Gå til innhold

Bybanen 😡 og annen elendighet i Bergen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er mer pga. folk netthandler at butikkene stenger. Det er ikke noe enestående for Bergen akkurat, det er et fenomen i hele verden. Har du vært i sentrum en lørdag? Det er stappfullt med folk. 

Anonymkode: 6d989...f8d

Det er slettes ikke stappfullt. Vi har sluttet å kjøre inn til byen. Vi handler heller på kjøpesentrene. Vi gidder ikke parkeringsavgiften og bompende.

Anonymkode: b07b9...3f0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det er slettes ikke stappfullt. Vi har sluttet å kjøre inn til byen. Vi handler heller på kjøpesentrene. Vi gidder ikke parkeringsavgiften og bompende.

Jo, det er masse folk.

Og buhu….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det ER sant. Ene butikken etter den andre legger ned. Spesielt ut mot Nordnes. Gågaten står også for tur. Det er helt slutt at folk reiser fra utkantene med båt for å se hva de har i butikkene i Bergen sentrum og kikke på folkelivet.

Du tror ikke at dette har en sammenheng med alle de svære kjøpesentrene som ligger i alle bydelene? 

Anonymkode: 5f94e...9c5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du tror ikke at dette har en sammenheng med alle de svære kjøpesentrene som ligger i alle bydelene? 

Jo og jeg koser meg med tanken på ay byen tømmes :danse2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo og jeg koser meg med tanken på ay byen tømmes :danse2:

Så hva er problemet med bybane da? Det er jo "ingen" som skal inn til byen alikevel da🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så hva er problemet med bybane da? Det er jo "ingen" som skal inn til byen alikevel da🤣🤣

Bybanen er med på å ødelegge sentrum. En kan bare se hva som har skjedd på Nesttun.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Bybanen er med på å ødelegge sentrum. En kan bare se hva som har skjedd på Nesttun.

Hva har skjedd på Nesttun liksom? Fått en hyggelig gågate med butikker og kafé?😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 12.11):

Bane er raskere enn buss. Hva er det du snakker om. Det er jo ikke noe godt busstilbud i Bergen.

Anonymkode: f5ffe...53e

Feil. Er raskere for meg å ta buss og ikke bane til sentrum

Anonymkode: bde7e...0ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva har skjedd på Nesttun liksom? Fått en hyggelig gågate med butikker og kafé?😂

De hadde en flott gågate med null biler nå har den blitt ødelagt av banen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De hadde en flott gågate med null biler nå har den blitt ødelagt av banen

Ødelagt? Haha. Huff da. Kjedelig å være så negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 12.11):

Bane er raskere enn buss. Hva er det du snakker om. Det er jo ikke noe godt busstilbud i Bergen.

Anonymkode: f5ffe...53e

Jo det er det fra Åsane til sentrum. Du er åpenbart ikke fra Åsane. Det går busser nærmest hvert 5 minutt i mellom Åsane og sentrum og veien er bein motorvei mesteparten. Altså trenger en virkelig ikke en svindyr bane. 

Anonymkode: bd4ae...37e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.5.2023 den 16.59):

Det er mer pga. folk netthandler at butikkene stenger. Det er ikke noe enestående for Bergen akkurat, det er et fenomen i hele verden. Har du vært i sentrum en lørdag? Det er stappfullt med folk. 

Ikke nødvendigvis. Jeg foretrekker butikker, men tar ofte bussen til sentrene utenfor byn i stedet for å gå i byen, særlig om sommeren. Det er fordi jeg ikke orker vasse i turister, uberegnelige narkomane og pågående tiggere, samt at sentrum mangler noen butikker som sentrene har.

Anonymkode: 97de3...7e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nesttun har blitt en transitt-stasjon og ikke et sted folk reiser til for å handle lengre.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jo det er det fra Åsane til sentrum. Du er åpenbart ikke fra Åsane. Det går busser nærmest hvert 5 minutt i mellom Åsane og sentrum og veien er bein motorvei mesteparten. Altså trenger en virkelig ikke en svindyr bane. 

Enig med deg. Da jeg bodde i Bergen, var det Åsane jeg reiste til for å handle. Der er alt på en plass og en holder seg for det meste tørrskodd hvis en ikke gikk til Ikea eller de andre kjøpesentrene der.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Signerer.

En sakte overfull bane mot Åsane, virker som et mareritt...

Glad jeg holder på med lappen👏

Anonymkode: 3ee87...e40

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Signerer.

En sakte overfull bane mot Åsane, virker som et mareritt...

Glad jeg holder på med lappen👏

Anonymkode: 3ee87...e40

Uff, ja. Istedenfor å fordele passasjerene på de ulike bussene slik som i dag (noen til Flaktveit, andre til terminalen osv.), skal ALLE inn på den treige bybanen til terminalen, og SÅ fordeles på busser etter det. Trangere og flere bytter. Mareritt. 

Anonymkode: 47e65...661

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 30.4.2023 den 11.57):

Hele bybanen er det verste av elendig byplanlegging i Bergen. Det ser ut til å det er en massiv kollektiv vilje til å drepe byen. 

Langt på vei enig. En skikkelig by har Metro. Trikk er for tertiærbyer. Buss er for bygdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.5.2023 den 5.44):

Uff, ja. Istedenfor å fordele passasjerene på de ulike bussene slik som i dag (noen til Flaktveit, andre til terminalen osv.), skal ALLE inn på den treige bybanen til terminalen, og SÅ fordeles på busser etter det. Trangere og flere bytter. Mareritt. 

Det er frivillig å ta banen. Liker du den ikke, så finn på noe annet.  Banen kommer og vi gleder oss.  Den trengs for å utvikle byen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er frivillig å ta banen. Liker du den ikke, så finn på noe annet.  Banen kommer og vi gleder oss.  Den trengs for å utvikle byen

Hvordan utvikler den byen? 

Anonymkode: ecc1d...3ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Blir ikke frivillig å ta banen når bussene forsvinner. Da må man ta banen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...