Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Profesjonsstudiet i psykologi ved NTNU i Trondheim er kjempebra! Her har vi mindre klasser, kun 24 stk pr. kull, så man blir godt kjent med hverandre. AKkurat som en litt stor klasse på vgs. Det pedagogiske opplegget her er også av topp kvalitet. I Oslo er det vel over 100? Eller 50? Uansett er det en feilaktighet at Oslo har det beste opplegget i psykologi. Heller Trondheim eller Bergen før Oslo.

Det er 44 i Oslo.

Det blir helt tåpelig å krangle om hvilket universitet som er best. For å ikke snakke om barnslig. Blir rent flau over mine medpsykologistudenter her.

Kanskje dere skal lese litt om subjektive bias igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje psykologistudenten (?) ovenfor her bør ta med i betraktning at denne krangelen (?? definert av hvem og hvorfor?) foregår via nettet og i en spøkefull tone, og dermed er det ingen grunn til å begynne å spekulere for mye i analytiske prinsipper. ;)

Forresten. Heia Trondheim!

Skrevet
Kanskje psykologistudenten (?) ovenfor her bør ta med i betraktning at denne krangelen  (?? definert av hvem og hvorfor?) foregår via nettet og i en spøkefull tone, og dermed er det ingen grunn til å begynne å spekulere for mye i analytiske prinsipper. ;)

Forresten. Heia Trondheim!

Noen av innleggene er skrevet i humoristisk tone ja. Men ikke alle.

Men når man begynner å begrunne hvorfor UiO, UiB, UiTø, NTNU er best, da virker det ikke så veldig humoristisk mer spør du meg. Og jeg ser ikke helt humoren i å si at UiO, UiB er DÅRLIGERE enn UiX..

Gjest LilSweetie
Skrevet

*gjesp* til den siste debatten.

I år har det vært sånn at de fleste med 25 % A fra det første året har kommet inn på profesjon. Til neste år blir det 50 % vgs-karakterer og 50 % førsteårskarakterer. (På UiO).

Skrevet
Noen av innleggene er skrevet i humoristisk tone ja. Men ikke alle.

Men når man begynner å begrunne hvorfor UiO, UiB, UiTø, NTNU er best, da virker det ikke så veldig humoristisk mer spør du meg. Og jeg ser ikke helt humoren i å si at UiO, UiB er DÅRLIGERE enn UiX..

Hvorfor har man rankinglister verden over ang. hvilke universiteter som har best tilbud/forelesere/opplegg? Hvorfor går man ulike læresteder etter i sømmene for å finne ut hvilket som er av best kvalitet? Kan jo hende noen av de som har ytra seg i denne tråden sitter på mer inngående innsikt i hvilke psykologi-opplegg som faktisk er best? Hva vet vi? Som studenter med subjektive meninger kan man jo heller ikke sammenligne, da de færreste som går på profesjon i Oslo, også har gått på profesjon i f.eks. Trondheim. Dette burde da være grei skuring å gjennomskue. Klart folk har en tendens til å fronte sitt eget lærested. Fy skamme oss psykologistudenter som ikke alltid klarer å overføre teori til praksis (jmfr. subjektive bias) ;)

Skrevet

Med opptakskravene på studiet, er det kanskje hvor man studerer det minste problemet? Samtidig er det jo mange ting som spiller inn på valg av studiested, som hvor kjæresten (hvis man har en) bor, tilknytning osv. Og jeg tror at en psykolog fra NTNU, UiO eller UiB går ut på det samme, det slår ikke ut noe på jobbmuligheter osv. som det gjør i USA f.eks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...