ville ikke ha noe uprøvd og sjekket, så fikk utredning likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Har hatt 3 spontanaborter og 1 MA. MA’en etter første IVF forsøk. Har bedt om å få prøve prednisolon og albyl-e ved neste svangerskap, men får til svar at «slik driver vi ikke med». Blir lei meg og oppgitt og skjønner ikke hvorfor jeg ikke kan få prøve dette. Har noen erfaring med disse medikamentene og isåfall hvilken lege ville gi deg disse?

Må Haukeland etter 5 aborter på rad så fikk jeg progesteron og progynova. Det satt på første forsøk med den medisinen

Anonymkode: da1c2...451

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Må Haukeland etter 5 aborter på rad så fikk jeg progesteron og progynova. Det satt på første forsøk med den medisinen

Progesteron får jeg. Hva hjelper Progynova mot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg var forøvrig 3. kvinnen med ekstremt lav amh og som aborterte hver syklus dette hadde fungert for. Men det er ikke egentlig noe forskning som tilsier at det skal fungere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Progesteron får jeg. Hva hjelper Progynova mot?

Dette er komboen de som har fryseforsøk får. Progynova er østrogen.

Jeg blir gravid på hver forsøk og mister. Veldig lav amh. Uforklart. Jeg var 3. kvinnen på ras dette hadde fungert for. Og det var rent eksperimentelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen som har en god lege å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har vært veldig fornøyde med dr. Sverre Sand, han holder til i Oslo. 

Anonymkode: 74d15...efe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd Hausken. Vi fikk utskrevet alt av støttemedisiner der. Vi har hatt 10 svangerskap og har 2 barn. På begge graviditetene hvor jeg gikk helt i mål gikk jeg på blodfortynnende. Klexane + prednisolon med første og ved andre gikk jeg på albyl-e + progesteron. Det ser ut som det er den blodfortynnende som er fellesfaktoren. Jeg gikk ikke på det på noen av de 8 andre svangerskapene vi mistet.

Endret av Sermina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til ts, jeg ble sjokkert over det ene innlegget du fikk lengre oppe. Jeg antar at abortene dine har vært relativt tidlige? Sene aborter skyldes ofte problemer med lilvmorhalsen eller morkaken. Men tidlige aborter skyldes som regel kromosomfeil hos fosteret selv, problemer med morkaken, (også utgangspunkt i det tidlige embryo), og hormoner, som du ikke kan noe for. Jeg håper du får den hjelpen du trenger ❤️ Og at du får det etterlengtede barnet du ønsker deg... Dette er uansett ikke din feil.

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Topsi skrev (1 minutt siden):

Til ts, jeg ble sjokkert over det ene innlegget du fikk lengre oppe. Jeg antar at abortene dine har vært relativt tidlige? Sene aborter skyldes ofte problemer med lilvmorhalsen eller morkaken. Men tidlige aborter skyldes som regel kromosomfeil hos fosteret selv, problemer med morkaken, (også utgangspunkt i det tidlige embryo), og hormoner, som du ikke kan noe for. Jeg håper du får den hjelpen du trenger ❤️ Og at du får det etterlengtede barnet du ønsker deg... Dette er uansett ikke din feil.

Tusen takk for gode ord 💕 alle abortene skjer i uke 5-6..

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tusen takk for gode ord 💕 alle abortene skjer i uke 5-6..

Helt forferdelig at folk kan skrive slikt ❤️

Jeg skrev tidligere i tråden og anbefalte Hausken etter 8 SA/MA. Jeg har vært hos ekstremt mange private og offentlige gynekologer i forhold til habituell abort, også 3 av de største IVF klinikkene. Hausken er den eneste som virkelig tok det på alvor og satte igang aktiv behandling. Jeg var hos både Jon Hausken selv i Haugesund og de kvinnelige på Lysaker. Send meg gjerne en PM hvis du ønsker mer informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sermina skrev (57 minutter siden):

Helt forferdelig at folk kan skrive slikt ❤️

Jeg skrev tidligere i tråden og anbefalte Hausken etter 8 SA/MA. Jeg har vært hos ekstremt mange private og offentlige gynekologer i forhold til habituell abort, også 3 av de største IVF klinikkene. Hausken er den eneste som virkelig tok det på alvor og satte igang aktiv behandling. Jeg var hos både Jon Hausken selv i Haugesund og de kvinnelige på Lysaker. Send meg gjerne en PM hvis du ønsker mer informasjon.

Tusen takk! Har bestilt time hos Hausken nå, så skal dit i midten av juni. Veldig glad for at du har delt din erfaring ❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Tusen takk! Har bestilt time hos Hausken nå, så skal dit i midten av juni. Veldig glad for at du har delt din erfaring ❤️

Så bra. Lykke til!

Jeg krysser fingrene for at neste gang sitter spiren din❤️

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for brukerdebatt og tilsvar til dette. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei!

Jeg hadde 11 spontanaborter på rad  og ble kjempe lett gravid. Problemet hos meg var en muskelknute innerst på egglederen som var vanskelig å se på ultralyd. De fant den på vannscan av livmoren. De fjernet muskelknuten og jeg ble gravid igjen og er nå i uke 24. En så enkel sak å få fikset forårsaket så mye sorg og smerte. Då til dere som opplever habituell abort ta også en vannscan av livmor. 

Anonymkode: b760e...526

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei!

Jeg hadde 11 spontanaborter på rad  og ble kjempe lett gravid. Problemet hos meg var en muskelknute innerst på egglederen som var vanskelig å se på ultralyd. De fant den på vannscan av livmoren. De fjernet muskelknuten og jeg ble gravid igjen og er nå i uke 24. En så enkel sak å få fikset forårsaket så mye sorg og smerte. Då til dere som opplever habituell abort ta også en vannscan av livmor. 

Så leit å høre om alle abortene dine, og gratulerer så mye med 24 uker ❤️ Tusen takk for tips, skal ta det med meg til Hausken når jeg skal dit!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 hours ago, AnonymBruker said:

Så leit å høre om alle abortene dine, og gratulerer så mye med 24 uker ❤️ Tusen takk for tips, skal ta det med meg til Hausken når jeg skal dit!

Takk:) Ja, gjør det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...