Gå til innhold

Jobbe på institusjon.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken vakter er best å ta? Dag, kveld, natt? Hvem tjener jeg mest på? 

Anonymkode: 618e0...6d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Natt tjener mest og er mest behagelig og rolig så jeg hadde valgt natt 

Anonymkode: 47ba6...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hva du er ute etter?

Kun penger? Da er nok nattevakter mest gunstig. Spesielt nattevakter i Oslo kommune. Men det gis nesten aldri 100% fast stilling som nattevakt. Du får som regel kun 50% stilling også må du jobbe ekstra ellers.

Ønsker du mer faglig og fysisk gunstige vakter så er dagvakter helt klart best. Mye lettere å få 100 % stilling på dette evt med en kombinasjon med kveldsvakter.

Kveldsvakter: er egentlig veldig lite ekstra betalt pr time de fleste steder om du da ikke får deg jobb i Oslo kommune. 

Du burde aldri gå med på å si ja på kortvakter. Vaktene burde alltid være på 7 eller 8 timer eller mer. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo svært forskjellig da. 
Hos oss kan man få 100% dag/kveld-stilling, eller 75% natt. Begge stillingene tjener likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som passer til natt. Det kan være veldig tøft for psyken og helsa. 

Selv passet jeg best til kveldsvakter. 

Å jobbe dagvakt er jo det beste og man får mer ut av dagen, så lenge man klarer å legge seg før natten.

Jeg er B-menneske, så foretrakk likevel kveldsvakter for da fikk jeg sove ut, men hele dagen går jo så man får ikke gjort så mye. Jeg sovnet kanskje 2 om natta og våknet kanskje mellom 10-12 om dagen. Måtte dra på jobb kl.14 for jeg begynte kl.15.

Jobber du natt er du helt asosial i periodene du jobber. Du slutter klokka 8, er kanskje hjemme kl.9. Du vil dusje og spise litt, så skal du legge deg og sovner kanskje i 11-12-tiden. Så sover du kanskje til 19-20 om kvelden og må dra på jobb kl.21 siden man begynner kl.22.

Anonymkode: 200d5...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100% natt med vakter fra ca 22-ca 0800. Tjener litt bedre enn da jeg jobbet 100% dag/aften, men ikke så sykt mye mer sovner i 10-12 tiden sover til ca 17:00. Viss pengene er viktigst burde du jobbe medleverturnus (jobbe hele dagen +sovende nattevakt) mye fri og godt betalt.

Nattarbeid bruker å være en del roligere enn dag/aften. Mindre å gjøre og mye døtid.

Hatet dag/aften da jeg knapt fikk tid til å ta meg en kaffekopp iløpet av en vakt. 30 min sammenhengende lunsj kunne jeg se langt etter 90% av vaktene. Husker det var flere ganger jeg hadde langvakt0800-2145 med en bruker 1til1 hvor jeg ikke fikk tid til å ta meg lunsjpause iløpet av vakten. Jeg er så glad for at jeg gikk over til bare natt 😁.

Anonymkode: 0f682...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 5.5.2023 den 6.44):

Jobber 100% natt med vakter fra ca 22-ca 0800. Tjener litt bedre enn da jeg jobbet 100% dag/aften, men ikke så sykt mye mer sovner i 10-12 tiden sover til ca 17:00. Viss pengene er viktigst burde du jobbe medleverturnus (jobbe hele dagen +sovende nattevakt) mye fri og godt betalt.

Nattarbeid bruker å være en del roligere enn dag/aften. Mindre å gjøre og mye døtid.

Hatet dag/aften da jeg knapt fikk tid til å ta meg en kaffekopp iløpet av en vakt. 30 min sammenhengende lunsj kunne jeg se langt etter 90% av vaktene. Husker det var flere ganger jeg hadde langvakt0800-2145 med en bruker 1til1 hvor jeg ikke fikk tid til å ta meg lunsjpause iløpet av vakten. Jeg er så glad for at jeg gikk over til bare natt 😁.

Anonymkode: 0f682...238

Hva var arbeidsoppgavene da du jobbet dag/aften? Hva var stillingstittelen?

Anonymkode: f9c5c...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...