AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #101 Del Skrevet 28. april 2023 Tøffenbøffen skrev (12 minutter siden): Jeg synes det er synd du har måttet gå gjennom det der. Jeg skriver til de som vil skille seg fordi de er ulykkelige/trenger egentid/ er lei/ vil selvrealisering seg selv. Men vet du egentlig hvor mange det er som skiller seg av slike grunner? Folk forteller sjelden den hele sannheten om årsaken til samlivsbrudd til hele omverdenen. Anonymkode: ba4ec...687 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 28. april 2023 #102 Del Skrevet 28. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 28.4.2023 den 15.55): Javel? Hva er greia med din whataboutism her? Anonymkode: 57b6f...6fa Endret 27. mai 2023 av Tøffenbøffen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viren Skrevet 28. april 2023 #103 Del Skrevet 28. april 2023 1 hour ago, Tøffenbøffen said: Jeg tror ikke på deg når oppgir at kjønn ikke er viktig i profilen din. Ingenting tyder på det... Velger man å få barn, uavhengig av kjønnsorgan, så har man faktisk tatt et valg. Foreldrene pålegges en rekke plikter etter barnelova, og dette er vel som minimum å regne. Det er ikke svart/hvitt og få i denne tråden har hevdet det. Problemet er anerkjennelsen av at et samlivsbrudd skader barna. Den gjør det og den gjør det lenge. Ting tyder på at skilsmissebarna sliter i eget samliv også. Man må veie dette opp mot mammars/pappars rett på et verdig liv. Den livsløgnen om at barna får det bedre, er nettopp det, en livsløgn. Det er viktig å ta inn over seg. Det er likevel klart at på tross av dette, så vil det i noen tilfeller skilsmisse være det beste. Vold, psykisk eller fysisk er jo aldri greit. Rus er problematisk, det samme gjelder utroskap. Økonomer og kvinnebevegelsen har en ting til felles, alt skal på død å liv presses inn i en modell med to variable, tilbud/etterspørsel, eller mann/kvinne. Jeg legger ved funksjonen brukt i rapporten: The following model (1) was estimated, for example, for the mental health of mother i in year t: Y (MeMo) it = k=−10,10βkD(k) it + γ Ait + νi + εit Verden er litt mer kompleks vettu Det du sier med mange ord er at mamma avslutter forholdet = samlivsbrudd = skadelig for barna. Pappas rolle i samlivsbruddet og i årene før dette hopper du galant bukk over. Når pappa ikke leverer et minimum av det en kan forvente så er ikke samlivsbruddet mammas feil - selv om det er mamma som velger å gå. Plasser pekefingeren der den hører hjemme - igjen i forhold til ts' scenario - hos far. Dersom fedre begynner å ta mer ansvar VIL det bli færre samlivsbrudd. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 28. april 2023 #104 Del Skrevet 28. april 2023 De fleste svarer ut fra hva de har opplevd selv. Vil tro de fleste som har opplevd samlivsbrudd og har barn mener at det er helt riktig, mens de fleste som holder sammen mener det er feil å skille seg. Personlig mener jeg ikke at man sjal holde sammen uansett. Men jeg synes mange er for dårlig til å velge partner når de skiller seg. Leser her inne at så mange menn blir helt annerledes etter at de får barn. Jeg tror ikke det er tilfelle. Det gjelder i alle fall ikke de jeg vet om der dette hevdes. Der så alle andre enn kjærestene at mennene var helt ubrukelige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 28. april 2023 #105 Del Skrevet 28. april 2023 (endret) viren skrev (På 28.4.2023 den 16.22): Det du sier med mange ord er at mamma avslutter forholdet = samlivsbrudd = skadelig for barna. Pappas rolle i samlivsbruddet og i årene før dette hopper du galant bukk over. Når pappa ikke leverer et minimum av det en kan forvente så er ikke samlivsbruddet mammas feil - selv om det er mamma som velger å gå. Plasser pekefingeren der den hører hjemme - igjen i forhold til ts' scenario - hos far. Dersom fedre begynner å ta mer ansvar VIL det bli færre samlivsbrudd. Endret 27. mai 2023 av Tøffenbøffen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chantielle Skrevet 28. april 2023 #106 Del Skrevet 28. april 2023 Tråden er ryddet for innlegg med gjengivelse av tekst,samt svar til dette. Chantielle mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #107 Del Skrevet 28. april 2023 Brunello skrev (51 minutter siden): De fleste svarer ut fra hva de har opplevd selv. Vil tro de fleste som har opplevd samlivsbrudd og har barn mener at det er helt riktig, mens de fleste som holder sammen mener det er feil å skille seg. Personlig mener jeg ikke at man sjal holde sammen uansett. Men jeg synes mange er for dårlig til å velge partner når de skiller seg. Leser her inne at så mange menn blir helt annerledes etter at de får barn. Jeg tror ikke det er tilfelle. Det gjelder i alle fall ikke de jeg vet om der dette hevdes. Der så alle andre enn kjærestene at mennene var helt ubrukelige. Det tror jeg også. Tror det er noen spesielt kvinner som er så lystne på barn, at de velger å se den andre veien når partner sender ut signaler om hvordan dem er. Anonymkode: 21dc2...5d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #108 Del Skrevet 28. april 2023 Jeg skulle ønske mine foreldre hadde skilt seg , å vokse opp med foreldre som er giftige for hverandre er ikke bra Anonymkode: f6931...9d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #109 Del Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du overdriver. 90% sier det ikke. Mindretallet. Anonymkode: 57b6f...6fa Yep, og ofte er det ikke ekstremsituasjoner som det ts beskriver heller som får slike anbefalinger. Det er «folk med barn på 3 mnd. Som ikke har lyst på sex lenger» som får disse kommentarene. Anonymkode: 1b786...250 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #110 Del Skrevet 28. april 2023 Enig med TS her. Så lenge det ikke er vold og rus, så MÅ man holde sammen for barna. Klarer dere å holde ut under samme tak, så er det det beste for barna. NEI!🙄 De som mener dette, tar grundig feil. Men dette vet dere ikke. Vent å se til barna gifter seg og får barn selv… Jeg er et voksent barn, av foreldre som ikke kranglet og var rolige, men de tålte ikke trynene på hverandre, det var grusomt! Anonymkode: f0245...2e8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #111 Del Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Enig med TS her. Så lenge det ikke er vold og rus, så MÅ man holde sammen for barna. Klarer dere å holde ut under samme tak, så er det det beste for barna. NEI!🙄 De som mener dette, tar grundig feil. Men dette vet dere ikke. Vent å se til barna gifter seg og får barn selv… Jeg er et voksent barn, av foreldre som ikke kranglet og var rolige, men de tålte ikke trynene på hverandre, det var grusomt! Anonymkode: f0245...2e8 Forskning er ikje enig med deg der. Anonymkode: 1b786...250 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #112 Del Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Enig med TS her. Så lenge det ikke er vold og rus, så MÅ man holde sammen for barna. Klarer dere å holde ut under samme tak, så er det det beste for barna. NEI!🙄 De som mener dette, tar grundig feil. Men dette vet dere ikke. Vent å se til barna gifter seg og får barn selv… Jeg er et voksent barn, av foreldre som ikke kranglet og var rolige, men de tålte ikke trynene på hverandre, det var grusomt! Anonymkode: f0245...2e8 Tull Anonymkode: f6931...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #113 Del Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tull Anonymkode: f6931...9d0 Glem det , leste feil Anonymkode: f6931...9d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tøffenbøffen Skrevet 28. april 2023 #114 Del Skrevet 28. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 28.4.2023 den 22.07): Forskning er ikje enig med deg der. Anonymkode: 1b786...250 Endret 27. mai 2023 av Tøffenbøffen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #115 Del Skrevet 29. april 2023 Tøffenbøffen skrev (7 timer siden): Det er riktig. Forskning viser at samlivsbrudd er verre. Det gjelder ikke alle. Noen hadde nok hatt bedre av å skille seg, også barna. Men det motsatte finnes nok også. Jeg skrev allerede i innlegg 17 at man burde gå en ekstra runde ned seg selv på grunn av barna. Et samlivsbrudd skader barna, og mer enn vi kanskje har trodd. Så bryter man ut, så må man tenke på det, ta hensyn til det og kunne si ( til seg selv og andre) at samlivsbrudd er den beste løsningen, tross alt. Det bør være tungtveiende grunner for å med viten og vilje skade egne barn. Noen ganger bør man, andre ikke. Dette lille dypdykket i forskningen har ikke bare vært positivt. At 50/50 kanskje ikke er bra for barna skremmer meg. Selv så lite samvær vil jeg ha store problemer med. Nå drar kona til syden med søsteren hennes på velfortjent husmorferie, mens jeg passer barn og feller trær til ved til vinteren. Jeg runder altså av her nå. Alle som har vært og fortsatt er uenig med meg her fortjener ros. Det har ikke vært personangrep og annet. Uvant dessverre, men veldig bra. Vel, det virker nesten som at denne forskningen er bestilt av menn som ønsker å ha et middel til å holde på kvinner i dårlige forhold, der mannen er utro, emosjonelt fraværende, lat osv. Det er flest kvinner som går, og ofte skjer bruddet fordi mannen har hatt sex med ei annen, nekter å gjøre husarbeid osv. Anonymkode: 48ffd...f89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solanum tuberosum Skrevet 29. april 2023 #116 Del Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvordan er ditt eget forhold? Har du vært lykkelig gift hele ditt liv? Barn gjentar som regel sine foreldres adferdsmønstre. Og hvordan føles det for deg når du vet at foreldrene dine led hver dag for din skyld? Jeg følte dårlig samvittighet overfor mine foreldre på grunn av dette. Anonymkode: 48ffd...f89 Mitt forhold er godt og jeg er lykkelig gift. Og det har nok en del å gjøre med at mine foreldre satte oss barna og familien først. Vi ble trygge voksne. Hva jeg føler rundt at de "led"? Først og fremst var de voksne mennesker som tok et valg. Og valget hadde nok en verdi. Jeg vet at begge var stolte over å holde familien samlet. Og jeg er stolt av de. Jeg har ikke gjentatt noen mønstre. Mine foreldre giftet seg svært unge og fikk flere barn. Jeg giftet meg som voksen og har valgt et liv uten barn. Jeg har vel levd som de sa og ikke som de gjorde. Jeg er ingen viljeløs maskin. Slik er min historie. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #117 Del Skrevet 30. april 2023 Fordi terskelen er svært høy for å bryte opp familien min. Det er mye jeg savner, blandt annet sexliv. Mannen min er alltid for sliten, og dessuten kommer ungene i senga vår hver kveld slik at det det blir vanskeiiig (nattaskrekkk, ingenting å gjøre noe med sier helsestasjon og BUPA). han er dårlig på spontanrydding og må alltid settes i gang . Men likevel går jeg ikke? Hvorfor ? Jo for tross at mye ikke stemmer er vi familie. Han er en fantastisk pappa. Hab har evig mye tolmodighet og er handy. Veldig snill med meg, selvom mye av romantikken er borte . Jeg føler han er glad i meg tross harde tider jeg vil mye heller se barna mine vokse opp HVER dag enn å bryte opp familien og ikke få oppleve alt med dem sammen med han . Sex, romantikk og ryddig hjem er ikke verd å bryte opp familien for. Jeg kan da onanere så er ikke slik at det er noe man ikke kan leve med. Jeg er glad i hele familien min, han også Anonymkode: 89f80...0bd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå