Gå til innhold

Jeg flagger ut mitt falske liv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg har noe å diskutere men jeg føler jeg og min mann lever veldig sært.

Livet vårt består av jobb og skape et falskt liv på sosiale media.  Vi trives med å flagge våre falske opplevelser i sosiale media, og vi er for late til å lage de opplevelser på ekte.

Det har gått så langt at hvis vi har tatt 15 minutters tur til parken, så gjør vi så stort ut av det i sosiale media med planlagte bilder, og vi får så mye likes og anerkjennelse,  at det føles som vi har vært ute i 10 timer og har opplevd mye.

Vi blir da fornøyde og ligger på sofa hele dagen. Det føles som for oss at vi har hatt de falske opplevelser på ekte og vi har veldig spennende liv.

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 9020e...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo litt trist at det finnes voksne folk som er så avhengig av å få anerkjennelse på sosiale medier.. 

Anonymkode: c9602...0f3

  • Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å poste dette på some?

Jeg bryr meg ikke om hva andre har gjort og som legges ut på some. Jeg gratulerer evt med baby, bryllup og innimellom bursdag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, og takk gud for det.

Tror dere har godt av å finne en hobby, og heller jobbe med å anerkjennelse dere selv. 

 

Anonymkode: f5573...466

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det hørtes både trist ut, og som et korthus som vil falle. Hva om han ikke vil late som om mer?

Anonymkode: bb298...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 

Noen som kjenner seg igjen?

 

Eh,nei.Er voksne vi å gir SoMe fingeren.

Anonymkode: b74ef...ebc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lol hadde ledd meg ihjel om jeg og kjæresten hadde funnet på noe sant. Det er jo kjempemorsomt 

Anonymkode: 72a8d...e5e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tror dere har godt av å finne en hobby

De har jo en hobby, den er beskrevet i HI🙃

Anonymkode: 876af...3da

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg vet ikke om jeg har noe å diskutere men jeg føler jeg og min mann lever veldig sært.

Livet vårt består av jobb og skape et falskt liv på sosiale media.  Vi trives med å flagge våre falske opplevelser i sosiale media, og vi er for late til å lage de opplevelser på ekte.

Det har gått så langt at hvis vi har tatt 15 minutters tur til parken, så gjør vi så stort ut av det i sosiale media med planlagte bilder, og vi får så mye likes og anerkjennelse,  at det føles som vi har vært ute i 10 timer og har opplevd mye.

Vi blir da fornøyde og ligger på sofa hele dagen. Det føles som for oss at vi har hatt de falske opplevelser på ekte og vi har veldig spennende liv.

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 9020e...e11

jeg har liten tro på at dette er sant, men det skal sies at folk er glade i  poste hvor lykkelige de er på facebook hele tiden. Jeg har vel lært med tiden at de som til en hver tid gjør det, egentlig ikke har det så bra i forholdet osv osv. De kan jo være i store økonomiske problemer uten at det vises på sosiale medier, det er den fasaden da som mange streber etter å opprettholde. Glad jeg slipper det. Legger stort sett ut bare fjas og natur bilder  ha ha ha

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør kanskje det, men jeg driver ikke med sånt.

Anonymkode: 9f17a...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whatever floats your boat😉 For meg høres det ut som en morsom hobby.

Jeg hadde faktisk trodd at vi i 2023 var kommet så langt at vi alle skjønner at det som legges ut på SoMe er fake. Men folk går altså stadig på limpinnen og tar absolutt alt som legges ut for sannhet, litt på samme måte som man leste avisen før i tiden (står det i avisen MÅ det jo være sant!). Barn traumatiseres over andres "perfekte"liv og utseende, samtidig som de selv utmerket godt kan alle triksene og filterne for å jukse det til...🥴.

Verden vil bedras.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Portia Catonis skrev (11 minutter siden):

Whatever floats your boat😉 For meg høres det ut som en morsom hobby.

Jeg hadde faktisk trodd at vi i 2023 var kommet så langt at vi alle skjønner at det som legges ut på SoMe er fake. Men folk går altså stadig på limpinnen og tar absolutt alt som legges ut for sannhet, litt på samme måte som man leste avisen før i tiden (står det i avisen MÅ det jo være sant!). Barn traumatiseres over andres "perfekte"liv og utseende, samtidig som de selv utmerket godt kan alle triksene og filterne for å jukse det til...🥴.

Verden vil bedras.

Er det noe vi har lært de 3 siste årene, så er det at folk er ekstremt lettpåvirkelige. De tror alt de leser.

Anonymkode: 7d326...704

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det noe vi har lært de 3 siste årene, så er det at folk er ekstremt lettpåvirkelige. De tror alt de leser.

Anonymkode: 7d326...704

Men det er jo skikkelig snålt å holde på som ts beskriver, hvorfor skal folk bruke energi på å sette seg inn i psykiatri for å verge seg mot en løgn som ikke har noen konsekvens for dem. 

Hilsen sofasliter uten some. 

Anonymkode: bf729...161

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det er jo skikkelig snålt å holde på som ts beskriver, hvorfor skal folk bruke energi på å sette seg inn i psykiatri for å verge seg mot en løgn som ikke har noen konsekvens for dem. 

Hilsen sofasliter uten some. 

Anonymkode: bf729...161

I dagens samfunn er det ikke snålt, det er dessverre normen. Alt skal ytres og skryter av. Særlig de rammene på profilbildene som folk bruker på Facebook irriterer meg 😂 Der de ytrer en eller annen tragisk mening om noe. 

Anonymkode: 7d326...704

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi trives med å flagge våre falske opplevelser i sosiale media, og vi er for late til å lage de opplevelser på ekte.

Hadde dere vært skikkelig late, hadde dere ikke orket å dra i parken.

Men jeg vil kalle det dere gjør for en hobby og det er ganske festlig også, må jeg si :)

Anonymkode: 1d521...af9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Noen som kjenner seg igjen?

Anonymkode: 9020e...e11

Nei, kjenner meg ikke igjen. Når jeg er utenfor hjemme, glemmer jeg å ta bilder til snap (kun der jeg 'legger ut' bilder). Så for alle på min liste, ser det ut som jeg alltid er hjemme og aldri ute 😛

Anonymkode: b1bbd...109

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt helt motsatt her. Har sluttet å ta bilder av det jeg opplever. Mye morsommere.

Anonymkode: a0106...72b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette var jo faktisk litt interessant! Det høres jo nesten litt gøy ut, og det gjør dere jo glade og tilfredse.

Anonymkode: ee211...742

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...