Bekkeblom Skrevet 5. januar 2006 #1 Del Skrevet 5. januar 2006 Det er litt seint å dra fram denne observasjonen, men sånn er det når pinnekjøttet gjør huet treigt I Bergen sier man konsekvent (?) "Takk for det gamle" (året) i romjula, mens man i Oslo/på Østlandet sier "Godt nytt år" allerede et par dager før det nye året setter inn. Andre som har lagt merke til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 5. januar 2006 #2 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg er vant til å si "takk for det gamle" .. siste gang jeg ser folk før nyttårsaften - og går over til godt nytt år .. når det faktisk er nytt år ... enda jeg er østlending på min hals ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Carmensita Skrevet 5. januar 2006 #3 Del Skrevet 5. januar 2006 Treffer vi noen bekjente i romjula ønsker vi hverandre godt nytt år. Det er folk vi ikke nødvendigvis ser så ofte. Venner og familie sier det ikke før etter midnatt på nyttårsaften. "Takk for det gamle" har jeg ikke hørt på flere år, sa det før da.. Hmm.m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 5. januar 2006 #4 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg sier begge deler. *østlendig i nord* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 5. januar 2006 #5 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg er fra Østlandet, og er vant til å si takk for det gamle. Men det virker som at folk mer og mer sier godt nytt år. Når klokka er like før 12 sier vi ihvertfall takk for det gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2006 #6 Del Skrevet 5. januar 2006 "Takk for det gamle" er jo faktisk mye hyggeligere å si til dem man har hatt omgang med i året som gikk. "Godt nytt år" er vel lettere å si til dem man ikke kjenner og som man ikke har sagt mer enn "hei" til. Faktisk har jeg helt glemt av at "Takk for det gamle" var fint å si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. januar 2006 #7 Del Skrevet 5. januar 2006 Jeg er bergenser opprinnelig, og gjør som trådstarter skriver. Har aldri tenkt over det egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2006 #8 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg kommer fra østlandet og sier god jul helt til nyttårsaften, da sier vi godt nyttår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 11. januar 2006 #9 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg sier ingen av delene, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bekkeblom Skrevet 11. januar 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 11. januar 2006 Jeg sier ingen av delene, jeg. ← Nei, men så er du verken fra Bergen, Østlandet eller andre steder her i Norge heller da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 11. januar 2006 #11 Del Skrevet 11. januar 2006 Er jeg ikke? Da lærte jeg noe nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 11. januar 2006 #12 Del Skrevet 11. januar 2006 Er jeg ikke? Da lærte jeg noe nytt. ← Jeg også. Har alltid trodd du var norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2324 Skrevet 11. januar 2006 #13 Del Skrevet 11. januar 2006 Har faktisk aldri hørt noen si takk for det gamle året jeg.. Jeg er fra østlandet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 11. januar 2006 #14 Del Skrevet 11. januar 2006 (Takk for det gamle Mihla ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bekkeblom Skrevet 11. januar 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 11. januar 2006 Er jeg ikke? ← Åh, det står da visserlig at du er fra helvete Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 2324 Skrevet 11. januar 2006 #16 Del Skrevet 11. januar 2006 (Takk for det gamle Mihla ) ← Der tok du møydommen min gitt.. Takk det samme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rugrat Skrevet 12. januar 2006 #17 Del Skrevet 12. januar 2006 Her på min kant av landet er det vanlig å si "Godt nyttår og takk for det gamle". Skal det være så skal det være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 14. januar 2006 #18 Del Skrevet 14. januar 2006 Sier alltid godt nytt år til folk jeg vet jeg ikke treffer før nyåret er der, eller godt nytt år til folk jeg først traff etter det nye året! De jeg feirer det nye året med sier jeg som regel"Takk for det gamle, og godt nytt år" eller i omvendt rekkefølge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 14. januar 2006 #19 Del Skrevet 14. januar 2006 Har aldri hørt "Takk for det gamle" før jeg... Vi sier "Godt nytt år" til folk vi treffer i disse selskapene i romjula, i det legger vi "Jeg ønsker deg et godt nytt år" og jeg ser ikke noe "galt" eller "motstridende" i å si det før nyttårsaften klokka 00.00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 14. januar 2006 #20 Del Skrevet 14. januar 2006 Jeg er vant til å si "takk for det gamle" .. siste gang jeg ser folk før nyttårsaften - og går over til godt nytt år .. når det faktisk er nytt år ... enda jeg er østlending på min hals ... ← Me 2! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå