Gå til innhold

Kan man gi dette i konfirmasjonsgave ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har heller aldri brukt smykkene jeg fikk til konfirmasjonen. Jeg er glad i smykker, men de har aldri vært min stil og vil nok aldri bli det. Noen var på mote den gang da (noen som husker smykkene i vikingstil?), andre var klassiske, som for eksempel en tykk gullenke. Kostbare ting som ble gitt med kjærlighet. 

Hvis jeg skulle gitt en smykkegave nå, ville jeg gått for enkle øredobber (hoops) eller lignende. Med byttelapp.

 

Anonymkode: 26880...a16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det ser ut som om det er kjøpt på HM til kr 199,-

Anonymkode: bca4b...fd5

Du burde oppdatere deg litt

Anonymkode: 29ce5...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (3 timer siden):

Min mening er at man bør kjøpe noe klassisk og ikke noe en tror konfirmanten liker nå. Min kone har et smykkeskrin. Der ligger smykkene hun fikk til konfirmasjonen, og de har ligget der urørt så lenge vi har vært sammen (som er fra vi var i begynnelsen av 20-årene).

Jeg derimot har brukt mine;)

Anonymkode: 29ce5...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Med byttelapp synrs jeg du godt kan gi det. 

Jeg har i en alder av 40 begynt å bruke smykket som min daværende tante på 40 ga til meg 😄

Anonymkode: 3ab55...72f

Byttelapp er en selvfølge :)

Anonymkode: 29ce5...acd

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (3 timer siden):

Det kommer selvsagt an på hva slags person du er. Ingen i min bekjentskapskrets bruker slike smykker. 

Hele kretsen di. Bruker samme smykker? I min krets er det mye forskjellig 

Anonymkode: 29ce5...acd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som klarer å svare konstruktivt 🥰 

Anonymkode: 29ce5...acd

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan, men jeg ville tenkt meg litt om

Det eneste jeg fikk til konfirmasjonen min (utenom festen og bunad) var hjerteformede smykker i sølv eller glass. Disse har heller aldri blitt brukt til tross for at jeg liker smykker og til og med i voksen alder har kjøpt meg et lite subtilt gullhjerte som jeg bruker omtrent daglig. Broren min fikk selvfølgelig penger som gikk inn på sparekonto istedenfor hjerteformede smykker i sølv og glass. 

Vil du kjøpe smykker til konfirmanten så ville jeg heller gått for noe fra f.eks. Maanesten som er mer trendy blant unge 

Anonymkode: ba100...d4d

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2023 den 10.34):

Eller er det mer for voksne?

 

 

evt hvor mye gir dere i gave til barn av venninner?

867F0665-B593-4BBE-B44B-D8C70A302CF7.jpeg

Anonymkode: 29ce5...acd

Jeg fikk masse gullsmykker til konfirmasjonen. Hadde heller vært greit med penger. Smykkene er aldri brukt. 

Anonymkode: 7df8c...ea7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hjertesmykker populært. Er spesielt et med et tre og regnbuefargede stener alle skal ha nå, så de er utsolgt overalt 😛

Anonymkode: 4bac8...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Her er hjertesmykker populært. Er spesielt et med et tre og regnbuefargede stener alle skal ha nå, så de er utsolgt overalt 😛

Anonymkode: 4bac8...a17

Livets tre?

Anonymkode: 29ce5...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående det med å gi penger i konfirmasjon nå i 2023. Er det fremdeles slik at det er fysiske penger (sedler) ? 

Eller har de funnet på et eller annet Vipps-aktige greier her også? Alt er jo blitt så digitalisert så derfor jeg spørr...

Anonymkode: 98d4b...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt dette armbåndet fra A. Hjort i konfirmasjonsgave til min venninnes datter. Hun er ikke den som bruker masse smykker, men jeg har en god magefølelse på at dette er noe hun kan bruke både til hverdags og fest. Jeg ville brukt det selv, både da jeg var 15 og idag som 45-åring, så håper hun blir glad for det.

big-kate-light-multi-gold.jpg?ixlib=vue-

Anonymkode: c862d...9b1

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har er jente som er konfirmant snart og hun er livredd for å få masse smykker fordi hun er jente. Hun bruker litt smykker, men da smykker med symboler som betyr noe for henne.

Som storebroren ønsker også hun seg penger for å spare til bil eller noe annet fornuftig. Hvorfor skal jenter da heller overøses av ymse smykker.

Hjertesmykke eller smykker fra Maanestein hadde hun ikke gått med.

Anonymkode: 4a5a8...c1a

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maanesten er det som de fleste ønsker seg nå. Husk uansett byttelapp.

Anonymkode: 9c247...bd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har er jente som er konfirmant snart og hun er livredd for å få masse smykker fordi hun er jente. Hun bruker litt smykker, men da smykker med symboler som betyr noe for henne.

Som storebroren ønsker også hun seg penger for å spare til bil eller noe annet fornuftig. Hvorfor skal jenter da heller overøses av ymse smykker.

Hjertesmykke eller smykker fra Maanestein hadde hun ikke gått med.

Anonymkode: 4a5a8...c1a

Nei men forskjellen er at din ikke liker smykke, den jeg skal gi gave til gjør der

Anonymkode: 29ce5...acd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken prislapp gir dere til barn av venninner?

Anonymkode: 448b3...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brunello skrev (17 timer siden):

Etter min mening ikke spesielt fine. Vil for de fleste antakelig bli brukt noen få ganger i ungdommen for deretter å aldri bli brukt.

Synes det så ut som billige smykker jeg da, med dårlig kvalitet, og uten at prisen var deretter. 

Men ,likte hjertesmykket, med en byttelapp så kan konfirmanten bytte om henne heller vil ha noe annet. 

Anonymkode: 39604...4f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, AnonymBruker said:

Det ser ut som om det er kjøpt på HM til kr 199,-

Anonymkode: bca4b...fd5

Koster 1000 på Gullfunn. Så der tar du grundig feil 

Anonymkode: b605c...6bb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Angående det med å gi penger i konfirmasjon nå i 2023. Er det fremdeles slik at det er fysiske penger (sedler) ? 

Eller har de funnet på et eller annet Vipps-aktige greier her også? Alt er jo blitt så digitalisert så derfor jeg spørr...

Anonymkode: 98d4b...346

 

Begge deler. Noen vippser rett til konfirmanten og noen gir fysiske penger. Velg det som passer deg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke smykker selv, det er ikke helt meg, men om jeg hadde gjort det hadde jeg blitt glad for det både nå, og som konfirmant. Hadde lagt ved byttelapp da. Jeg er selv mer glad i sølv enn gull, da som i fargen, og føler jeg ikke kler så godt gull. Hva jeg kler er ikke relevant her, men pga befolkningen er litt delt i hva de foretrekker av fargen gull og sølv, så er det enda viktigere med byttelapp. Mulig du vet at konfirmanten liker gull da, da er det jo bare å se bort i fra min kommentar. 
 

Ellers ignorer de som slenger med leppa, det går an å komme med sin mening på en bedre måte, men dette er KG og det er dessverre litt sånn her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...