Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så lei og sliten. Blir plaga kontant av folk for hvordan jeg ser ut. Nå kommer det sikkert flere kommentarer som sier «bare ignorer folk som sier sånt» men det er så mye lettere sagt enn gjort når du har blitt plaga i over 10 år. Folk går å sprer rykter om at jeg har forskjellige kromosom feil fordi jeg ser ut som jeg gjør. Folk ler av meg på åpen gate og sender meg oppfordringer til selvmord over meldinger. Folk har kasta egg etter meg, prøvd å kjørt over meg med motorsykler og filma og pekt på meg på åpen gate. Er så forbanna lei og skjønner ikke hvorfor alle er så jævla opptatt av hvordan andre ser ut. Alt jeg vil er å bli akseptert for hvordan jeg er, men det er tydeligvis for mye å spørre om. Har flytta til forskjellige byer og blir like mye plaga hvor enn jeg drar. Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hvordan andre ser ut, men det er tydeligvis jeg som er rar som ikke dømmer andre for utseendet demmers. Vil bare at det skal ta slutt men det kommer aldri til å skje. 

Anonymkode: 59f63...a2c

• Liker 1
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff, så vondt. At voksne folk kan oppføre seg slik.. 

Har du prøvd å delta på ting hvor det er større rom for mangfold. Kor, røde kors eller andre frivillige organisasjoner? Noe sier meg at litt eldre folk kunne være ok for deg. Ikke som kjæreste altså, men som snille mennesker som du omgås 

Anonymkode: c11b0...756

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du noen gang konfrontert de som gjør dette mot deg da?

Anonymkode: 3a13f...f7b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du noen gang konfrontert de som gjør dette mot deg da?

Anonymkode: 3a13f...f7b

Dersom sånne folk hadde en tøddel med normal folkeskikk, så ville de selvfølgelig klappet igjen søppel-kjeften deres og aldri kommet med sånne kommentarer i det hele tatt. Så det hjelper vel ikke å nevne at man ikke setter pris på all dritten deres. 

Forsøker man å konfrontere sånne folk, så gir man de bare enda mer "ammunisjon" i form av at de kan klage over at man visstnok er "sur" hele tiden også. Dette kommer også på toppen av alle de kommentarene som allerede har kommet, angående utseendet.    

Anonymkode: 904cb...cb7

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om det er mye trøst i det, men jeg har det likt.

Minus eggkasting, så blir jeg også behandlet slik som du nettopp pga utseende. 

Ta vare på deg selv, du er ikke alene og du er mer enn bra nok som du er❤

Anonymkode: 32ad7...5ae

• Liker 1
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Helt utrolig å lese dette... trodde folk hadde mer vett i Norge i 2023.

Anonymkode: e7774...7d4

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Mordi, bruh.. Når skal du gjøre noe med livet ditt når det er så fælt? Det er grusomt det du blir utsatt for men det er ingenting som endrer seg om ikke DU endrer livet ditt. 

Dette har du fått flere hundre råd om. 

Anonymkode: fe23d...7ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Mordi, bruh.. Når skal du gjøre noe med livet ditt når det er så fælt? Det er grusomt det du blir utsatt for men det er ingenting som endrer seg om ikke DU endrer livet ditt. 

Dette har du fått flere hundre råd om. 

De eneste tipsene jeg har fått er 1: ignorer hva andre sier(mye lettere sagt enn gjort) og 2: begynn å trene (jeg trener allerede hard styrke hver dag.

Jeg har tatt kontakt med dps, var helt i bunnen psykisk og fikk snakke med ambulant akutt team. de henviste meg til dps, og jeg har over 2 måneder vente tid. 

AnonymBruker
Skrevet

De eneste tipsene jeg har fått er 1: ignorer hva andre sier(mye lettere sagt enn gjort) og 2: begynn å trene (jeg trener allerede hard styrke hver dag.

Jeg har tatt kontakt med dps, var helt i bunnen psykisk og fikk snakke med ambulant akutt team. de henviste meg til dps, og jeg har over 2 måneder vente tid. 

Nei du har fått hundrevis av tips. 

Bra du venter på terapi behandling. Du trenger kognitiv terapi og jeg håper du ikke er like negativt innstilt og ensporet til det som alt annet for da kommer du aldri til å få det bedre 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Bra du venter på terapi behandling. Du trenger kognitiv terapi og jeg håper du ikke er like negativt innstilt og ensporet til det som alt annet for da kommer du aldri til å få det bedre 

Jeg har legit sett gjennom svarene jeg har fått tidligere. 90% av tipsene jeg har fått er ''kom deg til psykolog'' og ''begynn å tren'' eller ''ignorer de''. vil gjerne høre hvilke andre tips du mener jeg har fått for jeg kan ikke finne noen andre. 

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Er motivert til å få hjelp av dps. men å vente i to måneder når jeg har det helt forjævlig er ikke akkurat betryggende. Ikke kan jeg få hjelp fra rask psykisk helsehjelp heller, siden folk som er henvist til dps ikke kommer inn hos de. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 12.51):

Jeg er så lei og sliten. Blir plaga kontant av folk for hvordan jeg ser ut. Nå kommer det sikkert flere kommentarer som sier «bare ignorer folk som sier sånt» men det er så mye lettere sagt enn gjort når du har blitt plaga i over 10 år. Folk går å sprer rykter om at jeg har forskjellige kromosom feil fordi jeg ser ut som jeg gjør. Folk ler av meg på åpen gate og sender meg oppfordringer til selvmord over meldinger. Folk har kasta egg etter meg, prøvd å kjørt over meg med motorsykler og filma og pekt på meg på åpen gate. Er så forbanna lei og skjønner ikke hvorfor alle er så jævla opptatt av hvordan andre ser ut. Alt jeg vil er å bli akseptert for hvordan jeg er, men det er tydeligvis for mye å spørre om. Har flytta til forskjellige byer og blir like mye plaga hvor enn jeg drar. Jeg kunne virkelig ikke brydd meg mindre om hvordan andre ser ut, men det er tydeligvis jeg som er rar som ikke dømmer andre for utseendet demmers. Vil bare at det skal ta slutt men det kommer aldri til å skje. 

Det hørtes da helt ekstremt ut.

Kan jeg spørre hva det er med utseendet ditt som folk reagerer sånn på? Er det noe du gjør selv for å skille deg ut, som i f.eks. ekstremt punk eller goth-stil? Normal hygiene? 

Grunnen til at jeg spør er at jeg neppe er Guds gave til kvinnen utseendemessig selv, men jeg har aldri fått noen negative kommentarer - eneste jeg fikk en gang var fra en liten unge som sa at hun ikke trodde overvektige folk kunne være så spreke som meg 😛 men det tok jeg egentlig med godt humør.

Det er altså ikke meningen å drive med victimblaming her, men jeg trodde generelt at folk ikke brydde seg så mye om andres utseende. Jeg er jo mann, og sikkert mye eldre enn deg, men som sagt, jeg har aldri opplevd noe slikt med mindre man aktivt gjør ett eller annet for å skille seg ut i en negativ retning. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, isw said:

Det hørtes da helt ekstremt ut.

Kan jeg spørre hva det er med utseendet ditt som folk reagerer sånn på? Er det noe du gjør selv for å skille deg ut, som i f.eks. ekstremt punk eller goth-stil? Normal hygiene? 

Grunnen til at jeg spør er at jeg neppe er Guds gave til kvinnen utseendemessig selv, men jeg har aldri fått noen negative kommentarer - eneste jeg fikk en gang var fra en liten unge som sa at hun ikke trodde overvektige folk kunne være så spreke som meg 😛 men det tok jeg egentlig med godt humør.

Det er altså ikke meningen å drive med victimblaming her, men jeg trodde generelt at folk ikke brydde seg så mye om andres utseende. Jeg er jo mann, og sikkert mye eldre enn deg, men som sagt, jeg har aldri opplevd noe slikt med mindre man aktivt gjør ett eller annet for å skille seg ut i en negativ retning. 

Har ganske svære og tydelige svarte ringer/poser under øynene, kombinert med at jeg har hooded eyes og at øynene mine er mye nærmere hverandre enn det som er vanlig, så mange tror jeg har downs syndrom eller noe annen form for kromosomfeil. 

Skrevet

Har ganske svære og tydelige svarte ringer/poser under øynene, kombinert med at jeg har hooded eyes og at øynene mine er mye nærmere hverandre enn det som er vanlig, så mange tror jeg har downs syndrom eller noe annen form for kromosomfeil. 

Jo men det hørtes jo ikke så ille ut da.

Bor du på et veldig lite sted hvor liksom "alle kjenner alle"?

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, isw said:

Jo men det hørtes jo ikke så ille ut da.

Bor du på et veldig lite sted hvor liksom "alle kjenner alle"?

Gjorde det før men bor i en storby nå, blir fortsatt plaga like mye. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare skjønner ikke hvorfor så mange får glede av å rakke ned på hvordan andre ser ut. Jeg er utslitt rett og slett, dette har pågått i over 10 år nå. Jeg ser hvordan folk ser rart på meg når jeg er i offentligheten, ansiktsutrykk av avsky.  Jeg vet at folk sprer rykter og snakker dritt om hvordan jeg ser ut bak ryggen min. For noen uker siden spurte en klassekamerat meg om jeg har downs syndom, fordi det går rykter på hele skolen om at jeg har downs eller noen annen kromosomfeil. Jeg er 100% frisk, alt jeg vil er å se normal ut, i det minste bli akseptert på lik linje med alle andre, men det er bare ønsketenking. 

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg bare skjønner ikke hvorfor så mange får glede av å rakke ned på hvordan andre ser ut. 

Nei, det skjønner ikke jeg heller. Men trolig har de mange problemer selv, og så tror de at de kan heve seg selv ved å trakke ned andre. Da tror de at de selv er bedre enn dem. Men det er jo elt det motsatte. Uff.

Forstår at du blir lei deg av det. Men sånne slemme umodne folk vil man jo ikke ha i livet sitt uansett. Du har sikkert noen hyggelige snille mennesker rundt deg også. Ta vare på dem, og tenk at det er de som er verdifulle.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, exictence said:

Nei, det skjønner ikke jeg heller. Men trolig har de mange problemer selv, og så tror de at de kan heve seg selv ved å trakke ned andre. Da tror de at de selv er bedre enn dem. Men det er jo elt det motsatte. Uff.

Forstår at du blir lei deg av det. Men sånne slemme umodne folk vil man jo ikke ha i livet sitt uansett. Du har sikkert noen hyggelige snille mennesker rundt deg også. Ta vare på dem, og tenk at det er de som er verdifulle.

Såklart har Jeg noen hyggelige snille mennesker rundt meg, men det er så få av de. Mengden med folk som konstant prøver å dra meg ned er så mye større enn genuint snille folk. 

Skrevet

Tråden er ryddet for nedsettende innlegg

-Safiye, mod

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Såklart har Jeg noen hyggelige snille mennesker rundt meg, men det er så få av de. Mengden med folk som konstant prøver å dra meg ned er så mye større enn genuint snille folk. 

Hvor i landet bor du og hvor gammel er du TS? Kunne gjerne tenke meg å bli kjent med deg❤️

Jeg selv ser rar ut, har som du hooded eyes, en uvanlig lang panne, hår som er veldig tynnt og ser ut som nuddler. I tillegg til at jeg er skeiv i kroppen og går derfor rart. Dømmer absolutt ingen etter utseende!

Anonymkode: 32ad7...5ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...