Gå til innhold

Ventet på veihjelp i over 3! timer. Normalt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ventet på å få låst opp bildøra i over 3 timer. Er dette vanlig? Har nylig byttet bilforsikring. Har tidligere opplevd at de kommer etter +/- 1 time.

Anonymkode: 24add...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det var lenge. De gangene jeg har trengt veihjelp tok det 30-45 min.

Anonymkode: 06947...c20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prioriterer ulykker/stopp på traffikert vei først. Du kommer nok dessverre langt ned på listen siden det ikke er fare for liv og helse. 

Jeg fikk motorstopp i tunnel på motorveien, da gikk det knappe 15 min før det dukket opp tauebil. Men den type stopp regnes som akutt med fare for trafikken. 

Endret av C-girl
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hvor du er hen, helg eller ukedag, mye kræsjing rundt omkring - jeg har på det meste ventet i over fem timer.

Anonymkode: b2fb9...02e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I endte opp med å vente ute i 5 timer og 15 minutter. Syns det var vanvittig lenge. Har opplevd å vente en time, men dette var nytt.. Ts 

Anonymkode: 24add...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helg med mye snø rundt om og gærninger på sommerdekk så tenker der var en del der 

Anonymkode: ae832...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvilken forsikringsselskap du har betyr ikke noe, det er veldig stor økning i oppdrag, startproblemmer og flatt batteri er det mye av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan ta litt tid for kundene det vi må prioritere de bilene som står langs veien deretter kan vi ta de andre oppdragene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/30/2023 at 6:08 PM, AnonymBruker said:

Jeg har ventet på å få låst opp bildøra i over 3 timer. Er dette vanlig? Har nylig byttet bilforsikring. Har tidligere opplevd at de kommer etter +/- 1 time.

Anonymkode: 24add...f10

Ja det kan fort skje, spørs jo hvor mye de har å gjøre og hvor du er henne

Anonymkode: 5a441...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist juni sto jeg å ventet på bilberging i 7,5 timer... Ikke fikk jeg drosje heller pga jeg hadde en hund med meg. Dette var litt utenfor Lillestrøm 3 mil fra hytta. Rett og slett ingen hjelp å få hverken fra forsikringen eller fra Viking. 

Viking kom ikke og jeg endte opp med å få en litt risky pirattaxi videre til hytta.

Anonymkode: 7eae5...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekorden er 8,5 time. Hadde vært -30 grader flere dager på rad og alle hyttefolkene sto med biler man ikke fikk start på, inkludert meg selv. 

Anonymkode: d0aaf...936

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Rekorden er 8,5 time. Hadde vært -30 grader flere dager på rad og alle hyttefolkene sto med biler man ikke fikk start på, inkludert meg selv. 

Anonymkode: d0aaf...936

Opplevd det samme. Og når bergningsbilen fra Karasjok sier "kommer snart" så snakker vi 10 timer og "det samiske døgnet" ;)

 

Anonymkode: 92943...903

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har måttet vente 17 timer. Men de fikk meg fraktet ned uten bil etter 6 timer da, så jeg ikke skulle fryse ihjel. 

Anonymkode: 25455...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.5.2023 den 20.08):

Sist juni sto jeg å ventet på bilberging i 7,5 timer... Ikke fikk jeg drosje heller pga jeg hadde en hund med meg. Dette var litt utenfor Lillestrøm 3 mil fra hytta. Rett og slett ingen hjelp å få hverken fra forsikringen eller fra Viking. 

Viking kom ikke og jeg endte opp med å få en litt risky pirattaxi videre til hytta.

Anonymkode: 7eae5...097

Noen tror forsikringsselskapene har egne bergingsbiler, det har de ikke, de betaler kun faktura for oppdraget. De har heller ikke noen snarveier i køen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke37 skrev (5 minutter siden):

Noen tror forsikringsselskapene har egne bergingsbiler, det har de ikke, de betaler kun faktura for oppdraget. De har heller ikke noen snarveier i køen. 

Jeg tror ikke forsikringsskapene har egne bergingsbiler. Jeg tror heller ikke de har noen snarveier i køen. Men jeg forventer at de er i stand til å få meg videre til ett eller annet sted der jeg kan berge meg selv. Med den dyreste bilforsikringen som skal dekke det meste + reiseforsikring så er vel ikke det for mye å be om. 
Det jeg lærte er at i Norge kan man faktisk ende opp uten hjelp hvis man har med seg hund.

Anonymkode: 7eae5...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Loke37 skrev (39 minutter siden):

Hvordan skal de få deg videre ? Hvis det er kø hos bilberger. 

Nei si det. Jeg fikk beskjed fra bilberger og forsikringsselskap at bilberger ikke kan ta meg med så jeg kunne dra der i fra hvis jeg ønsket. 
Mulig det er hund som er problemet. At man ikke må ha med dyr i bilen i tilfelle en får trøbbel med bilen for da må man gå videre uavhengig av hvor langt en er hjemmefra. I mitt tilfelle var vi 1700 km fra bosted og 30 km fra hytte. Forsikringen kunne dermed kun besørge fly tilbake til bosted, men altså ikke taxi til nærmeste togstasjon så man kom seg til flyplassen.

Anonymkode: 7eae5...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...