Gå til innhold

Hjelp til symaskinkjøp

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal kjøpe meg en symaskin. Jeg har ikke brukt symaskin siden formingstimene på ungdomsskolen for tredve år siden, så jeg vil helst den skal være idiot-enkel å bruke.. Er det for mye knot kjenner jeg meg selv godt nok til å vite at jeg kommer til å frustrert og rage quitte hele greien.. 

Jeg skal bruke den til enkle småting. Som å sy opp bukser (så må kunne sy i dongeri-stoff), sy inn plagg, sy lapper på bukseknær, osv. Jeg kommer nok ikke til ha tid til store prosjekter som å sy alle mine egne klær (selv om jeg gjerne skulle gjort det). 

Jeg ønsker ikke å bruke mye penger på det, siden jeg skal bruke den såpass sjelden. 

Jeg ser mange steder de anbefaler elektrisk framfor mekanisk, pga enkelhet i bruk? 

Men samtidig får flere mekaniske gode skussmål som nybegynnermaskin..? 

Er det noen som har råd om elektrisk vs mekanisk..? Spiller det stor rolle?

Jeg har sett på disse to her: 

Singer simple 3223: https://www.obs.no/elektronikk-og-underholdning/elektronikk/husholdningsapparater/symaskin/2380402?v=Obs-374318838724

Brother CS 105: https://www.obs.no/elektronikk-og-underholdning/elektronikk/husholdningsapparater/symaskin/2088120?v=Obs-4977766808408

Vil de være ok kjøp for mitt bruk..? 

Anonymkode: 06831...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal kjøpe meg en symaskin. Jeg har ikke brukt symaskin siden formingstimene på ungdomsskolen for tredve år siden, så jeg vil helst den skal være idiot-enkel å bruke.. Er det for mye knot kjenner jeg meg selv godt nok til å vite at jeg kommer til å frustrert og rage quitte hele greien.. 

Jeg skal bruke den til enkle småting. Som å sy opp bukser (så må kunne sy i dongeri-stoff), sy inn plagg, sy lapper på bukseknær, osv. Jeg kommer nok ikke til ha tid til store prosjekter som å sy alle mine egne klær (selv om jeg gjerne skulle gjort det). 

Jeg ønsker ikke å bruke mye penger på det, siden jeg skal bruke den såpass sjelden. 

Jeg ser mange steder de anbefaler elektrisk framfor mekanisk, pga enkelhet i bruk? 

Men samtidig får flere mekaniske gode skussmål som nybegynnermaskin..? 

Er det noen som har råd om elektrisk vs mekanisk..? Spiller det stor rolle?

Jeg har sett på disse to her: 

Singer simple 3223: https://www.obs.no/elektronikk-og-underholdning/elektronikk/husholdningsapparater/symaskin/2380402?v=Obs-374318838724

Brother CS 105: https://www.obs.no/elektronikk-og-underholdning/elektronikk/husholdningsapparater/symaskin/2088120?v=Obs-4977766808408

Vil de være ok kjøp for mitt bruk..? 

Aldri singer. Aldri.

Kan varmt anbefale brother.

Husk at du må ha jeansnål om du skal sy i jeans

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Badebuksa2.0 skrev (1 minutt siden):

Aldri singer. Aldri.

Kan varmt anbefale brother.

Husk at du må ha jeansnål om du skal sy i jeans

Hvorfor ikke singer? De får jo mye skryt for mange av maskinene? 

Takk for tips og anbefaling :) Vet du noe om den konkrete maskinen, eller er det merket generelt? Tror du den er ok til mitt bruk?

Liker litt tanken på elektrisk fremfor mekanisk. At den stopper automatisk oppe eller nede, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor ikke singer? De får jo mye skryt for mange av maskinene? 

Takk for tips og anbefaling :) Vet du noe om den konkrete maskinen, eller er det merket generelt? Tror du den er ok til mitt bruk?

Liker litt tanken på elektrisk fremfor mekanisk. At den stopper automatisk oppe eller nede, osv. 

Jeg har hatt mange singermaskiner og de er rett og slett ræva. Billige deler som lett går istykker. Det går igjen i symaskinmiljøet, svært mange er skeptiske til singer.

Brother er et godt merke. Jeg har symaskinen du linket til og det er en god symaskin, men sjekk prisene på nett. Tror ikke obs selger billigst.

Noen av brothermaskinene er bygget på industrimaskin/motor så de skal tåle mye. I motsetning til de ræva singermaskinene jeg har hatt som går i filler bare du ser litt stygt på dem 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Badebuksa2.0 skrev (2 minutter siden):

Jeg har hatt mange singermaskiner og de er rett og slett ræva. Billige deler som lett går istykker. Det går igjen i symaskinmiljøet, svært mange er skeptiske til singer.

Brother er et godt merke. Jeg har symaskinen du linket til og det er en god symaskin, men sjekk prisene på nett. Tror ikke obs selger billigst.

Noen av brothermaskinene er bygget på industrimaskin/motor så de skal tåle mye. I motsetning til de ræva singermaskinene jeg har hatt som går i filler bare du ser litt stygt på dem 🤣

Takk for svar :)

Ser Obs bare er 200 kr dyrere enn de billigste på prisjakt, som er fra litt sånn mer jalla-butikker. Og på obs'en kan jeg kjøpe den fysisk i butikk og få den i morgen :P 

Tror jeg går for den, jeg, og ikke over-analyserer greien. 

Tusen takk for at du tok deg tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for svar :)

Ser Obs bare er 200 kr dyrere enn de billigste på prisjakt, som er fra litt sånn mer jalla-butikker. Og på obs'en kan jeg kjøpe den fysisk i butikk og få den i morgen :P 

Tror jeg går for den, jeg, og ikke over-analyserer greien. 

Tusen takk for at du tok deg tid :)

Jaja, 200 er ikke så mye for alle 😂 du kommer til å bli fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har singer og er veldig firnøyd. Har hatt den i 7 år nå, og jeg syr myyyye!

Anonymkode: ec21e...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...