Gå til innhold

Til dere som har vinylkutter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å skaffe meg vinylkutter men er helt "grønn" på feltet, lurer på følgende:

1. Hva bruker dere vinylkutteren deres til (klistremerker, strykemerker osv)? Hvilke muligheter er det?

2. Hvilken vinylkutter har du og fordeler og ulemper med denne? 

3. Er vinylkutteren din enkel å betjene mtp dataprogram? Trenger et program som kan brukes med en eldre pc som ikke har allverdens kapasitet.

4. Kan vinylkutteren din kobles til og brukes med mobilen? 

5. Er det stort utvalg av folie til kutteren? 

Anonymkode: 5af36...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skulle akkurat gå inn her å lage et innlegg om samme tema. 
 

Jeg har nylig gått til innkjøp av en cricut, så den eneste erfaringen jeg har med maskiner er denne. Den er veldig rask, enkel og sette opp og bruke. Den gir tilgang til et stort nettverk og program med tusenvis av design og fonter som kan brukes som oppdateres jevnlig. 
 

Til nå har jeg brukt varmepresse til å stryke vinyl på klær og adhesive vinyl til å lime på flasker. Jeg har mange ideer og planer jeg skal teste ut fremover. 
 

Jeg har kjøpt vinyl fra aliekspress men er egentlig på utkikk etter hvor man kan kjøpe det andre steder uten en mellom mann som tar masse penger. For vinyl er ganske dyrt. 
 

En veldig gøy hobby å ha synes jeg, og ideen om å kjøpe en cricut kom da jeg synes det var vanskelig å finne noe til en ok pris når barnet mitt skal gi gaver i bursdag til sine venner i barnehagen. En personlig gave med navn trykket på er kult å gi 🙂 jeg har lært det meste om maskinen og hva/hvordan jeg skal gjøre alt på tiktok 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellion skrev (2 timer siden):

Skulle akkurat gå inn her å lage et innlegg om samme tema. 
 

Jeg har nylig gått til innkjøp av en cricut, så den eneste erfaringen jeg har med maskiner er denne. Den er veldig rask, enkel og sette opp og bruke. Den gir tilgang til et stort nettverk og program med tusenvis av design og fonter som kan brukes som oppdateres jevnlig. 
 

Til nå har jeg brukt varmepresse til å stryke vinyl på klær og adhesive vinyl til å lime på flasker. Jeg har mange ideer og planer jeg skal teste ut fremover. 
 

Jeg har kjøpt vinyl fra aliekspress men er egentlig på utkikk etter hvor man kan kjøpe det andre steder uten en mellom mann som tar masse penger. For vinyl er ganske dyrt. 
 

En veldig gøy hobby å ha synes jeg, og ideen om å kjøpe en cricut kom da jeg synes det var vanskelig å finne noe til en ok pris når barnet mitt skal gi gaver i bursdag til sine venner i barnehagen. En personlig gave med navn trykket på er kult å gi 🙂 jeg har lært det meste om maskinen og hva/hvordan jeg skal gjøre alt på tiktok 

Tusen takk for veldig mye god informasjon 😁👍

TS

Anonymkode: 5af36...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har Silhuette, kjøpte for 6 år siden,det er kommet nyere modell nå. Jeg bruker den ikke i nærheten så mye som jeg trodde,  har liksom aldri tid eller ork. Brukte mye det første året men så dabbet det seg ut. Trodde også jeg skulle lage personlige gaver for barnehage og skole, men her vi bor, ble hele greia med små gaver avskaffet, foreldrene kjøper selv en gave "fra klassen". 

vinyl kjøpte jeg fra mdpsupplies (billigere), eller kreativshop.no (litt dyrere). 

silhouette cameo trenger en pc ja, og et program som heter silhouette design studio, den finnes i gratis versjon men for alle funksjoner må man kjøpe lisens. Lenge siden jeg kjøpte men da kostet lisensen bare noe sånn som 200 kr. 

man må nesten gå til innkjøp av varmepresse eller ihvertfall strykepresse også, hvis man tenker vinyl på klær som primærområde. Så det er absolutt plasskrevende hobby, med alle maskinene. Penger også..  Finnes FB- grupper for hobbyen også. 

 

Anonymkode: 5111a...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...