AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Del Skrevet 30. april 2023 Siden det visstnok skal spøke veldig der? Jeg har lyst til å dra dit en gang. Andre som bare vil spamme ned tråden om at de som tror på sånt er dumme trenger ikke å svare her. Anonymkode: d02f5...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 1. mai 2023 #2 Del Skrevet 1. mai 2023 Jeg vet om en som begynte i ny jobb der, og syntes det var så rart at ingen jobbet overtid. En kveld gjorde hun det og da hørte hun lyder fra tunge støvler ned trappene uten at noen kom. Hun ble livredd og løp ut uten å avslutte. Dagen etter skjønte alle hva som hadde skjedd og hun ble irritert for at alle visste uten å advare henne. De svarte bare med «ville du trodd oss?». 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær86 Skrevet 1. mai 2023 #3 Del Skrevet 1. mai 2023 Malcanisen 🐕🦺😱🥶 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Del Skrevet 1. mai 2023 jordbær86 skrev (1 time siden): Malcanisen 🐕🦺😱🥶 ? Anonymkode: 5bf3f...ee0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Del Skrevet 1. mai 2023 Sommerpils med Quisling Anonymkode: e4179...d7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 1. mai 2023 #6 Del Skrevet 1. mai 2023 HAdde håpt å få se malcanisen når jeg var i Oslo en tur, liker hunder svært godt , og vill være fascinerende å se en spøkelseshund ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #7 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): ? Anonymkode: 5bf3f...ee0 En hund de har murt inn i veggen. Anonymkode: d02f5...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Del Skrevet 1. mai 2023 Barneskrik. Anonymkode: 18582...632 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Del Skrevet 1. mai 2023 Ja, men mange år siden nå. Gikk et sted langs muren og ble plutselig skikkelig dårlig og kald. Måtte bare komme meg unna. Fikk senere vite at flere hadde blitt henrettet akkurat der. Ikke akkurat en spøkelsesopplevelse men ekkelt var det likevel… Anonymkode: 50630...f93 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 1. mai 2023 #10 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Barneskrik. Anonymkode: 18582...632 Det er jo endel unger der da:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #11 Del Skrevet 1. mai 2023 Anciol skrev (51 minutter siden): HAdde håpt å få se malcanisen når jeg var i Oslo en tur, liker hunder svært godt , og vill være fascinerende å se en spøkelseshund ! Jeg vet ikke om jeg ville sett den. Den varsler vist ulykke og død. Men er sikkert en myte. Anonymkode: d02f5...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #12 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, men mange år siden nå. Gikk et sted langs muren og ble plutselig skikkelig dårlig og kald. Måtte bare komme meg unna. Fikk senere vite at flere hadde blitt henrettet akkurat der. Ikke akkurat en spøkelsesopplevelse men ekkelt var det likevel… Anonymkode: 50630...f93 Var vel 42 fanger som ble henrettet der like før krigen var slutt. Anonymkode: d02f5...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #13 Del Skrevet 1. mai 2023 Var på en spøkelsesvandring der for noen år siden. Anonymkode: b153e...c0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #14 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Var på en spøkelsesvandring der for noen år siden. Anonymkode: b153e...c0a Skjedde det noe? Anonymkode: d02f5...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #15 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ja, men mange år siden nå. Gikk et sted langs muren og ble plutselig skikkelig dårlig og kald. Måtte bare komme meg unna. Fikk senere vite at flere hadde blitt henrettet akkurat der. Ikke akkurat en spøkelsesopplevelse men ekkelt var det likevel… Anonymkode: 50630...f93 Hvilken mur ...? De eneste stedene der det har blitt henrettet folk i nyere tid, er der minnesmerket på Retterstedet er idag; der var det under 2. verdenskrig et plankegjerde, men ingen mur: Så har man bygningen oppe der Quisling ble skutt, men der er det heller ingen mur, bare en steinbygning: Kjenner godt til Festningen selv, var der på onsdagskveldene den gang man hadde dette og har sett mange av stedene som ellers er lukket for publikum, men har aldri sett eller hørt noe overnaturlig. Anonymkode: 60b48...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #16 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg vet ikke om jeg ville sett den. Den varsler vist ulykke og død. Men er sikkert en myte. Anonymkode: d02f5...ef3 Det vil jeg tro😂 Anonymkode: 863b4...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #17 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 20.59): Siden det visstnok skal spøke veldig der? Jeg har lyst til å dra dit en gang. Andre som bare vil spamme ned tråden om at de som tror på sånt er dumme trenger ikke å svare her. Anonymkode: d02f5...ef3 Ja, jeg var på guidet tur på Akershus festning. Spøkelsesvandring, tror jeg det heter. Det var høst og litt skumring. Vi fikk omvisning inne og ute på festningen, og helt på slutten stod vi samlet på rekke og rad og hørte på avslutningen. Jeg stod helt ytterst på rekka. Plutselig er det som drar meg skikkelig hardt i armen. Jeg blir sjokkert og snur meg med en gang, men ingen er der. Det var litt grøss. Og ingen kunne dratt meg i den armen i den retning så hardt. Grøss. Anonymkode: ab0d6...28d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #18 Del Skrevet 1. mai 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja, jeg var på guidet tur på Akershus festning. Spøkelsesvandring, tror jeg det heter. Det var høst og litt skumring. Vi fikk omvisning inne og ute på festningen, og helt på slutten stod vi samlet på rekke og rad og hørte på avslutningen. Jeg stod helt ytterst på rekka. Plutselig er det som drar meg skikkelig hardt i armen. Jeg blir sjokkert og snur meg med en gang, men ingen er der. Det var litt grøss. Og ingen kunne dratt meg i den armen i den retning så hardt. Grøss. Anonymkode: ab0d6...28d 😱😳 Anonymkode: d02f5...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #19 Del Skrevet 1. mai 2023 Har ikke opplevd noe der. Jobbet der som nattevakt i en av de eldre bygningene da jeg studerte. Fikk beskjed om at de hadde hatt gjennomtrekk på stillingen og at vaskepersonalet nektet å være der alene om kvelden/tidlig om morgenen. Jeg syns sånt er litt spennende, men tror jo ikke på det. Så for introverte, nattaktive meg var dette helt fint, jeg fikk studert masse. Anonymkode: acf62...c5f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2023 #20 Del Skrevet 2. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har ikke opplevd noe der. Jobbet der som nattevakt i en av de eldre bygningene da jeg studerte. Fikk beskjed om at de hadde hatt gjennomtrekk på stillingen og at vaskepersonalet nektet å være der alene om kvelden/tidlig om morgenen. Jeg syns sånt er litt spennende, men tror jo ikke på det. Så for introverte, nattaktive meg var dette helt fint, jeg fikk studert masse. Anonymkode: acf62...c5f Dette er et gammelt sted fullt av historie og dramatiske hendelser, så det er forståelig at man kan begynne å innbille seg ting, men spøkelsene på Akershus Festning, som hadde gode tider før flomlyset kom, har tydeligvis ikke sans for mye lys. En jobb som nattevakt høres spennende ut - finnes det i det hele tatt sivile nattevakter der bortsett fra militæret ...? Et av stedene som ikke alltid er åpent, men likevel verdt å besøke, er Kronprinsens Kruttårn der Ole Høiland ble fengslet i hvelvingen i øverste etasje, og de dystre straffecellene i kjelleren ble brukt under krigen, noe som også gjaldt resten av tårnet. Kjente personer som Gjest Baardsen og Quisling satt også fengslet i Kruttårnet. Iblant er tårnet åpent om kvelden på Kulturnatten i september; dette er et sted som er best å besøke på kveldstid; synd at man ikke lenger har onsdagskveldene - de var svært interessante, med gratis foredrag og omvisninger for gruppen av spesielt interesserte, blant annet i det omtalte tårnet. Her er et PDF-hefte som man kan laste ned, og som forteller historien om tårnet (heftet kan også kjøpes i papirformat i informasjonssenteret ved inngangen): https://kriminalomsorgen.custompublish.com/getfile.php/155743.823/kruttarnet.pdf Anonymkode: 60b48...c86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå