AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #1 Del Skrevet 30. april 2023 Jeg vurderer å bytte fra Marianne til Maria. Synes at Maria er så mye vakrere. Marianne er vel på grensen til litt samme gate som «Ronny», «Johnny» hvis dere skjønner. Men vet ikke om jeg tør, for folk kommer til å synes det er kjemperart sikkert. Familie, venner og kolleger vil vel synes det er sprøtt å bytte fornavn. Anonymkode: a7f40...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #2 Del Skrevet 30. april 2023 Noen innspill/ hva dere tror? Anonymkode: a7f40...510 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 30. april 2023 #3 Del Skrevet 30. april 2023 Gjør som du vil, og informer alle som trenger vite det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 30. april 2023 #4 Del Skrevet 30. april 2023 Jeg har en tidligere venninne, som gjorde det for mange år siden. Hun hatet intenst sitt døpenavn, så hun byttet. Har du lyst til å gjøre det, så synes jeg at du skal gjøre det 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulugurl Skrevet 30. april 2023 #5 Del Skrevet 30. april 2023 Byttet selv navn i 5 klasse på barneskolen, fordi jeg hele livet frem til da ble mobbet for navnet mitt (utenlandsk). Ingen som stusset på det på det tidspunktet, fikk bare litt spørsmål om hvorfor jeg byttet. Også byttet jeg offisielt navnet når jeg var 20 år, altså hos folkeregisteret. Hvis du har lyst, hvorfor ikke. Folk som vil deg godt kommer ikke til å dømme deg for det, kanskje det kommer til å henge litt igjen hos noen, og de fortsetter nok en stund å kalle deg Marianne, men det er nok bare en vanesak Synes begge navn er fine, så gjør det du føler er riktig for deg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #6 Del Skrevet 30. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vurderer å bytte fra Marianne til Maria. Synes at Maria er så mye vakrere. Marianne er vel på grensen til litt samme gate som «Ronny», «Johnny» hvis dere skjønner. Men vet ikke om jeg tør, for folk kommer til å synes det er kjemperart sikkert. Familie, venner og kolleger vil vel synes det er sprøtt å bytte fornavn. Anonymkode: a7f40...510 Jeg har gjort det - ikke offisielt, men alle som kjenner meg, bruker nå kunstnerpsevdonymet mitt i stedet for døpenavnet. Dette var litt uvant til å begynne med, men ble en vane etter hvert. Anonymkode: 408ba...8f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #7 Del Skrevet 1. mai 2023 Jeg synes egentlig Marianne er ganske fint, men bytt hvis du vil. Du kan jo si at du bare forkorter navnet ditt? Tar vekk de tre siste bokstavene Anonymkode: 7c2fe...d2d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Del Skrevet 1. mai 2023 Marianne er et fint navn Det er i samme gate som Elisabeth, Cecilie, Elin, Kristin, Camilla og navnene til de andre jentene jeg vokste opp med på 80/90-tallet. Et godt og ukomplisert navn. Men: Det var ikke det du spurte etter. Beklager at jeg avsporet litt Ja, du kan bytte navn. Det bestemmer du selv selv. Kan ta tid før andre venner seg til navnebyttet dit, men om du velger å gjøre det så gjør det stolt og med hevet hode. Maria er også et fint navn å være stolt over Anonymkode: 9901b...b85 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 1. mai 2023 #9 Del Skrevet 1. mai 2023 Det er ganske teit, med mindre det finnes spesielle årsaker. Husker en jente på VGS hun skiftet fornavn. Til et skikkelig merkelig navn. Hun var generelt sær og unormal, hadde null sosiale antenner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 3. mai 2023 #10 Del Skrevet 3. mai 2023 Jeg synes det er veldig sært, ja. I alle fall når navnet man har er helt normalt, og det ikke er noen andre spesielle årsaker med i bildet (som at man har blitt oppkalt etter noen man ikke vil assosieres med eller noe sånt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #11 Del Skrevet 3. mai 2023 Jeg byttet navn i voksen alder, fordi døpenavnet minnet meg for mye om personen jeg var, og ikke den jeg ble. Hadde et helt vanlig navn, og har nå et annet, helt vanlig navn. Anonymkode: dd079...4fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #12 Del Skrevet 3. mai 2023 Min far byttet navn. De lignet litt som dine. Jeg var kanskje 10 år? Og jeg ble fort vant til det og sikkert alle andre også. Jeg tror det ble veldig fort glemt av omgivelsene hans. Han likte ikke sitt navn og det var veldig mange som het det samme der vi bor. Jeg tipper folk vil tenke at det er kjælenamnet ditt, om de i det hele tatt bryr seg. Og Maria er et kjempefint navn. Anonymkode: 6ccf6...711 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #13 Del Skrevet 3. mai 2023 Kjenner en person som har byttet navn fram og tilbake fire ganger. Ja, jeg synes det er merkelig og sært. Men det er jo ikke min sak. Å gjøre ETT gjennomtenkt bytte er vel greit? Anonymkode: 3db72...d99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2023 #14 Del Skrevet 3. mai 2023 Ikke sært. Forståelig ønske. En som het Ole Rævstank byttet navn til Ola Rævstank og da fikk livet en oppsving. Anonymkode: b55ba...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 4. mai 2023 #15 Del Skrevet 4. mai 2023 Camilla ble til Milla, og Jeanett ble til Anett. Det er de to jeg kjenner som har bytta navn. Ikke sært i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #16 Del Skrevet 4. mai 2023 Millimani skrev (Akkurat nå): Camilla ble til Milla, og Jeanett ble til Anett. Det er de to jeg kjenner som har bytta navn. Ikke sært i det hele tatt. At Camilla bytta forstår jeg godt. Det er jo dessverre et veldig belastet navn blitt.. Milla var ganske fint og. Litt Albert Åberg❤️ Anonymkode: 5ba39...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #17 Del Skrevet 4. mai 2023 Hva så om noen synes det er sært? Du lever ditt liv og hvorfor skal ikke du ha et navn du trives med når du har mulighet til det? Anonymkode: 4d1bd...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #18 Del Skrevet 4. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): At Camilla bytta forstår jeg godt. Det er jo dessverre et veldig belastet navn blitt.. Milla var ganske fint og. Litt Albert Åberg❤️ Anonymkode: 5ba39...429 Camilla er et belastet navn? 🤣 Anonymkode: 07024...fee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2023 #19 Del Skrevet 4. mai 2023 Kjenner ei som byttet fra Mariell til Ella, tenker ikke noe over det, hun hadde da blitt kalt Ella over tid først. Anonymkode: c873c...537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hippogriff Skrevet 4. mai 2023 #20 Del Skrevet 4. mai 2023 Jeg syns ikke det er sært. Men poenget er ikke hva andre tenker. Det er hva du selv er komfortabel med. Dette er en nokså beskjeden endring, så folk vil nok venne seg på det etter en liten tilpasningsperiode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå