Gå til innhold

Hva ER det med dette forumet og dolk som mener man må holde sammen for barna uansett hva?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg blir helt oppgitt.
Her er det folk som har forsøkt og forsøkt og forsøkt i åresvis uten bedring, uten kjærlighet, uten nærhet, uten et liv annet enn for barna, funnet seg i år være hushjelp og tømmestasjon for gubben, og 90% her inne på forumet messer om at «Man må holde sammen for barna.» «Tenk deg nøye om.» «Det blir ikke bedre enn du har det nå.» «Du er en egoist!» 

Jeg blir helt matt! Akkurat som om alle som går ifra hverandre er noen egoistiske tapere som ikke tenker på barna? Vi har ett liv. Lev det! 

Skjerpings.

Anonymkode: 2196a...f11

• Liker 10
  • Hjerte 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du overdriver. 90% sier det ikke. Mindretallet. 

Anonymkode: 57b6f...6fa

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når man er voksen, og har valgt å bringe barn til verden, så kommer barna først. Gresset er sjelden grønnere på andre siden. Livet er ikke en romantisk Hollywood film. Har man det kjipt i forholdet, ta voksen buksene på og gjør noe med det. Man kan ikke gå rundt å vente på at den andre skal fikse følelsene dine. Snakk sammen. Syns folk gir opp for lett. Det blir hverdag fort nok med en ny partner også. 

(Dette gjelder selvfølgelig ikke de som er i forhold med rus og psykisk/fysisk mishandling.)

Ønsker man et liv med masse egentid og evige romatiske forhold...IKKE få barn, eller vent til de er blitt voksne. 

Anonymkode: c29b8...c7a

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror ikke dette er det mest vanlige rådet, men det kan være et irriterende råd om det ikke er det rådet du vil  ha. 

I et forhold uten fysisk eller psykisk vold eller substansmisbruk, så ER det best å holde sammen for barna.

Begge voksne bør ta seg sammen og jobbe med forholdet. Om dere skilles er dere begge dårligere stilt på datingmarkedet og økonomien blir betraktelig skrinnere. 

Anonymkode: 3c63f...8e2

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

De færreste sier det. 

Folk må ikke holde sammen for barnas skyld. Når et forhold ikke går mer så går det ikke mer. Sånn er det bare. Ingen kan tvinges til å være i et forhold uten kjærlighet kun for barnas skyld. Det går ikke og det er langt i fra det beste for barna. Det er til og med verre for barna å se foreldrene ikke liker hverandre, krangler osv. Det beste er å gå, og fortsette som venner, i alle fall samarbeide om barna, samarbeide som to voksne mennesker. For barna har fortsatt en mor og en far som er glad i barna, selv om foreldrene ikke er sammen :) 

Så nei det beste er ikke å fortsette forholdet (når det ikke mer følelser i bilder, kjærligheten forsvinner osv) og bo sammen for barnas skyld. Langt i fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg blir helt oppgitt.
Her er det folk som har forsøkt og forsøkt og forsøkt i åresvis uten bedring, uten kjærlighet, uten nærhet, uten et liv annet enn for barna, funnet seg i år være hushjelp og tømmestasjon for gubben, og 90% her inne på forumet messer om at «Man må holde sammen for barna.» «Tenk deg nøye om.» «Det blir ikke bedre enn du har det nå.» «Du er en egoist!» 

Jeg blir helt matt! Akkurat som om alle som går ifra hverandre er noen egoistiske tapere som ikke tenker på barna? Vi har ett liv. Lev det! 

Prøv igjen, dette var et dårlig forsøk. Det er ingen som diskuterer eksempelet du skisserer. Derimot at enkelte vil gå, når det ikke er en åpenbar sak. Det er ikke så lett som å få barn, og så gidder du ikke mer fordi forholdet går opp og ned. Setter man barn til verden medfører det et ansvar. Det ansvaret løser du ikke med å sette deg først i alle situasjoner. 

Anonymkode: c63db...c2b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er jo lett å si det når man ikke har alle detaljene om hvor mye den ene parten har prøvd. Sett utenfra kan det se ut som om den parten som skriver tar litt lett på det.

Anonymkode: 69f9f...0a4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jeg blir helt oppgitt.

Skjerpings.

Anonymkode: 2196a...f11

Det er ikke bare bare å bryte opp da. Det er en avgjørelse som må tenkes godt igjennom så jeg forstår jo at folk tenker sånn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skilsmissebarn får dårligere fysisk og psykisk helse enn andre, så det er jo sant at for barnas skyld er det som regel best å holde sammen. 

Anonymkode: a1c02...8ae

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er vel så ille å være barn til to foreldre som begynner å mislike hverandre intenst. Det er derfor jeg alltid rådgir kompiser som er i trøbbel i samlivet og lei av kona om å gå fra henne.

Anonymkode: c1fdc...1ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine foreldre holdt sammen fordi "det skulle være slik". Det var et helvete å vokse opp i. Konstant krangling, foreldre som brukte meg som våpen i egne konflikter, foreldre som lot irritasjon på hverandre gå ut over meg, null kjærtegn og usunt forholdsmønster. Jeg måtte bruke flere år i voksenlivet, og ødela to av mine egne forhold ved å kopiere den samme dynamikken som mine foreldre hadde. 

Anonymkode: 48ffd...f89

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skilsmissebarn får dårligere fysisk og psykisk helse enn andre, så det er jo sant at for barnas skyld er det som regel best å holde sammen. 

Men ingen forskning sier noe om helsa til de barna som lever med foreldre som misliker hverandre og som føler seg fanget i situasjonen. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noe på at de fleste gir dette rådet. Men noen få gjør det nok. Og at disse få gir rådet i mange tråder tror jeg nok.

Men at det er mange tviler jeg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Når man er voksen, og har valgt å bringe barn til verden, så kommer barna først. Gresset er sjelden grønnere på andre siden. Livet er ikke en romantisk Hollywood film. Har man det kjipt i forholdet, ta voksen buksene på og gjør noe med det. Man kan ikke gå rundt å vente på at den andre skal fikse følelsene dine. Snakk sammen. Syns folk gir opp for lett. Det blir hverdag fort nok med en ny partner også. 

(Dette gjelder selvfølgelig ikke de som er i forhold med rus og psykisk/fysisk mishandling.)

Ønsker man et liv med masse egentid og evige romatiske forhold...IKKE få barn, eller vent til de er blitt voksne. 

Den ene parten kan da ikke alene gjøre noe i et forhold. Jeg har to samlivsbrudd bak meg, der det var jeg som gikk. Jeg bestilte flere timer på familievernkontoret, møtte opp og lyttet. Jeg tilga utroskap. Jeg prøvde å avlaste, støtte, snakke, gjøre meg ekstra attraktiv for partner, være "flink". Den andre gjorde ingen verdens ting. 

Nå er jeg gift på 6. året. Hverdagen kom for lenge siden, og for en fantastisk hverdag! Ingen krangling, masse kjærtegn, ingen illojalitet, løgner og utroskap, god dialog og hensyntagen til hverandre. Barna er også mye mer blid og rolig enn de var da jeg var sammen med faren deres.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men ingen forskning sier noe om helsa til de barna som lever med foreldre som misliker hverandre og som føler seg fanget i situasjonen. 

Nettopp! Forskningen sier ingenting hvordan det er å leve sammen med to foreldre som hater hverandre kontra en forelder som har et rolig, lykkelig og harmonisk samliv med en deltakende steforelder.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den ene parten kan da ikke alene gjøre noe i et forhold. Jeg har to samlivsbrudd bak meg, der det var jeg som gikk. Jeg bestilte flere timer på familievernkontoret, møtte opp og lyttet. Jeg tilga utroskap. Jeg prøvde å avlaste, støtte, snakke, gjøre meg ekstra attraktiv for partner, være "flink". Den andre gjorde ingen verdens ting. 

Nå er jeg gift på 6. året. Hverdagen kom for lenge siden, og for en fantastisk hverdag! Ingen krangling, masse kjærtegn, ingen illojalitet, løgner og utroskap, god dialog og hensyntagen til hverandre. Barna er også mye mer blid og rolig enn de var da jeg var sammen med faren deres.

Utroskap er psykisk mishandling og inngår da ikke i det jeg skrev.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Utroskap er psykisk mishandling og inngår da ikke i det jeg skrev.

Mens mange andre, inkludert hele omgangskretsen til eksen, mener det er en bagatell som man ikke burde reagere på eller splitte familien for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bare tull

Anonymkode: 57b6f...6fa

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mens mange andre, inkludert hele omgangskretsen til eksen, mener det er en bagatell som man ikke burde reagere på eller splitte familien for.

Man er hvem man omgås.

Bra du kom deg vekk og har funnet et bedre liv ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...