Gå til innhold

Dramatiske overvåkingsvideoer fra en bensinstasjon på Kongsberg der en politibetjent slår og bruker batong.

Lenelarsen

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, jabx said:

Jeg vet at du og andre her konsekvent kommer med feilinformasjon.

For eksempel det jeg påpekte i innlegget du svarte på her, men som du klippet vekk:

Ingen gikk til angrep på noen med hendene i lomma. Politimannen gikk bort og tok rolig tak i armen til voldsapen for å prate med ham et annet sted. Den potensielle drapsmannen ble da enda mer aggresiv og gjorde fysisk og verbal motstand. Først da ble han lagt i bakken.

Hvorfor kommer du konsekvent med feilinformasjon?

Her snakker jeg om kammeraten til mannen du feilaktig kaller potensiell drapsmann. Snakk om feilinformasjon. Om du ser på slutten av videoen ser du kammeraten til fyren du kaller 'potensiell drapsmann' bli slått med batong mot hodet mens han sitter på kne med hendene over hodet. 

Du ser kanskje ikke at politimannen går og slår kammeraten som står med hendene over hodet på videoen også? Det er totalt uakseptabel oppførsel fra politiet, akkurat som å slette bevis fra en telefon ved å bryte seg inn. Andre hadde sonet for samme forbrytelse.

Men, så er det jo typisk at man får skylapper når det kommer til egne, der faller du ganske lett inn. Potensiell drapsmann, pinlig. Er vi ikke alle potensielle drapsmenn, om vi skal følge din feilaktige logikk? Politiet har noen få folk som passer bedre i rambo og gutteprat i garderoben enn de gjør på gaten med å behandle folk. Man er faktisk ikke skyldig før man er dømt, og da kan heller ikke politiet oppføre seg som bødler når de føler for å få ut litt innsprøytet testosteron og aggresjon.

Sammen med å feie det at en tjenestemann bryter seg inn på noens telefon for å slette bevis i en så alvorlig sak under teppet, tyder jo det hele på at du ikke i det hele tatt klarer å se hvor utrolig klønete og farlig denne betjenten og hans kolleger oppfører seg. Og i tillegg å ringe til stedet hvor personen de banket opp studerer for å få han kastet ut viser en kultur som er helt forbi mandatet til politiet. 

Og ja - det er en hel del reelle politifolk som synes hele opptrenden til betjenten og hans kolleger er helt under pari her, derfor er det også så mye fokus på denne saken, samt anmeldelse fra spesialenheten. Men for 'gutta' i politiet er jo ikke spesialenheten ordentlige politimenn, de har jo aldri banket opp folk med hendene over hodet.

Endret av Anonio
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonio skrev (14 timer siden):

Her snakker jeg om kammeraten til mannen du feilaktig kaller potensiell drapsmann. Snakk om feilinformasjon. Om du ser på slutten av videoen ser du kammeraten til fyren du kaller 'potensiell drapsmann' bli slått med batong mot hodet mens han sitter på kne med hendene over hodet. 

Han var aggressiv og kom med drapstrusler. Vi vet av erfaring at drapstrusler er et tegn på at drap kan forekomme.

Han ble slått med batong fordi han var aggressiv og voldelig, klarte å komme seg løs, og utgjorde en direkte fare mot politiet. Benekter du at han løp mot en politimann etter å ha kjempet seg løs?

Du prøver desperat å endre tema fordi du vet at løgnene deres om at den potensielle drapsmannen er avslørt, og dere klarer ikke å ro dere unna. Dere klarer ikke å innrømme at dere løy, så derfor må tema endres fra det faktum at den potensielle drapsmannen ikke ble lagt i bakken før han ble aggressiv og gjorde fysisk motstand.

Sitat

Men, så er det jo typisk at man får skylapper når det kommer til egne, der faller du ganske lett inn. Potensiell drapsmann, pinlig. Er vi ikke alle potensielle drapsmenn, om vi skal følge din feilaktige logikk? Politiet har noen få folk som passer bedre i rambo og gutteprat i garderoben enn de gjør på gaten med å behandle folk. Man er faktisk ikke skyldig før man er dømt, og da kan heller ikke politiet oppføre seg som bødler når de føler for å få ut litt innsprøytet testosteron og aggresjon.

Jeg er ikke superkriminell som går rundt og er aggressiv og drapstruer folk på gata, så jeg klarer ikke å se at jeg er noen potensiell drapsmann nei.

Sitat

Sammen med å feie det at en tjenestemann bryter seg inn på noens telefon for å slette bevis i en så alvorlig sak under teppet, tyder jo det hele på at du ikke i det hele tatt klarer å se hvor utrolig klønete og farlig denne betjenten og hans kolleger oppfører seg. Og i tillegg å ringe til stedet hvor personen de banket opp studerer for å få han kastet ut viser en kultur som er helt forbi mandatet til politiet. 

Du prøver desperat å endre tema fordi du vet at løgnene deres om at den potensielle drapsmannen er avslørt, og dere klarer ikke å ro dere unna. Dere klarer ikke å innrømme at dere løy, så derfor må tema endres fra det faktum at den potensielle drapsmannen ikke ble lagt i bakken før han ble aggressiv og gjorde fysisk motstand.

Denne diskusjonen handler om den fysiske makten som ble brukt, ikke om andre ting.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor svarer du ikke på det faktum at ingen gikk til angrep på noen med hendene i lomma, Antonio?

Hvorfor svarer du ikke på det faktum at politimannen gikk bort og tok rolig tak i armen til voldsapen for å prate med ham et annet sted, Antonio?

Hvorfor svarer du ikke på det faktum at den potensielle drapsmannen ble da enda mer aggresiv og gjorde fysisk og verbal motstand, og først da ble han lagt i bakken, Antonio?

Skal vi ta dette som en indirekte innrømmelse av at du erkjenner at du har løyet hele veien? Siden du nekter å svare direkte og konkret på dette, og nå prøver å flytte diskusjonen over på noe annet?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, jabx said:

Hvorfor svarer du ikke på det faktum at ingen gikk til angrep på noen med hendene i lomma, Antonio?

Hvorfor svarer du ikke på det faktum at politimannen gikk bort og tok rolig tak i armen til voldsapen for å prate med ham et annet sted, Antonio?

Hvorfor svarer du ikke på det faktum at den potensielle drapsmannen ble da enda mer aggresiv og gjorde fysisk og verbal motstand, og først da ble han lagt i bakken, Antonio?

Skal vi ta dette som en indirekte innrømmelse av at du erkjenner at du har løyet hele veien? Siden du nekter å svare direkte og konkret på dette, og nå prøver å flytte diskusjonen over på noe annet?

Jeg forholder meg til hele saken, hvor du ikke svarer på at politiet sletter bevis, slår folk som ikke er mannen du kaller potensiell drapsmann som sitter på kne med hendene over hodet, og så ringer utdanningssteder for å få folk som ikke er dømt kastet ut.

Fyren som får bank av politiet først er jo helt klart en type med tendenser, men politiet skal jo fortsatt følge norske regler. Det er ikke ville vesten. Det forstår alle som ikke er i et politimiljø hvor testosteron og fysisk avstraffing er kult.

I denne saken viser betjenten seg som den som er klart nærest ‘potensiell drapsmann’, både når han slår noen med fjeset ned i asfalten over 20 ganger og så kameraten hans med batong mot halsen når han ikke viste noen form for motstand.

At du viser null forståelse for at det er begått flere klanderverdige ting i denne pågripelsen, når selv politiet innrømmer dette, er skremmende. Håper ikke du profilerer folk og reagerer som denne politimannen. Da risikerer jo alle å bli banket opp på din magefølelse.

Endret av Anonio
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (4 timer siden):

Jeg forholder meg til hele saken, hvor du ikke svarer på at politiet sletter bevis, slår folk som ikke er mannen du kaller potensiell drapsmann som sitter på kne med hendene over hodet, og så ringer utdanningssteder for å få folk som ikke er dømt kastet ut.

Fyren som får bank av politiet først er jo helt klart en type med tendenser, men politiet skal jo fortsatt følge norske regler. Det er ikke ville vesten. Det forstår alle som ikke er i et politimiljø hvor testosteron og fysisk avstraffing er kult.

I denne saken viser betjenten seg som den som er klart nærest ‘potensiell drapsmann’, både når han slår noen med fjeset ned i asfalten over 20 ganger og så kameraten hans med batong mot halsen når han ikke viste noen form for motstand.

At du viser null forståelse for at det er begått flere klanderverdige ting i denne pågripelsen, når selv politiet innrømmer dette, er skremmende. Håper ikke du profilerer folk og reagerer som denne politimannen. Da risikerer jo alle å bli banket opp på din magefølelse.

Slettet ikke politimannen en video som en av de involverte tok? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Apis said:

Slettet ikke politimannen en video som en av de involverte tok? 

Jo, vedkommende ble først slått med batong mens han satt på kne med hendene over hodet og så peppersprayet. Etterpå tar kollegaen til betjenten som er tiltalt telefonen hans og holder den opp mot fjeset til vedkommende, ber han åpne øynene og så sletter både filen og slettefilen.

Hva tror du menigmann hadde fått i straff for noe sånt? Betjenten fikk et mildt dask på lanken.

Endret av Anonio
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonio skrev (9 timer siden):

Nei, du prøver desperat å endre tema fordi jeg har tatt deg i falskneri.

Sitter på kne med hendene over hodet? Du lyver som vanlig, som man kan se fra ca. 2 minutter ut i denne videoen:

https://www.dagbladet.no/video/kongsberg-viser-hele-hendelsen/qTuzpGCj

Fra ca. 2 minutter ser du tydelig den potensielle drapsmannen gå til angrep på en politibetjent.

Sitat

Nå går du i sirkel igjen og begynner å snakke om det vi opprinnelig snakker om, men i stedet for å svare på det faktum at den potensielle drapsmannen ble da enda mer aggresiv og gjorde fysisk og verbal motstand, og først da ble han lagt i bakken.

Sitat

At du viser null forståelse for at det er begått flere klanderverdige ting i denne pågripelsen, når selv politiet innrømmer dette, er skremmende.

Hva innrømmer politiet? Lyver du igjen?

Sitat

Håper ikke du profilerer folk og reagerer som denne politimannen. Da risikerer jo alle å bli banket opp på din magefølelse.

Nå lyver du igjen, og later som du ikke har fått med deg det faktum at den potensielle drapsmannen ble da enda mer aggresiv og gjorde fysisk og verbal motstand, og først da ble han lagt i bakken.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største feilen politiet gjorde var jo å være så inkompetente at de mistet den rabiate mannen så han kom seg på beina igjen, og at slagene de brukte var så ufattelig ineffektive. Politimannen burde idømmes kurs i kampsport og i hvordan håndtere utagerende voldsmenn. Svært dårlig håndtert. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia

Han politimannen kjørte meg til psykiatrisk en gang i 2019. Da var han utrolig snill, stoppet så jeg kunne kjøpe iskaffe osv. Fikk sjokk da jeg så videoen i fjor. Må ha skjedd mer på forhånd. Hvis ikke håper jeg han straffes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (23 timer siden):

Han politimannen kjørte meg til psykiatrisk en gang i 2019. Da var han utrolig snill, stoppet så jeg kunne kjøpe iskaffe osv. Fikk sjokk da jeg så videoen i fjor. Må ha skjedd mer på forhånd. Hvis ikke håper jeg han straffes.

Ja, man ser på videoen at politimannen går rolig bort til den potensielle drapsmannen og prøver å ta ham med seg et annet sted for å snakke. Da blir den potensielle drapsmannen aggressiv, og river til seg armen og skriker til politimannen. Politimannen reagerer da, helt riktig, med å legge ham i bakken fordi han så at vedkommende var rabiat og farlig for andre. Og på bakken viser det seg at den livsfarlige potensielle drapsmannen er f.eks. ruset eller annet og han gjør voldsom motstand så han holder på å komme seg løs. Det er farlig, så politimannen prøver å bruke slag for å passivisere vedkommende.

Så ja, det har skjedd mer på forhånd. En ruset kriminell har vært aggressiv og truende, og drapstruet folk. Når politiet prøver å snakke med ham i forbindelse med at han står og krangler og truer med fornærmede, så klikker han på politiet og dermed skjer resten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Luksusbia
jabx skrev (2 timer siden):

Ja, man ser på videoen at politimannen går rolig bort til den potensielle drapsmannen og prøver å ta ham med seg et annet sted for å snakke. Da blir den potensielle drapsmannen aggressiv, og river til seg armen og skriker til politimannen. Politimannen reagerer da, helt riktig, med å legge ham i bakken fordi han så at vedkommende var rabiat og farlig for andre. Og på bakken viser det seg at den livsfarlige potensielle drapsmannen er f.eks. ruset eller annet og han gjør voldsom motstand så han holder på å komme seg løs. Det er farlig, så politimannen prøver å bruke slag for å passivisere vedkommende.

Så ja, det har skjedd mer på forhånd. En ruset kriminell har vært aggressiv og truende, og drapstruet folk. Når politiet prøver å snakke med ham i forbindelse med at han står og krangler og truer med fornærmede, så klikker han på politiet og dermed skjer resten.

Var det jeg tenkte. Da jeg var deprimert var han utrolig snill og tålmodig. Men jeg var jo også rolig og syk( ikke kriminell☺️)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luksusbia skrev (2 timer siden):

Var det jeg tenkte. Da jeg var deprimert var han utrolig snill og tålmodig. Men jeg var jo også rolig og syk( ikke kriminell☺️)

Jeg vil anbefale deg å lese gjennom tråden for å få et bedre bilde av hvordan politimannen har opptrådt.

Endret av Klossmajor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jabx skrev (5 timer siden):

Det er helt fjernt å lese at du hele tiden gjentar «den potensielle drapsmannen» 🙄🙄 hvorfor ordlegger du deg slik?? Hva vil du oppnå med det?? Er det noen spesielle menneskeryper du omtaler på denne måten- eller er det offeret her spesielt bare?? Slik man ser slag mot hodet i videoen er det større grunn til å omtale politimannen som «potensiell drapsmann» …….. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (5 timer siden):

Var han ruset?? Hvor har du det i fra? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (1 time siden):

Jeg vil anbefale deg å lese gjennom tråden for å få et bedre bilde av hvordan politimannen har opptrådt.

Ja, for du vet at tråden er full av falske påstander som villeder folk og som prøver å skjule fakta som at vedkommende drapstruet folk, var fysisk og verbalt aggressiv mot politiet, angrep politiet, osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vintermåne skrev (56 minutter siden):

Det er helt fjernt å lese at du hele tiden gjentar «den potensielle drapsmannen» 🙄🙄 hvorfor ordlegger du deg slik?? Hva vil du oppnå med det?? Er det noen spesielle menneskeryper du omtaler på denne måten- eller er det offeret her spesielt bare?? Slik man ser slag mot hodet i videoen er det større grunn til å omtale politimannen som «potensiell drapsmann» …….. 

Jeg vil slutte med å omtale han slik dersom dere slutter å benekte fakta, og prøve å legge skjul på faktaene jeg har nevnt her.

Så lenge dere fortsetter med å omtale politimannen på samme måte, så vil jeg også omtale den potensielle drapsmannen slik. For han drapstruet faktisk folk og var truende, og gjorde fysisk og verbal motstand mot politiet, og senere gikk han til angrep på en politibetjent. I tillegg vet vi nå om hans kriminelle historikk, der han blant annet har utløst væpnede politioppdrag.

Men igjen, jeg er villig til å endre måten jeg omtaler ham på hvis dere er villige til å endre måten dere omtaler andre på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (31 minutter siden):

Ja, for du vet at tråden er full av falske påstander som villeder folk og som prøver å skjule fakta som at vedkommende drapstruet folk, var fysisk og verbalt aggressiv mot politiet, angrep politiet, osv.

Det belyses forskjellige vinklinger av saken i denne tråden som kan være av god nytte for den som søker å danne seg et godt bilde av saken. Det finnes som kjent også et videoopptak av hendelsen som i høyeste grad bør tas med i vurderingen.

Endret av Klossmajor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (31 minutter siden):

Jeg vil slutte med å omtale han slik dersom dere slutter å benekte fakta, og prøve å legge skjul på faktaene jeg har nevnt her.

Så lenge dere fortsetter med å omtale politimannen på samme måte, så vil jeg også omtale den potensielle drapsmannen slik. For han drapstruet faktisk folk og var truende, og gjorde fysisk og verbal motstand mot politiet, og senere gikk han til angrep på en politibetjent. I tillegg vet vi nå om hans kriminelle historikk, der han blant annet har utløst væpnede politioppdrag.

Men igjen, jeg er villig til å endre måten jeg omtaler ham på hvis dere er villige til å endre måten dere omtaler andre på.

«Dere»?? Hvem er det? Det er første gang jeg kommenterer i denne tråden hvertfall…. Du må gjerne omtale folk akkurat som du vil for min del, slik jeg ser det så er vel i grunn alle mennesker «potensiell livsfarlig drapsmann» - akkurat i denne situasjonen så fremstår politimannen som mer potesiell enn han andre, da det er han som er filmet i det han utøver grov vold - og slag mot hodet kan være dødelig- så…… derfor lurer jeg på grunnen til at du benevner voldsofferet på denne måten så utrolig mange ganger i denne tråden? Er det noen spesiell grunn til det? Det er veldig unaturlig og merkelig å lese det…. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (På 7.1.2024 den 19.45):

Det belyses forskjellige vinklinger av saken i denne tråden som kan være av god nytte for den som søker å danne seg et godt bilde av saken. Det finnes som kjent også et videoopptak av hendelsen som i høyeste grad bør tas med i vurderingen.

Ja, det er helt riktig. Og videoen viser de fakta jeg har lagt frem, og som flere her har forsøkt å ignorere eller dekke over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...