Gå til innhold

Endelig løst problemet med gravitasjon


Gjest Tjufsen

Anbefalte innlegg

Gjest Tjufsen

Si at alt ikke bare kommer fra ingenting da, men plutselig var der, og på grunn av all vekta av energien som var samlet, så kollapset alt, og eksploderte av sin egen vekt, og så kjølnet alt, og materie ble formet siden all materie er bare energi uansett, men i en kjøligere form, hvis man ikke tilførte energi fra soler i denne materien, så ville alt blitt til stein bare, men det er et problem likevel, hvordan kan man noe ha evnen til å gjøre noe ut fra ingenting? Jeg mener, en handling, til en annen, uten en form for drivkraft, men det må jo ha kommet fra ingenting, så det er ikke mulig, du ville jo ikke hatt evnen til å gjøre noe, jeg tror hvordan dette skjer, er at energien kollapser av sin egen vekt, og sprer seg, dermed har evnen til å gjøre noe, ihvertfall for en stund, dette var det største mysteriet for meg, hvordan noe kan gjøre handlinger, ut fra ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil applaudere din optimisme og forventning om å få velfundert og interessant respons på denne tråden her på KG.

Men mulig KG motbeviser meg og da er jeg selv den dårligste bidragsyteren i denne tråden. Traff meg selv i døra der, gitt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjufsen
ElectricScum skrev (Akkurat nå):

Jeg vil applaudere din optimisme og forventning om å få velfundert og interessant respons på denne tråden her på KG.

Men mulig KG motbeviser meg og da er jeg selv den dårligste bidragsyteren i denne tråden. Traff meg selv i døra der, gitt.

 

 

Ga opp for lenge tiden å få noe tilbake, det skal ihvertfall ikke stoppe meg 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det noe med Einstein og noe epler? Eller var det kanskje graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tjufsen
MalloryK skrev (Akkurat nå):

Var ikke det noe med Einstein og noe epler? Eller var det kanskje graviditeten?

 

Vel, han lagde vel en formel, basert på at ting bare faller, når det ikke er noen motstand, det er også litt nukleær kraft i atomer, tror du han var damegal, altså? 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gir ingen mening siden du blander masse og energi om hverandre.

Det høres ut som om du prøver å beskrive inflasjonsteorien der universet utvider seg fra et enkelt punkt helt til inflasjonen stopper opp og prosessen reverseres p.ga. gravitasjon, noe som fører til at all masse igjen vil bli samlet på et punkt og prosessen starter på nytt.

Anonymkode: a147a...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjufsen
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette gir ingen mening siden du blander masse og energi om hverandre.

Det høres ut som om du prøver å beskrive inflasjonsteorien der universet utvider seg fra et enkelt punkt helt til inflasjonen stopper opp og prosessen reverseres p.ga. gravitasjon, noe som fører til at all masse igjen vil bli samlet på et punkt og prosessen starter på nytt.

Anonymkode: a147a...35c

 

Men, all masse er jo energi, hvis det blir varmt nok, så ser du jo det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er jo også noe, dermed blir begrepet ingenting meningsløst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjufsen skrev (På 28.4.2023 den 12.24):

Si at alt ikke bare kommer fra ingenting da, men plutselig var der, og på grunn av all vekta av energien som var samlet, så kollapset alt, og eksploderte av sin egen vekt, og så kjølnet alt, og materie ble formet siden all materie er bare energi uansett, men i en kjøligere form, hvis man ikke tilførte energi fra soler i denne materien, så ville alt blitt til stein bare, men det er et problem likevel, hvordan kan man noe ha evnen til å gjøre noe ut fra ingenting? Jeg mener, en handling, til en annen, uten en form for drivkraft, men det må jo ha kommet fra ingenting, så det er ikke mulig, du ville jo ikke hatt evnen til å gjøre noe, jeg tror hvordan dette skjer, er at energien kollapser av sin egen vekt, og sprer seg, dermed har evnen til å gjøre noe, ihvertfall for en stund, dette var det største mysteriet for meg, hvordan noe kan gjøre handlinger, ut fra ingenting

Du mener du med dette har løst problemet med gravitasjon? Du får ringe de som jobber som fysikere, da, og melde fra... 

Anonymkode: 3a011...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke fint spørsmål selv om det er formulert litt merkelig.

https://www.space.com/classical-gravity.html#:~:text=Einstein suggested that the shape,the flow of a river.

Selv Einstein lurte på dette.

Anonymkode: 1f52f...eea

Ikke dumt spørsmål, skulle det være. 

Anonymkode: 1f52f...eea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurven skrev (34 minutter siden):

Ingenting er jo også noe, dermed blir begrepet ingenting meningsløst

Nei, 'ingenting' er jo fravær av noe. Hvis noe er til stede så er det ikke ingenting lenger. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyv1 skrev (1 time siden):

Nei, 'ingenting' er jo fravær av noe. Hvis noe er til stede så er det ikke ingenting lenger. ;)

Men likevel er det laget et ord for ingenting, altså for å beskrive det, dermed er det noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (1 time siden):

Men likevel er det laget et ord for ingenting, altså for å beskrive det, dermed er det noe

'Ingenting' er et abstrakt ord. Det beskriver fraværet av ting. (Ingen ting).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tyv1 skrev (1 minutt siden):

'Ingenting' er et abstrakt ord. Det beskriver fraværet av ting. (Ingen ting).

Ingenting eksisterer jo egentlig ikke, det vil alltid være noe overalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energi kollapser ikke av egen vekt. Fundamental error i tesen din.

Anonymkode: 48d0f...058

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurven skrev (7 minutter siden):

Ingenting eksisterer jo egentlig ikke, det vil alltid være noe overalt

Det er sant nok. Det er utenkelig å forsøke å forstå 'ingenting'. Fascinerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så ble vår noe til pga et sort hull i et annet univers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...