Gå til innhold

Samantha Skogrand og Emil Hegle Svendsen går fra hverandre

Røkla

Anbefalte innlegg

Trist å lese at det paret er over. Samantha og Jamina (gift med Stian Blipp) har en podcast som heter Babyboom. Senest i går hørte jeg en av episodene, og i den snakket Samantha og Emil om å være tobarnsforeldre. Trist når foreldre med såpass små barn (2 og 4) går hver til sitt, det er jo en veldig unntakstilstand når de er så små. Jeg har sett på de som et drømmepar, men det er noe bak enhver gardin. Håper det går bra med dem. 

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig ❤️ Ble litt trist faktisk, selv om jeg absolutt ikke har noe med de å gjøre 🙈 Har hørt en del på Babyboom og liker henne godt, fikk mitt første barn da de fikk nr.2. Syntes også det er trist når  par med barn går fra hverandre, og man begynner å tenke på om det kan skje en selv. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så faktisk ikke den komme. Veldig trist med så små barn, den minste er jo bare 1 år og 9 mnd. Poden sluttet vel veldig brått i type desember. Kan jo ha hatt noe å gjøre med at de har hatt andre ting og stri med. Det har vel Jamina og Stian også. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skogsbaer skrev (25 minutter siden):

Enig ❤️ Ble litt trist faktisk, selv om jeg absolutt ikke har noe med de å gjøre 🙈 Har hørt en del på Babyboom og liker henne godt, fikk mitt første barn da de fikk nr.2. Syntes også det er trist når  par med barn går fra hverandre, og man begynner å tenke på om det kan skje en selv. 

Ja, det er litt samme følelsen jeg sitter med. Jeg har tenkt at de virket så lykkelige, så da blir man litt redd det skal skje en selv. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bringebærsyltetøy skrev (32 minutter siden):

Overraskende og trist, men uttrykk som «etter ti FANTASTISKE år sammen» og «UTELUKKENDE med kjærlighet…» har jeg aldri trodd på.
Nei, hvis alt er så fantastisk, går man ikke fra hverandre. 

Nei, om alt er fantastisk og det er UTELUKKENDE kjærlighet går man ikke fra hverandre med to så små barn. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lineaaa skrev (11 minutter siden):

Noe har skjedd. Så kjipt at det endte slik. 

Har fulgt podcasten til Samantha og Jamina og har egentlig sett dette komme.. Hun er litt mye vin og fest og han kanskje mer familiemann. I allefall har hun vært ærlig på at småbarnslivet kanskje ikke har vært dans på roser og at de ligger på hver sitt rom osv... ofte litt sur og gretten har hun sagt osv. Har bare fått følelsen av at dette kom. Bryllup utsatt pga pandemi. Hørte aldri noe mer om det heller..

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nillani skrev (1 time siden):

Har fulgt podcasten til Samantha og Jamina og har egentlig sett dette komme.. Hun er litt mye vin og fest og han kanskje mer familiemann. I allefall har hun vært ærlig på at småbarnslivet kanskje ikke har vært dans på roser og at de ligger på hver sitt rom osv... ofte litt sur og gretten har hun sagt osv. Har bare fått følelsen av at dette kom. Bryllup utsatt pga pandemi. Hørte aldri noe mer om det heller..

Enig, sitter igjen med samme inntrykk. Har tenkt det flere ganger at hun egentlig ikke har virket helt fornøyd med «familielivet» … trist

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bringebærsyltetøy skrev (3 timer siden):

Overraskende og trist, men uttrykk som «etter ti FANTASTISKE år sammen» og «UTELUKKENDE med kjærlighet…» har jeg aldri trodd på.
Nei, hvis alt er så fantastisk, går man ikke fra hverandre. 

Klart man kan, man kan elske hverandre men likevel ikke fungere i forholdet 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, tror dere virkelig at det folk viser dere i some er virkelig? De små glimtene dere får se. Alle viser en glanset side av seg selv, det regner jeg med at dere selv gjør og det gjelder det samme for kjendiser 😄

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Woody56

Det er så utrolig trist at så mange barn i dagens samfunn må vokse opp i to hjem, og ikke får den forutsigbarheten og stabiliteten de egentlig trenger. Min observasjon er at mange mennesker gir opp for lett, tror gresset er grønnere på den andre siden og har blitt meget egoistiske i en tid hvor man føler man må selvrealisere seg selv. "Så lenge jeg får mine behov tilfredstilt", så driter man i alle andre. 

Har det kommet noe forskning på hvordan dette berører de minste barna? Mitt yngste barn har gitt uttrykk for at hen synes det er masete og stressende å dra i barnehagen fire-fem ganger i uken, så at barn må pendle mellom to hjem og drasse med seg klær, utstyr og leker er nok ikke lett. Det rapporteres at mange barn og unge sliter psykisk, og en av faktorene som spiller inn er nok dette at mange barn må vokse opp i to hjem og at det evt. kommer nye steforeldre inn i bildet med sine regler, tanker, væremåte og oppdragelse. "Jo flere kokker, jo mere søl", er det et ordtak som heter. 

Nå skal man ikke holde sammen for enhver pris. Jeg vokse selv opp i en konfliktfylt hjem og ble skadet av det på mange måter, men samtidig hadde jeg en barndom med mange fine familieminner i et villaområde med masse gode venner, der vi som familie kunne prate om alt og var sammen hver helg. Jeg kan takke mine foreldre for mange av mine gode egenskaper.

Mine foreldre skilte seg etter 20 års ekteskap. Jeg er usikker på hvordan min sensitive personlighet hadde reagert ved å vokse opp i to hjem på 80-tallet. Jeg føler jeg er glad for at jeg vokste opp i samme huset, samme rommet, med samme venner i 20 år. På en annen side ble jeg ikke overrasket at de ble skilt fordi de er virkelig helt forskjellige personlighetstyper med ulike verdier. Mamma har sagt de holdt sammen for vår skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, Woody56 said:

Det er så utrolig trist at så mange barn i dagens samfunn må vokse opp i to hjem, og ikke får den forutsigbarheten og stabiliteten de egentlig trenger. Min observasjon er at mange mennesker gir opp for lett, tror gresset er grønnere på den andre siden og har blitt meget egoistiske i en tid hvor man føler man må selvrealisere seg selv. "Så lenge jeg får mine behov tilfredstilt", så driter man i alle andre. 

Har det kommet noe forskning på hvordan dette berører de minste barna? Mitt yngste barn har gitt uttrykk for at hen synes det er masete og stressende å dra i barnehagen fire-fem ganger i uken, så at barn må pendle mellom to hjem og drasse med seg klær, utstyr og leker er nok ikke lett. Det rapporteres at mange barn og unge sliter psykisk, og en av faktorene som spiller inn er nok dette at mange barn må vokse opp i to hjem og at det evt. kommer nye steforeldre inn i bildet med sine regler, tanker, væremåte og oppdragelse. "Jo flere kokker, jo mere søl", er det et ordtak som heter. 

Nå skal man ikke holde sammen for enhver pris. Jeg vokse selv opp i en konfliktfylt hjem og ble skadet av det på mange måter, men samtidig hadde jeg en barndom med mange fine familieminner i et villaområde med masse gode venner, der vi som familie kunne prate om alt og var sammen hver helg. Jeg kan takke mine foreldre for mange av mine gode egenskaper.

Mine foreldre skilte seg etter 20 års ekteskap. Jeg er usikker på hvordan min sensitive personlighet hadde reagert ved å vokse opp i to hjem på 80-tallet. Jeg føler jeg er glad for at jeg vokste opp i samme huset, samme rommet, med samme venner i 20 år. På en annen side ble jeg ikke overrasket at de ble skilt fordi de er virkelig helt forskjellige personlighetstyper med ulike verdier. Mamma har sagt de holdt sammen for vår skyld. 

Ok, så du synst det er greit moren din pinte seg gjennom et ekteskap pga du var sensitiv og skulle ha samme rom i 20år?

jeg unner ingen å leve i et kjærlighetsløst forhold, det er utrolig ensomt.

Hvis det verste som har skjedd i livet er at foreldre gikk fra hverandre, så har man levd et lett liv. Livet er aldri 100% solskinn.  Mange unge vokse takler ikke motgang «snowflakes» som har blitt sydd puter under hele livet.
Slik behandler ikke verden dem, og det blir en hard overgang .. 

• Liker 18
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens noen tenker dette er det verste som kunne skje, tror jeg tvert i mot at fler burde brutt før hele relasjonen rakner.

Man skal ikke holde ut for enhver pris. Da blir ofte resultatet når man ser tilbake: 

Den ene parten blir mange år på overtid og den andre slites til man snuser utenfor og har en ny å overlappe med... 

Disse to er nok ganske ressurssterke, så de kommer til å ha litt å velge i boligmessig.

Da vil nok nærhet til hverandre og dagliglivet for de små bli så smidig som mulig. Det er alltid trist med par som bryter, men det er ikke dermed sagt full krisestemning for barna. 🙂

Håper de bevarer vennskapet inn i foreldreskapet 💔❤️💔

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkelser og spekulasjoner.

Måne, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trist å høre at de går fra hverandre. Men som noen skriver her, mye av det kjendiser deler er kanskje litt pyntet på. Hvem vet hvordan de egentlig har det bak lukkede dører. 
Håper de får et godt vennskapelig forhold etter dette bruddet. Viktig med et godt samarbeid når man har felles barn. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**Marshmallow** skrev (7 timer siden):

Ok, så du synst det er greit moren din pinte seg gjennom et ekteskap pga du var sensitiv og skulle ha samme rom i 20år?

jeg unner ingen å leve i et kjærlighetsløst forhold, det er utrolig ensomt.

Hvis det verste som har skjedd i livet er at foreldre gikk fra hverandre, så har man levd et lett liv. Livet er aldri 100% solskinn.  Mange unge vokse takler ikke motgang «snowflakes» som har blitt sydd puter under hele livet.
Slik behandler ikke verden dem, og det blir en hard overgang .. 

Man kan jo snu på det da. Skal det være sånn at man skal sette seg og eget velvære foran barna? Er det viktigere at man selv har det bra? Én ting er dersom man har prøvd alt over tid, men med to så små barn har man gitt opp altfor lett. Det er det altfor mange som gjør. Har man satt barn til verden må man i hvert fall prøve alt og sette barnas beste først. 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ingen her som vet hva de har vært gjennom eller hva de har prøvd, ærlig talt!

• Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bruke tid på å se på andre som drømmepar er jo max teit. Alle har sitt og forhold skal ikke eksistere bare for å imponere.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...