Gå til innhold

Hvor lang tid bruker dere på 5000 m?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid bruker dere på 5000 m. 
 

skriv gjerne kjønn og alder.

selv er jeg kvinne på 40 år og bruker ca 32 min. Er det en grei tid?

Anonymkode: 43021...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på utgangspunkt. Vekt, hvor lenge du har trent, innsats. Men når du klarer å løpe 5 kg sammenhengende på rundt halvtimen så er du sprekere enn de fleste 40 åringene jeg kjenner. 

Jeg har løpt i 10 år, er kvinne 47 år, og i løpet av den tiden har 5k tiden min variert fra 23 min til 30 min alt etter hvor mye innsats jeg legger i treningen. Akkurat nå fokuserer jeg på lengre distanser, og er seig, men ikke like rask som før.  

Anonymkode: 9f6c7...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt "fersk" på løping, da jeg startet i mars i fjor og løpte min første 5 km på 30.38 i April i fjor. Er 35 år🙂 Målet er at jeg skal klare 5 km på rundt 20 min i år 🫣 Men løper mest 10 km, tre ganger i uken. Så synes ikke tiden din var ille 🙂🙂

Anonymkode: 91300...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er helt "fersk" på løping, da jeg startet i mars i fjor og løpte min første 5 km på 30.38 i April i fjor. Er 35 år🙂 Målet er at jeg skal klare 5 km på rundt 20 min i år 🫣 Men løper mest 10 km, tre ganger i uken. Så synes ikke tiden din var ille 🙂🙂

Anonymkode: 91300...84d

Er kvinne 🙂

Anonymkode: 91300...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå bruker jeg 24 minutter. Har vært nede i 22.

Jeg tror de fleste kan klare under 30 min om man trener nok, og riktig og klarer å pushe seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rekorden er 26:14. Men det er ikke normalt for meg, løper mer bedagelig til vanlig 😂

Om jeg løper relativt rolig, i det tempoet som er naturlig for meg, så bruker jeg som regel 31-32 min. Da er det oftest starten på en tur på 8-15 km en plass.

Husker første gang jeg løp 5 km i strekk (på slutten av C25K), så løp jeg på 35 blank. Og var kjempesliten 😅 Har aldri trent med økt fart som mål, det har bare blitt sånn av jevnlig løping 😊

(K litt under 40)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K40. Om jeg "kun" løper 5km, så er jeg på 24min. Raskeste har vært 22min

Anonymkode: cb840...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tid det:) sprekere enn de fleste på din alder tipper jeg. 

Anonymkode: aeeee...f8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 år, kvinne. 32 minutter på en god dag.

Anonymkode: 9dafe...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekorden er rett under 20 min, men driver ikke og tester til vanlig 😅

Anonymkode: 43475...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 40, rundt halvtimen.

Men jeg løper for helse og bevegelsesglede, og har ingen planer om å stille i løp eller konkurrere med meg selv for den del.

Anonymkode: f8dbe...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekorden er 24:50 \, jeg er kvinne 36. Begynte å løpe høsten 2022. 

Anonymkode: 27dcb...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rekorden er på 25.46. Men nå etter graviditet og fødsel (5 mnd siden) ligger jeg på 34 min (med rolig puls). Har ikke testet noe kjappere enn det enda. Men frister å melde meg på et 5k løp i september. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K44, 177 cm og 78 kg tung. 

Liker å tro jeg kan løpe 5k på under halvtimen ved såkalt «idelle forhold», dvs. flat rute på fast grunn. Men jeg har ikke løpt en tur på presis 5k ved «idelle forhold» for å teste dette, så det er halvt gjette-estimering, halvt ønsketenkning.  Jeg løper normalt 8+ km turer i en bakkete skog i variert terreng, med gjennomsnittsfart 6:30 min/km.  

Anonymkode: 87371...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper vanligvis ute på rundt 25 min, noen ganger bruker jeg opp til 30. Jeg løper sjelden mindre enn 10 km, men klokker inn 5'eren på denne tiden. Prøvde å løpe på max fart på mølle en gang og klarte det på 22 min, men da var jeg helt død etterpå.

Kvinne, 40 år.

Anonymkode: ea507...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sykler det på ca 15 min i greit tempo. Har ikke testet maks enda. K32

Anonymkode: 18003...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet å løpe i år og løper 5k på 35 minutter.  Målet er å komme under 30 min i løpet av sommeren. Jeg syntes at 32 minutter er en grei tid.
k29 

Anonymkode: c7a47...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var 5 år siden da..... Men da brukte jeg akkurat 20 minutter på 5 km.  Jeg var 22 den gangen, Har ikke løpt så langt siden det. 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...