Carabilla Skrevet 31. mai 2023 #61 Del Skrevet 31. mai 2023 Tillia skrev (2 timer siden): Mange skiller seg når barna flytter ut.. du tenker det hadde vært en bedre løsning? Ja, iallefall ventet til den mest slitsomme småbarnsperioden var over og ting muligens hadde blitt mye bedre for oss begge. Tenker det er akkurat i den fasen man må jobbe ekstra hardt fordi alt er litt i unntakstilstand, lite søvn, sliten, lite overskudd osv..ser jo at flere jeg kjenner sleit mye i den fasen, men har det kjempefint nå... 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tillia Skrevet 7. juli 2023 #62 Del Skrevet 7. juli 2023 Carabilla skrev (På 31.5.2023 den 23.15): Ja, iallefall ventet til den mest slitsomme småbarnsperioden var over og ting muligens hadde blitt mye bedre for oss begge. Tenker det er akkurat i den fasen man må jobbe ekstra hardt fordi alt er litt i unntakstilstand, lite søvn, sliten, lite overskudd osv..ser jo at flere jeg kjenner sleit mye i den fasen, men har det kjempefint nå... Sikkert sant i mange tilfeller men antagelig ikke i alle. Noen ganger må man vel bare ta et valg og stå for det I guess. Savner uansett podcasten hennes , og håper virkelig den kommer tilbake !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 7. juli 2023 #63 Del Skrevet 7. juli 2023 Tillia skrev (8 timer siden): Sikkert sant i mange tilfeller men antagelig ikke i alle. Noen ganger må man vel bare ta et valg og stå for det I guess. Savner uansett podcasten hennes , og håper virkelig den kommer tilbake !! Nå ramlet jeg litt av podcasten på slutten, men var det noen ordentlig avslutning eller tyder på at den sluttet brått pga omstendighetene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tillia Skrevet 7. juli 2023 #64 Del Skrevet 7. juli 2023 Jolanda skrev (1 time siden): Nå ramlet jeg litt av podcasten på slutten, men var det noen ordentlig avslutning eller tyder på at den sluttet brått pga omstendighetene? Nei, så vidt jeg husker sluttet den bare brått:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tillia Skrevet 11. januar #65 Del Skrevet 11. januar Jolanda skrev (På 29.4.2023 den 19.58): Man kan jo snu på det da. Skal det være sånn at man skal sette seg og eget velvære foran barna? Er det viktigere at man selv har det bra? Én ting er dersom man har prøvd alt over tid, men med to så små barn har man gitt opp altfor lett. Det er det altfor mange som gjør. Har man satt barn til verden må man i hvert fall prøve alt og sette barnas beste først. Det er klart men samtidig så er det etter min mening å faktisk gjøre det slutt når man uansett ser det komme. Mye mer ryddig, her og nå , men også i fremtiden for barna. Skal man tro insta så har samantha begynt å date igjen, så tror nok ikke det blir at dette paret går tilbake til hverandre (som noen i tråden har håper på..) Jeg tenker det er bedre at man får leve det livet man ønsker seg. Barn har det bedre med at foreldre har det bra 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 12. januar #66 Del Skrevet 12. januar Tillia skrev (13 timer siden): Det er klart men samtidig så er det etter min mening å faktisk gjøre det slutt når man uansett ser det komme. Mye mer ryddig, her og nå , men også i fremtiden for barna. Skal man tro insta så har samantha begynt å date igjen, så tror nok ikke det blir at dette paret går tilbake til hverandre (som noen i tråden har håper på..) Jeg tenker det er bedre at man får leve det livet man ønsker seg. Barn har det bedre med at foreldre har det bra Ja, jeg er uenig. Det er så mye fokus på at barna har det bra om foreldrene har det bra. Ingen barn ville valgt å se foreldrene sine 50% av tiden og å ha to hjem. Det er selvfølgelig unntak og det går jo sikkert greit, men det er ikke optimalt. Jeg mener at man i hvert fall må gi det en real sjanse først. Det har man ikke gjort når minste barn er 1 år, eller hva hun var. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tillia Skrevet 11. april #67 Del Skrevet 11. april Jolanda skrev (På 12.1.2024 den 12.47): Ja, jeg er uenig. Det er så mye fokus på at barna har det bra om foreldrene har det bra. Ingen barn ville valgt å se foreldrene sine 50% av tiden og å ha to hjem. Det er selvfølgelig unntak og det går jo sikkert greit, men det er ikke optimalt. Jeg mener at man i hvert fall må gi det en real sjanse først. Det har man ikke gjort når minste barn er 1 år, eller hva hun var. Jada. Forsåvidt mye forskning - særlig senere tid som bekrefter det du sier . men samtidig har alle sin unike historie så man kan aldri generalisere. Noen ganger kan det være vel så bra å skille seg - men helt enig i at skal tenke seg om mange ganger ; spesielt med små barn involvert 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå