Gå til innhold

Hva skjer med syklusen min??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Prøver å bli gravid med nr 2. Har hatt litt lavt stoffskifte som går opp og ned. TSH ligger på 2,4. Men har vært oppe i 4,2 tidligere. Jeg tror min normale syklus er 31 dager med 5 dager blødning. 

Vært mye stress og sånt så tror det har spilt inn på at den kan variere, men de siste 3 mnd har vært ekstreme. Jeg er vant med sterke smerter og mye blod. Men mensturasjonen i Mars var det mer blod og jeg har aldri hatt en så smertefull mens som i April. 

Syklusen min i april var på 30 dager. Dag 1 var det lett-moderat blødning, så økte det på dag 2, men jeg begynte å kaste opp og ha diare, jeg slet med å gå og følte meg like ille som fødselen med første. (Som var en styrt fødsel). Jeg følte etter dag 2 at jeg mistet mensen, bare spottet i 2 dager til og jeg ble så dehydrert at jeg ikke fikk tisset noe. Har aldri opplevd det før.

og så syklusen denne måneden er rar. Jeg trodde jeg hadde hatt eggeløsning rundt 25 april. Fordi clearblue viste jeg var fertil/ikke maks fertil samt at jeg hadde litt smerter ved eggstokkene. Tok tilfeldigvis en ny test i dag og den viser nå maks fertil og jeg har smerter og blank utflod.

det er vel positivt at selv om syklusen er litt varierende at jeg fortsatt har eggeløsning hver måned tror jeg. Men jeg har smerter rundt eggeløsning og før jeg får mensen. Redd det kan være endomentriose eller noe annet. For smertene mine er så ille. Har vært hos privat gyn og hun har sagt alt ser fint ut og hun har sett at jeg har eggeløsninger, men er hun rett person til å diagnosert endomentriose ? Hvordan finner man ut det? 
A0074C93-9FF9-4E41-810D-E67A82CB7665.thumb.jpeg.5b66291f06b85c3199c3a679d2ca7dad.jpeg

BA95172B-80D2-479A-BFE5-EFE510BDF4F4.png

Anonymkode: 680e1...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke nødvendigvis endometriose. Endometriose gir ikke hormonkluss på det viset.

Utredning for endometriose tar i snitt flere år, og ved mistanke om det der det må det gjøres laparoskopisk kirurgi som gynekologene på sykehus utfører. Men et par sykluser med smerter og et bilde av blod på leggen gir jo ikke nødvendigvis mistanke om det; da må du nok ha plager litt lengre enn som så. 

Du må rett og slett gå til fastlegen hvis du er bekymret.

Anonymkode: 3cac2...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det med blødninger og mye smerter kan være østrogen overskudd. Vet ikke om du har tatt hormonprøver? 
Det er mye du kan gjøre selv for å hjelpe leveren å bryte ned østrogen, bare Google :) det er uansett veldig bra for kroppen, så skader ikke å prøve. 

Anonymkode: bdf0a...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...