Lana01 Skrevet 27. april 2023 #61 Del Skrevet 27. april 2023 Dette er grovt. Politivold , slettting av bevis., lyver i rapporten , og også til media., dekker over hverandre. Det er skremmende , ikke minst at de dekker over hverandre, og at ingen av dem griper inn. Uansett hva som var foranlednigen til dette, er det som vises, så grovt og , og upproffesjonelt. og langt over det som er akspetablet selv i en truende situasjon. Noe sier meg at det heller ikke var noen foranledning å snakke om, og at det var politiet og vekteren , som skaper hele situasjonen , av det som skjedde på bensistajonen. 18 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 27. april 2023 #62 Del Skrevet 27. april 2023 6 minutter siden, Lana01 said: Fra Laagendalsposten etter at hendelsen fant sted https://www.laagendalsposten.no/to-menn-anmeldt-for-vold-mot-politiet/s/5-64-1214265 Så dette var historien politiet serverte mediene. Jeg likte spesielt godt påstanden om at "det endte med at en politimann fikk et blått øye". 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 27. april 2023 #63 Del Skrevet 27. april 2023 (endret) Loboto skrev (2 timer siden): Politi har ikke lov å jobbe som vekter på fritiden. Det er vel nylig redegjort godt for i media?? Har jeg misforstått noe? Jeg også skjønner det slik, lurer på hvilket selskap denne vekteren som er omtalt nå jobber for. https://www.nrk.no/osloogviken/kilder-til-nrk_-politifolk-jobba-svart-og-ulovlig-i-vaktselskapet-til-eks-politimann-1.16349764 Endret 27. april 2023 av Apis 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 27. april 2023 #64 Del Skrevet 27. april 2023 (endret) kraftwerk skrev (7 timer siden): Hvis det hadde vært disse unge mennene sin feil og de hadde provosert frem dette, da hadde ikke disse politibetjentene blitt tiltalt for det dem har gjort. Spesialenheten har en rekord i å henlegge saker, du kan jo gå inn på SE sin nettside og lese. Alt dette er tillatt for offentligheten så det er jo bare å slå seg løs. Syntes videoen var helt brutal å se på. Det er ikke bare unødig bruk av vold, gutten sto der med hendene i lomma og politiet dytter han ned i bakken og banker han opp. Og vekteren jobbet ikke på bensinstasjonen, vekteren jobbet på et utested hvor vekter ba dem dra - guttene gikk uten noe bråk. Vekter må ha fulgt etter, eventuelt sett politiet og kommet i prat med dem. Dette er en liten bygd så Esso er nok like ovenfor det utestedet. Leste du ikke artikkelen eller så på videoen? Dette blir jo gjentatt flere ganger. Ja, det er viktig å ha to tanker i hodet samtidig, men tenker det er like sunt å faktisk ha et kritisk blikk. Det er ikke noe nytt at det er mange i politiet som absolutt aldri skulle ha jobbet der. https://www.spesialenheten.no/avgjorelser/ Rett under tredve tusen innbyggere er vel ikke akkurat noen liten bygd. Nå ligger nærmeste utested flere hundre meter unna denne stasjonen, så vekteren må ha fulgt etter et godt stykke ned en bakke og ned mot hovedveien gjennom byen. Uansett burde alle disse miste jobben i politiet, og hovedmannen få mange år for grov vold. Ingen unnskyldning. Endret 27. april 2023 av Cordelia 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 27. april 2023 #65 Del Skrevet 27. april 2023 Bra at Dagbladet følger opp. https://www.dagbladet.no/nyheter/apenbar-maktmisbruk/79118384 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 27. april 2023 #66 Del Skrevet 27. april 2023 Frøkensina skrev (2 minutter siden): Bra at Dagbladet følger opp. https://www.dagbladet.no/nyheter/apenbar-maktmisbruk/79118384 Så klart Hans Fredrik Marthinussen 😆 Helt enig med han, også i denne saken, men det er morsomt at han som egentlig er professor i formuerett hele tiden blir brukt av media inne rus og politi-feltet. Tror han snart må skifte beite så faget stemmer bedre overens med engasjementet! Ellers: helt horribel sake, og utover den grove volden som utøves så er det ekstremt at de faktisk slettet videoen av volden med makt, og at de også forfalsket rapporten. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkensina Skrevet 27. april 2023 #67 Del Skrevet 27. april 2023 pop up bruker skrev (Akkurat nå): Så klart Hans Fredrik Marthinussen 😆 Helt enig med han, også i denne saken, men det er morsomt at han som egentlig er professor i formuerett hele tiden blir brukt av media inne rus og politi-feltet. Tror han snart må skifte beite så faget stemmer bedre overens med engasjementet! Ellers: helt horribel sake, og utover den grove volden som utøves så er det ekstremt at de faktisk slettet videoen av volden med makt, og at de også forfalsket rapporten. Kjenner ikke til ham, dumt at de ikke intervjuet en innen et mer passende felt da. Samtidig er det gjerne bare noen få akademikere som liker å være media-nisser. Sikkert enklest å få tak i han for dem. Ja det er helt vanvittig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 27. april 2023 #68 Del Skrevet 27. april 2023 Frøkensina skrev (1 minutt siden): Kjenner ikke til ham, dumt at de ikke intervjuet en innen et mer passende felt da. Samtidig er det gjerne bare noen få akademikere som liker å være media-nisser. Sikkert enklest å få tak i han for dem. Ja det er helt vanvittig. Han er et "kjent fjes" for kritikk av politiet og rus-politikken, og er aktiv debattant, så er nok lett å få i snakk. Og han har mange gode poenger, og ofte rett etter min mening - men fagfeltet hans er jo noe annet. Syns han bør bytte fagfelt, jeg. Han er flink og har klar tale i disse sakene, og er åpenbart veldig engasjert! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 27. april 2023 #69 Del Skrevet 27. april 2023 Frøkensina skrev (9 timer siden): Det blir den da også i mange saker (offentliggjort). Hvorfor skal akkurat politiet bli mer beskyttet når de gjør noe så hinsides galt og brutalt? De har forsøkt å dekke over og juge en god stund nå. Hovedregelen er at man ikke publiserer navn, viser identifiserende bilder, videoklipp osv uansett hvem det gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 27. april 2023 #70 Del Skrevet 27. april 2023 Lenelarsen skrev (14 timer siden): Episoder vi ikke bør se i Norge, men skjer nok oftere enn vi tror. Mange som aldri skulle vært politi. https://www.dagbladet.no/nyheter/trodde-politimannen-skulle-kvele-meg/79105827 Men i all verden Nå lurer jeg veldig på hva var det vekteren fortalte politiet som har direkte sammenheng med at politibetjenten gikk til angrep? Men uansett hva vekteren fortalte, så er det noen fakta som er på det rene her: - politibetjenten burde ikke ha utøvd uprovosert vold - de andre politibetjentene burde ha grepet inn og stanset kollegaen sin - vekteren hadde ingen rett å bortvise noen fra bensinstasjonen - de andre fra politiet utøvde også vold mot han som sa ifra - denne videoen vitner til en svært skummel ukultur blant disse betjentene De burde alle blitt suspendert fra jobben. Å slå slik og å ikke blande deg inn når du ser at kollegaen din slår burde vært sidestilt. 14 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 27. april 2023 #71 Del Skrevet 27. april 2023 Drizzt skrev (1 time siden): Men i all verden Nå lurer jeg veldig på hva var det vekteren fortalte politiet som har direkte sammenheng med at politibetjenten gikk til angrep? Men uansett hva vekteren fortalte, så er det noen fakta som er på det rene her: - politibetjenten burde ikke ha utøvd uprovosert vold - de andre politibetjentene burde ha grepet inn og stanset kollegaen sin - vekteren hadde ingen rett å bortvise noen fra bensinstasjonen - de andre fra politiet utøvde også vold mot han som sa ifra - denne videoen vitner til en svært skummel ukultur blant disse betjentene De burde alle blitt suspendert fra jobben. Å slå slik og å ikke blande deg inn når du ser at kollegaen din slår burde vært sidestilt. Enig med deg. Jeg er så glad for at dette ble tatt opp på video, slik at de har bevis 🙌🏻 Håper guttene har det bra i livet nå ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. april 2023 #72 Del Skrevet 27. april 2023 (endret) Lenelarsen skrev (16 timer siden): Vold skal aldri brukes på denne måten. Det stemmer ikke. Man kan bruke så mye vold som er nødvendig. Hvis noen for eksempel prøver å drepe deg, så kan du forsvare deg med svært grov vold for å hindre dette. Husk at det er noe som heter nødverge. Det gjelder politiet også. De kan skyte og drepe noen hvis det er nødvendig for å hindre dem fra å skade eller drepe noen andre. Ikke at dette var tilfelle i denne saken. Endret 27. april 2023 av jabx 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 27. april 2023 #73 Del Skrevet 27. april 2023 Vera skrev (15 timer siden): Definitivt unødig bruk av vold. Dog, hvorfor flyttet ikke vennegjengen seg fra bensinstasjonen når vekteren ba dem om det? Offeret sier at han ikke skjønte hva problemet var, og ikke oppfattet seg selv som særlig full..det er ikke alltid man er særlig klok og rasjonell når man er full. Jeg stusser også over at offeret ikke lystret politiet når han ble lagt i bakken..han gjorde motstand hele tiden. Man kan føle seg urettferdig behandlet - men polititet er loven, og skal respekteres. Da gjør man som man får beskjed om - og klager eventuelt etterpå. Ville politiet brukt vold om han ikke gjorde motstand? Jeg vet ikke. En sak har alltid mer enn èn side. Stod de ikke å ventet på skyss? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. april 2023 #74 Del Skrevet 27. april 2023 Maatte_ha_konto skrev (14 timer siden): På tross av dette klarer ikke politibetjenter å håndtere skytevåpen (viser til alle vådeskudd og drap mot psykisk syke) eller beherske seg (spinnvill vold i Kongsberg). Hva er det du snakker om? Norsk politi håndterer våpen flere tusen ganger hver dag (flere vaktsett hver dag over hele landet, og håndtering minst ved start og slutt på vaktsett). Det er ekstremt få vådeskudd sammenlignet med hvor mange politifolk som håndterer våpen hver eneste dag. Hvilke "drap mot psykisk syke"? Og hva har det med å håndtere skytevåpen å gjøre? Prøv i det minste å være litt saklig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. april 2023 #75 Del Skrevet 27. april 2023 StinkySocks skrev (14 timer siden): Dersom en sivil person hadde gått løs på en annen sivil person (eller mot politifolk) på denne måten, så ville denne personen sannsynligvis havnet i varetektsfengsel frem mot en rettssak. Varetekt er vel for at den ansvarlige skal få mindre mulighet til å for eksempel påvirke vitner, eller forsøke å finne noen som kan påstå at man er alibi. Hvordan vet du at de ville fått varetekt? Hvis ikke det er vitner å påvirke eller annet så er det ikke grunnlag for varetekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 27. april 2023 #76 Del Skrevet 27. april 2023 Frøkensina skrev (14 timer siden): Jeg forstår ikke hvorfor ikke de andre politibetjentene blir holdt ansvarlige også, de skulle ha stanset kollegaen! Det er ikke så enkelt. Hvis en kollega plutselig ligger og bryter på bakken så går du inn og hjelper kollegaen. Du vet jo ikke om det er skjedd noe du ikke har fått med deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 27. april 2023 #77 Del Skrevet 27. april 2023 Godt jeg ikke er politimester da ville de involverte vært kalt inn på kontoret deretter ville jeg skreket dere vet utmerket godt hva jeg mener om påstått politivold i tjenesten kan dere vennligst forklare meg hva Dagbladet sikter til ?? deretter ville de vært suspendert også fikk videre gransking ta stilling til hva som skal skje videre sånn oppførsel skulle ikke vært på min stasjon 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meridian Skrevet 27. april 2023 #78 Del Skrevet 27. april 2023 anon01 skrev (16 timer siden): De sivile i videoen kan ha kommet med trusler eller ord/uttrykk som skremmer politibetjentene. Vi vet ingenting om hva vakten har sagt til politiet, hvorfor vakten kastet ut guttene fra utestedet de var på osv. Også ønsker jeg å bemerke at jeg sier IKKE at guttene har gjort noe galt. Erfaringen til politiet er dessverre at svært mange plutselig klikker og tyr til vold mot politi. Uansett, om de har sagt stygge ting til politiet, så skal man ikke bruke vold. Man skal kommunisere. De sivile stod bare med hendene i lomma. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goldlion Skrevet 28. april 2023 #79 Del Skrevet 28. april 2023 Det andre (enn politivolden) som er ekstremt kritikkverdig er at politet tok fra en av de mobiltelefonen, og slettet filmen. Det kan da ikke være lov? Må man sende på Facebook live heretter, detsom man er vitne til politivold, for å sikre bevis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 28. april 2023 #80 Del Skrevet 28. april 2023 Ergo Norsk politi er ikke ett hakk bedre enn amrikansk enda norsk politi har såpass lang utdanning i forhold til amrikanerne. Jeg tenker dette var en hendelse som ble filmet ? Kan det ha skjedd flere ganger uten at en får vite det andre steder i landet. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå