Gå til innhold

Dramatiske overvåkingsvideoer fra en bensinstasjon på Kongsberg der en politibetjent slår og bruker batong.

Lenelarsen

Anbefalte innlegg

Jeg har sett videoen og er glad det ikke var meg, for jeg tror jeg hadde gått inn i selvforsvarsmodus og skalla ned politimannen da han begynte med batongen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror vi skal være glad ikke den politimannen hadde tilgang på våpen.....Er åpenbart helt ute av kontroll. Kunne gått virkelig ille om han hadde hatt pistol tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV 2 har vært i kontakt med tiltaltes advokat Gry Schrøder Berger som sier at videoen ikke viser hele hendelsesforløpet.

– Min klient har det meget tungt, og ønsker ikke å uttale seg på nåværende tidspunkt. Videoen som er lagt ut viser ikke hele hendelsesforløpet.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ny-video-av-politivolden-foler-meg-makteslos/15697249/

Nei vel? Bildene viser nok. Mannen står med hendene i lommen, og blir angrepet og kastet i bakken av politimannen, og deretter  slått gjenntatte ganger,,

Når det gjelder hva som skjedde forut for handlingen, er ikke politiet sitt ord, i denne saken, til å stole på.,så et de forteller kan ikke vektlegges stort. De har løyet om hendelseforløpet , forfalsket rapporten. Dekket over hverandre  I tillegg har de slettet bevismateriale,  så det viser at de vet at de har hatt  noe å skjule. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye svartmaling av politiet i denne saken.

Det er garantert en grunn til at han ble kastet ut fra utestedet, og at politiet ønsket å pågripe mannen. Det er heller ikke så viktig for media å belyse, for artiklene selger bedre når politiet fremstår som svarteper. Det er ingen som får med seg samtalene mellom politiet og "offeret" i videosnutten, så det er umulig å se om "offeret" setter seg verbalt i motverge i det han får beskjed om at han kom til å bli innbrakt av politiet. Det man der i mot kan se, er at "offeret" setter seg i kraftig motverge under selve pågripelsen. Han går også mot den ene politibetjenten etter å ha kommet seg på beina igjen. Jeg ser i hvert fall ingen grunn til at anmeldelsen om at vold mot politiet skal henlegges ut fra denne filmen.

Men ja, politibetjenten skulle aldri slått med knyttet neve under arrestasjonen. Men når "offeret" kommer seg på beina igjen og går mot politibetjenten har situasjonen allerede eskalert så mye at det er opp til diskusjon om det var rett å bruke batong. Her mener jeg at det kanskje var nødvendig.

Endret av TheOne
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lana01 skrev (30 minutter siden):

TV 2 har vært i kontakt med tiltaltes advokat Gry Schrøder Berger som sier at videoen ikke viser hele hendelsesforløpet.

– Min klient har det meget tungt, og ønsker ikke å uttale seg på nåværende tidspunkt. Videoen som er lagt ut viser ikke hele hendelsesforløpet.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/ny-video-av-politivolden-foler-meg-makteslos/15697249/

Nei vel? Bildene viser nok. Mannen står med hendene i lommen, og blir angrepet og kastet i bakken av politimannen, og deretter  slått gjenntatte ganger,,

Når det gjelder hva som skjedde forut for handlingen, er ikke politiet sitt ord, i denne saken, til å stole på.,så et de forteller kan ikke vektlegges stort. De har løyet om hendelseforløpet , forfalsket rapporten. Dekket over hverandre  I tillegg har de slettet bevismateriale,  så det viser at de vet at de har hatt  noe å skjule. 

Advokaten gjør bare jobben sin, som er å skape mest mulig tvil rundt skyldspørsmålet og å fremstille situasjonen som mest mulig formildende. Pga videobildene, fremstår disse kommentarene som helt absurde og på Komiske Ali nivå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheOne skrev (3 minutter siden):

Mye svartmaling av politiet.

Det er garantert en grunn til at han ble kastet ut fra utestedet, og at politiet ønsket å pågripe mannen. Det er ingen som får med seg samtalene mellom politiet og "offeret" i videosnutten, så det er umulig å se om "offeret" satte seg verbalt i motverge i det han fikk beskjed om at han kom til å bli innbrakt av politiet. Det man der i mot kan se, er at "offeret" setter seg i kraftig motverge under selve pågripelsen. Han går også mot den ene politibetjenten etter å ha kommet seg på beina igjen.

Men ja, politibetjenten skulle aldri slått med knyttet neve under arrestasjonen. Men når "offeret" kommer seg på beina igjen og går mot politibetjenten har situasjonen allerede eskalert så mye at det er opp til diskusjon om det var rett å bruke batong. Her mener jeg at det kanskje var nødvendig.

Da er jo spørsmålet, hvorfor slette tlf video og logg, samtidig fylle ut politirapporten feil?

Endret av Apis
  • Liker 17
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Apis skrev (13 minutter siden):

Da er jo spørsmålet, hvorfor slette tlf video og logg, samtidig fylle ut politirapporten feil?

Er det guttegjengen i 20-årene som laget bråk på et utested, ble anmeldt av politiet, og motsatte seg arrestasjon som er kilden til dette? Da MÅ det jo stemme. Fordi politiet er de eneste som kan lyve i sin forklaring, men alt vennegjengen sier garantert må stemme.

Endret av TheOne
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Podcasten Kongen av Kongsberg får jo utvilsomt frem et bilde av en ukultur som ikke burde være i politiet noen steder.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sett den samme videoen som alle andre? Han krangler med politiet, og når de prøver å legge ham i bakken gjør han tydelig og kraftig motstand hele veien. Med en gang han klarer å få vridd seg løs og kommer seg på beina igjen flyr han rett på politibetjenten for å fortsette slosskampen. Man kan godt kritisere metoden, men slagene var et forsøk på å passivisere en sterk og aggresiv person som selv flere politibetjenter i sammen ikke klarte å holde nede.  Samtidig måtte de passe på hva de som står rundt gjør. Politiet har gjort flere gale ting i denne saken, men jeg ser ingen grunn til å tro på historien om at han var helt uskyldig og passiv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda skrev (7 minutter siden):

Har jeg sett den samme videoen som alle andre? Han krangler med politiet, og når de prøver å legge ham i bakken gjør han tydelig og kraftig motstand hele veien. Med en gang han klarer å få vridd seg løs og kommer seg på beina igjen flyr han rett på politibetjenten for å fortsette slosskampen. Man kan godt kritisere metoden, men slagene var et forsøk på å passivisere en sterk og aggresiv person som selv flere politibetjenter i sammen ikke klarte å holde nede.  Samtidig måtte de passe på hva de som står rundt gjør. Politiet har gjort flere gale ting i denne saken, men jeg ser ingen grunn til å tro på historien om at han var helt uskyldig og passiv.

Da har du nok ikke sett rett video, nei.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheOne skrev (35 minutter siden):

Enda skrev (9 minutter siden):

Når i videoen skjer dette?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Enda said:

Så du hadde bare ligget i ro om en politibetjent slang deg ned i asfalten, satte seg over over deg og begynte å måke på med knyttet neve i bakhodet på deg? 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drohatha skrev (Akkurat nå):

Så du hadde bare ligget i ro om en politibetjent slang deg ned i asfalten, satte seg over over deg og begynte å måke på med knyttet neve i bakhodet på deg? 

Jeg tror de fleste hadde følt et behov for å kjempe for sitt eget liv. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TheOne skrev (36 minutter siden):

Er det guttegjengen i 20-årene som laget bråk på et utested, ble anmeldt av politiet, og motsatte seg arrestasjon som er kilden til dette? Da MÅ det jo stemme. Fordi politiet er de eneste som kan lyve i sin forklaring, men alt vennegjengen sier garantert må stemme.

Er spesialenheten selv som er kilde til dette.

Sitat Dagbladet.

Spesialenheten har, etter sin etterforskning av saken, konstatert at forklaringen til politibetjenten og hans kvinnelige kollega, åpenbart ikke er riktig ut fra bevismaterialet som er dokumentert.

Endret av Apis
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Hank Amarillo said:

Når i videoen skjer dette?

Ca 1:03 ut i den 2:16 minutter lange videoen på Dagbladet, mens de bare er 2 til å holde ham nede. De klipper litt akkurat når han vrir seg løs så det blir muligens vanskeligere å få med seg at det er det som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, drohatha said:

Politimannen begynte ikke å slå før han de prøver å holde nede hadde klart å vri seg rundt for å prøve å komme seg opp igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Enda skrev (14 minutter siden):

Politimannen begynte ikke å slå før han de prøver å holde nede hadde klart å vri seg rundt for å prøve å komme seg opp igjen.

Det var kanskje da han ikke fikk puste?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda skrev (1 time siden):

Med en gang han klarer å få vridd seg løs og kommer seg på beina igjen flyr han rett på politibetjenten for å fortsette slosskampen

Enda skrev (24 minutter siden):

Ca 1:03 ut i den 2:16 minutter lange videoen på Dagbladet, mens de bare er 2 til å holde ham nede. De klipper litt akkurat når han vrir seg løs så det blir muligens vanskeligere å få med seg at det er det som skjer.

Fortsette slåsskampen? Politimannen har allerede oppe batongen før han er oppe, og har rukket å slå han i det han er på beina. Fortsette slåsskampen? Slåsskampen tar vel aldri pause.

Men at hvis man først har begynt å gi noen bank så må man fortsette for hvis den andre vinner overtaket så kan man selv få bank, er jo en måte å se det på.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hank Amarillo said:

Fortsette slåsskampen? Politimannen har allerede oppe batongen før han er oppe, og har rukket å slå han i det han er på beina. Fortsette slåsskampen? Slåsskampen tar vel aldri pause.

Det er tydelig at de ikke klarer å holde ham nede og at han ikke har tenkt å gi seg, så politimannen venter ikke til han er oppe igjen og klar. Jeg lurer på om skole og foreldre blitt så gode på pasifisering at jeg er den eneste her som vet noe om hvordan en slosskamp foregår og kan se hva som skjer. Han har ingen intensjon om å gi seg, slik man skal når politiet ønsker å få kontroll på deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...