AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Del Skrevet 30. april 2023 Så videoer på youtube der folk bruker eggeplomme med noen dråper olje og sitron, for å strammer opp huden i ansiktet. lyst til å prøve jeg også. Men var usikker på om jeg bør prøve. Tenkte å spørre her først.... har du prøvd?? Anonymkode: e27ab...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Del Skrevet 30. april 2023 Ikke putt dette på ansiktet ditt. Anonymkode: f0401...406 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 30. april 2023 #3 Del Skrevet 30. april 2023 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #4 Del Skrevet 30. april 2023 Moren min har gjort dette hele livet, gammelt kjerringråd for fuktighet til hud i landet hun kommer fra opprinnelig. Jeg vet ikke jeg, men nå i en alder av 75 år så har hun knapt en rynke og de fleste tror hun er 50. Sikkert bare gode gener og tilfeldig, men eggeplomma har alltid gitt myk hud. Har prøvd selv ja 😅 Anonymkode: a7703...865 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 30. april 2023 #5 Del Skrevet 30. april 2023 Ville vært skeptisk til å ha sitron på ansiktet. Sterk syre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Moren min har gjort dette hele livet, gammelt kjerringråd for fuktighet til hud i landet hun kommer fra opprinnelig. Jeg vet ikke jeg, men nå i en alder av 75 år så har hun knapt en rynke og de fleste tror hun er 50. Sikkert bare gode gener og tilfeldig, men eggeplomma har alltid gitt myk hud. Har prøvd selv ja 😅 Anonymkode: a7703...865 Bruker hun kun eggeplomme eller eggehvite også? Anonymkode: e27ab...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #7 Del Skrevet 1. mai 2023 Eggeplomme har jeg aldri hørt om men har hørt om eggeskall, at det er fint å bruke i ansiktet, som en slags ansiktsmaske. Anonymkode: 5f2db...c0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bruker hun kun eggeplomme eller eggehvite også? Anonymkode: e27ab...603 Kun eggeplommen, i oppveksten laget jeg marengs av hviten 😄 Men hun blandet ikke eggeplommen med noe slik ts spør om, hun pisket den skikkelig ut med en gaffel og smurte over hele ansiktet. Når den tørket så vasket hun forsiktig av i varmt vann. Anonymkode: a7703...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Del Skrevet 1. mai 2023 Ja, i mitt hjemland er det vanlig å bruke eggeplomme som ansiktsmaske 🙂 Anonymkode: 821ba...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 1. mai 2023 #10 Del Skrevet 1. mai 2023 Har brukt eggehviten som maske,for å stramme opp huden. Det gjør det virkelig! Man kjenner at det strammes opp😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #11 Del Skrevet 1. mai 2023 flusa skrev (35 minutter siden): Har brukt eggehviten som maske,for å stramme opp huden. Det gjør det virkelig! Man kjenner at det strammes opp😅 Hva annet hadde du oppi eggehviten? Anonymkode: e27ab...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 1. mai 2023 #12 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hva annet hadde du oppi eggehviten? Anonymkode: e27ab...603 Ingenting. Jeg pisket eggehviten og påførte i ansiktet. Lot den stivne før jeg skylte bort med lunket vann. Veldig effektivt for en hurtig oppstramming Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #13 Del Skrevet 1. mai 2023 Jeg var på reise til Tunisia og Kongo i min ungdom på 70-tallet. I sistnevnte land kom jeg faktisk til å kjøre på en hund, men det var ingen veterinær i området, så den døde dessverre. Begynte også å røyke pipe på den turen. Artig med minner. Kom bare på det nå som jeg så denne tråden, for jeg husker vi siste egg til frokost nesten hver dag. Anonymkode: bccda...598 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2023 #14 Del Skrevet 14. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 23.27): Så videoer på youtube der folk bruker eggeplomme med noen dråper olje og sitron, for å strammer opp huden i ansiktet. lyst til å prøve jeg også. Men var usikker på om jeg bør prøve. Tenkte å spørre her først.... har du prøvd?? Anonymkode: e27ab...603 Hva sier du om egg maske? @Roci Anonymkode: e27ab...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 15. juni 2023 #15 Del Skrevet 15. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva sier du om egg maske? @Roci Anonymkode: e27ab...603 Etter det jeg har klart å finne ut, så er det ingen vitenskapelig dokumentert langtidseffekt på bruk av egg på ansiktet. En eggehvitemaske kan ha en midlertidig oppstrammende effekt fordi proteinene i eggehviten binder fuktighet til huden, litt på samme måte som f.eks. hyaluronsyre. Et av proteinene i eggehvite, Lyzozyme, er antibakteriell og kan bidra til å forebygge kviser og balansere talgproduksjon. Eggeplomme inneholder fettsyrer og kolesterol, og kan derfor tilføre fukt til tørr/dehydrert hud. Her i Norge er vi heldige og har lav risiko for f.eks. salmonellainfeksjon ved bruk av rå egg. Vær imidlertid obs på å bruke pakkede norske egg fra besetninger som er underlagt salmonellakontroll, for å være helt sikker. Vær også obs på mulige allergiske reaksjoner. Så bruk gjerne en eggemaske innimellom, men det kan ikke på noen måte erstatte en god hudpleierutine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå