Gå til innhold

Dramatiske overvåkingsvideoer fra en bensinstasjon på Kongsberg der en politibetjent slår og bruker batong.

Lenelarsen

Anbefalte innlegg

Så utrolig bra at politimannen som beskyttet samfunnet mot den type avskum, ble frikjent!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vold fra politiet er mye mer vanlig enn folk vet om. Men det kommer sjelden ut i media.

De holder også folk på glattcelle mer enn 48t, de gjør som de vil. 

Arvid Sjødin kan mye om rettsstaten og politiet: https://www.dagsavisen.no/nyheter/2021/09/07/feilen-ligger-i-at-politiet-ikke-forstar-den-jobben-de-har/

https://www.dagsavisen.no/nyheter/2022/10/21/kristiansens-advokat-jeg-stoler-ikke-pa-noen/

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10

Helt hårreisende. Skal man virkelig måtte være redd for politiet når man er ute? Håper de anker og politimannen blir dømt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirisiri10 skrev (6 minutter siden):

Helt hårreisende. Skal man virkelig måtte være redd for politiet når man er ute? Håper de anker og politimannen blir dømt. 

Jeg er personlig mer redd for folk som går rundt med div våpen på byen og truer dørvakter enn jeg er for politiet. 

• Liker 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hank Amarillo skrev (1 minutt siden):

#sameEnergy

Ja, CHAZ/CHOP gjengen har mye bedre energi

https://en.wikipedia.org/wiki/Capitol_Hill_Occupied_Protest

Ble vel rekord i drap/vold per befolkningsstørrelse veldig fort i de "byene" hvor politiet ikke fikk holde kontroll på pøblene.

Noe må respekteres, enten lov go orden, eller "krigsherrer". Vet hvem jeg ville satt min lit til, men, for all del, masse kul energy og "summer of love", i chaz/chop det skal dere ha.

ACAB!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, denne saken gjør at jeg slutter meg til alle de som sier "ikke stol på at politiet hjelper deg" 🤯 jeg er overrasket, veldig overrasket over utfallet..

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sirisiri10 skrev (20 minutter siden):

Bare hvis du er typen som går rundt med ulovlige våpen, drapstruer vektere, stadig kommer i clinch med politet og nekter å adlyde politiet.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

doomer skrev (44 minutter siden):

Hvem forsvarer fulle idioter som drar på byen med drapskniv og batong på seg?

Ok skifter mening. Visste ikke at vedkommende hadde med seg sånt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FaktabasertTroll skrev (3 minutter siden):

Ja, CHAZ/CHOP gjengen har mye bedre energi

https://en.wikipedia.org/wiki/Capitol_Hill_Occupied_Protest

Ble vel rekord i drap/vold per befolkningsstørrelse veldig fort i de "byene" hvor politiet ikke fikk holde kontroll på pøblene.

Noe må respekteres, enten lov go orden, eller "krigsherrer". Vet hvem jeg ville satt min lit til, men, for all del, masse kul energy og "summer of love", i chaz/chop det skal dere ha.

ACAB!

Synd du ikke evnet å formulere et svar med et hint av logisk struktur.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (39 minutter siden):

Så utrolig bra at politimannen som beskyttet samfunnet mot den type avskum, ble frikjent!

Jif skrev (23 minutter siden):

Jeg er personlig mer redd for folk som går rundt med div våpen på byen og truer dørvakter enn jeg er for politiet. 

velociraptor skrev (10 minutter siden):

Bare hvis du er typen som går rundt med ulovlige våpen, drapstruer vektere, stadig kommer i clinch med politet og nekter å adlyde politiet.

Hvorfor slette bevis og lage falske rapporter da? 

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (38 minutter siden):

Det er helt forferdelig at han ble frikjent for å ha utøvd langt mer vold enn det som var berettiget i situasjonen.

I tillegg må vi huske de løgnaktige rapportene kollegene hans skrev. 

Det er egentlig ganske farlig at vi beveger oss mot en politistat hvor politiet kan utøve så mye vold de vil når de vil.

Helt klart en svak dom som viser en dommer og en meddommer som gir frikort til politibetjenter å banke opp folk.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (13 minutter siden):

vel, denne saken gjør at jeg slutter meg til alle de som sier "ikke stol på at politiet hjelper deg" 🤯 jeg er overrasket, veldig overrasket over utfallet..

Det er vel dommeren og 1 av meddommerne som står til stryk her.

Jeg håper virkelig saken ankes, om nødvendig til Høyesterett, og han der mister jobb og sitter i fengsel.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (2 minutter siden):

Det er vel dommeren og 1 av meddommerne som står til stryk her.

Jeg håper virkelig saken ankes, om nødvendig til Høyesterett, og han der mister jobb og sitter i fengsel.

vel, om saken ikke ankes og får et annet utfall er det i allefall "frikort" for de i uniform på å slå først og spørre etterpå.. 

Endret av Carrot
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremstår som feil utfall, men man har nok til en viss grad tenkt at det tryggeste er å frikjenne politimannen. Virker som at det skal veldig mye til for å dømme politimenn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (4 minutter siden):

vel, om saken ikke ankes og får et annet utfall er det i allefall "frikort" for de i uniform på å slå først og spørre etterpå.. 

En ganske skummel utvikling i samfunnet hvis denne dommen står.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Refreng
2 minutter siden, Carrot said:

Jepp.

Vi taper alle her. Selv om vi aldri har begått lovbrudd, så er det aldri umulig at vi skulle havne i situasjoner der vi kan være mistenkt for noe, og der poltiet kan finne på at de være skjødesløse mot mennesker de tror er dritt.

Det er ikke så vanskelig å ikke angripe noen som bare står der. Jeg gjør det hver dag hele tiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Jif skrev (37 minutter siden):

Det vil vi selvsagt ikke ha heller. Men hadde politimannen vært uskyldig hadde de hverken løyet om det eller slettet bevis. 

Jeg synes politiet gikk veldig langt over streken her. Sånn skal det ikke være. De er den profesjonelle part og kan de ikke oppføre seg profesjonelt har de ingenting i yrket å gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er media del i denne frikjennelsen, mon tro? Altså, at dekningen blir et argument som er med på å frikjenne?

Jeg må være latterlig naiv, for her trodde jeg at frikjennelse ville være fullstendig uaktuelt 🙈

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...