13579 Skrevet 29. april 2023 #201 Del Skrevet 29. april 2023 Nastine skrev (8 timer siden): Skyte en rømling? Utgjør denne personen en fare for politibetjenten hxn rømmer fra? Du vet det at politi kun får skyte om de er i fare for liv? Du er jo helt på viddene! Sykt! Politiet må ha rett til å skyte for å hindre rømming, ikke bare om de selv er i fare. Den som rømmer, bør vite at dette kan ende med døden, selv om skuddene er ment helst å gi ikke-livstruende skade. Behov for å skyte må også vurderes om en person ikke etterkommer politiets ordre. Politi bør true med skytevåpen hver gang de stopper en person. Automatgeværer som i krig er dog som regel ikke nødvendig, pistol er som regel tilstrekkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærsyltetøy Skrevet 29. april 2023 #202 Del Skrevet 29. april 2023 Nostradamus skrev (13 minutter siden): Selvfølgelig. Og fengselsstraff. Dette er grov vold, utført av en mann i tjeneste. Han mister jobb, selvfølgelig, men fengselsstraff får han dessverre ikke. Maks ubetinget fengsel eller bot. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie123 Skrevet 29. april 2023 #203 Del Skrevet 29. april 2023 Bringebærsyltetøy skrev (1 minutt siden): Han mister jobb, selvfølgelig, men fengselsstraff får han dessverre ikke. Maks ubetinget fengsel eller bot. Nå betyr ubetinget fengsel at han blir fengslet. Hvis en skal slippe å sitte i fengsel, så må han få en betinget dom 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 29. april 2023 #204 Del Skrevet 29. april 2023 Når det kommer enda mer ut hvem de andre politifolka er også, så har de ødelagt sitt navn og rykte til evig tid. Det er nok en bonusstraff. Håper de ikke har familier, dette er direkte skamfullt. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærsyltetøy Skrevet 29. april 2023 #205 Del Skrevet 29. april 2023 iliah skrev (3 minutter siden): Når det kommer enda mer ut hvem de andre politifolka er også, så har de ødelagt sitt navn og rykte til evig tid. Det er nok en bonusstraff. Håper de ikke har familier, dette er direkte skamfullt. Tror du at det kommer ut? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 29. april 2023 #206 Del Skrevet 29. april 2023 Bringebærsyltetøy skrev (35 minutter siden): Tror du at det kommer ut? Alle i Kongsberg vet jo hvem de er. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lenelarsen Skrevet 29. april 2023 Forfatter #207 Del Skrevet 29. april 2023 iliah skrev (8 minutter siden): Alle i Kongsberg vet jo hvem de er. Mange gjør nok det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FaktabasertTroll Skrevet 29. april 2023 #208 Del Skrevet 29. april 2023 En annen mulighet til å ha 100% perfekt politi som aldri gjør noe feil noen sinne, er å oppføre seg som folk isteden for å drapstrue vektere og motsette seg arrest etter å drapstrue vektere. Jeg vet jeg vet, det er ikke perfekt og optimalt, men verden er ikke perfekt, av all urett i verden, og Norge, hver eneste dag, er det rart at dette skal være fokuset. Det minner om USA, hvor det er bedre at 5000 svarte drepes av svarte borgere, enn at 1 svart person drepes av en hvit politimann. Til og med 5 svarte politifolk som banket en svart mann til døde på kamera forsvant fort for de var jo ikke hvite så det passet liksom ikke helt til agendaen nei gå videre. Mainstream medier kunne ikke brydd seg mindre om alle de drepte, det er kun om de kan gå etter poliit eller helst hvite folk/politi, da skal det skrives og alle jubler over at de endelig fant en skal de kunne skrive om. Jeg tror fokuset dere folk og mediene har, er veldig skadelig for samfunnet. Problemet i Norge er ikke at poltiiet banker opp folk uten grunn.... , det er drittunger hver helg i alle store byer som banker opp , og truer folk, uten grunn, det er problemet i Norge. Men drittungene skriver ingen om, helt stille. Politiet er problemet istedenfor...Og alt fokuset skal dit. Og skal dere få enda bedre politi, vil dere måtte betale mer i skatt også, Så da vil folk bli enda fattigere og du vil få enda flere drittunger pga det. Hvor mange flere hundre folk bør bankes opp av sivile for å unngå at 1 person blir banket opp av poltiiet, det er regnestykket. Virker som at folk heller vil ha 1 million banket opp av sivile enn 1 person banket opp av poltiet. Men det blir ikke så kult å leve i det samfunnet som dere tror altså.... Prøv å se helheten folkens, politiet i Norge er ekstremt gode i 99.99% av tilfellene og ja feil kan skje sånn er livet, men oppfører du deg som folk vil slike feil sjeldent gå ut over deg, så det er egentlig en ikke-sak. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 29. april 2023 #209 Del Skrevet 29. april 2023 FaktabasertTroll skrev (4 minutter siden): Jeg tror fokuset dere folk og mediene har, er veldig skadelig for samfunnet. Problemet i Norge er ikke at poltiiet banker opp folk uten grunn.... , det er drittunger hver helg i alle store byer som banker opp , og truer folk, uten grunn, det er problemet i Norge. Men drittungene skriver ingen om, helt stille. Politiet er problemet istedenfor...Og alt fokuset skal dit. Poenget er vel politiet skal nettopp være de voksne i rommet. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
winscp Skrevet 29. april 2023 #210 Del Skrevet 29. april 2023 (endret) 24 minutter siden, FaktabasertTroll said: En annen mulighet til å ha 100% perfekt politi som aldri gjør noe feil noen sinne, er å oppføre seg som folk isteden for å drapstrue vektere og motsette seg arrest etter å drapstrue vektere. Dette er noe én side hevder, mens den andre påstår noe annet. Vi vet at den ene siden har slettet bevis og gitt feil opplysninger i rapport. Jeg aner ikke om dette med drapstruslene er sant eller ikke; det kan godt hende det er det. Men jeg synes det er rart at du er skråsikker på sannheten med de tilgjengelige opplysningene. Endret 29. april 2023 av winscp 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 29. april 2023 #211 Del Skrevet 29. april 2023 3 hours ago, Tulipanpiken said: Du spekulerer i vilden sky. Jeg har ikke sagt noe om at den tiltalte politimannen trodde fornærmede hadde kniv. Jeg påpekte at det at noen har hendene i lomma ikke er ensbetydende med at man har kontroll og at vedkommende er rolig, slik det virket som flere i denne tråden tenker. Ikke vilden sky, jeg tar utgangspunkt i det jeg ser, og jeg kommenterer på hvordan jeg ville gjort det om jeg trodde jeg stod ovenfor 3 farlige menn. 1 hour ago, winscp said: Dette er noe én side hevder, mens den andre påstår noe annet. Vi vet at den ene siden har slettet bevis og gitt feil opplysninger i rapport. Nå viser det seg at vekteren var involvert i slåsskampen også. Dersom politiet ikke slipper unna, så gjør nok ikke han det heller. Desto større insentiv til å lyve/ overdrive Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sciurus Skrevet 29. april 2023 #212 Del Skrevet 29. april 2023 Tråden er ryddet for identifisering av privat personer, personangrep og avsporinger. Sciurus, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 29. april 2023 #213 Del Skrevet 29. april 2023 Bringebærsyltetøy skrev (4 timer siden): Tror du at det kommer ut? Han som slo og hun dama som forfalsket rapporten er jo outet på some, så antar de andre også blir det. Umulig å stoppe i 2023. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 29. april 2023 #214 Del Skrevet 29. april 2023 (endret) vintage skrev (7 timer siden): Nettopp! Og når jeg ser den videoen av Rambo med batongen tenker jeg at jevnlig steroidtesting kanskje også kunne vært på sin plass? Han klikker jo inn på hovedsymptomene ser det ut til: humørsvingninger. dårligere impuls- og sinnekontroll. økt mistenksomhet. redusert empati, særlig i aktiv bruk når testosteronnivåene er høye. https://www.helsenorge.no/rus-og-avhengighet/anabole-steroider/ Jeg er absolutt for daglig blodprøver av polititjenestemenn for steroider og andre rusmidler. Lana01 skrev (7 timer siden): Politiet forfalsker rapporten, , der de blant annet hevder at de unge mennene har brukt vold mot politiet. Spoiler Elden sa dette før han ble utnevnt som forsvarer Det er et vesentlig større problem at vi ifølge Spesialenheten ikke kan stole på politiets rapporter. De er bærebjelken for straffesaker, og om domstolene skal gå til et så dramatisk skritt som å putte noen i fengsel. Det å gi uriktige rapporter er et alvorlig straffbart forhold som skal medføre fengselsstraff, og som domstolene må se svært alvorlig på om det skjer. https://www.dagbladet.no/nyheter/banket-av-politiet-verste-jeg-har-sett/79126526 Dette sier spesialenheten. Ingen siktelser Spesialenhet-sjef Nybøe opplyser fredag kveld at det ikke ligger an til at noen blir siktet som følge av rapportskrivingen. Ikke slik saken står i dag - den er ferdigbehandlet hos oss, og vi har ikke funnet grunnlag for å straffeforfølge noen for det, sier han til Dagbladet. https://www.dagbladet.no/nyheter/elden-avviser-forsvarer-konflikt/79137838 Kjenner jeg blit mektig skuffet og irritert. Vi så det i Baneheiasaken, ( Der Arne Pedersen hevdet at han ikke kjente til anmeldelsen av voldteksanklagen mot JHA ) , hvor på spesialenheten henla saken.) Vi ser det igjen, de beskytter sine egne. Politiet har åpenbart forfalsket rapporten allikevel ingen grunnlag for straffeforfølgelse!!! Ja, det fremkommer nå i lenken din i Dagbladet at: Enheten har avdekket at de involverte politibetjentene satt sammen og samordnet sine rapporter etter voldshendelsen, og reagerer på at ingen av dem uttrykker tvil om hendelsesforløpet, når de i avhør har forklart at de rådførte seg med hverandre nettopp på grunn av at de var usikre på begivenhetenes gang. De samordnet rapportene så avvik ikke avsløres? Og så sletter de bevis? Alle de involverte politibetjentene må straffes med noen år i fengsel for dokumentforfalskning og sparkes fra politiet. Alle i politiet må ha body cam 24/7 på og være pålagt å aldri slå den av. Drittsekkene i politiet må avsløres og fjernes fra tjeneste. Sitatet ditt om ingen siktelser handler om siktelser mot de to unge mennene på grunn av de falske politirapportene. De har ikke blitt siktet på grunn av de falske politirapportene og skal ikke straffeforfølges på grunn av dem. Endret 29. april 2023 av Drizzt 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 29. april 2023 #215 Del Skrevet 29. april 2023 Drizzt skrev (23 minutter siden): Jeg er absolutt for daglig blodprøver av polititjenestemenn for steroider og andre rusmidler. Ja, det fremkommer nå i lenken din i Dagbladet at: Enheten har avdekket at de involverte politibetjentene satt sammen og samordnet sine rapporter etter voldshendelsen, og reagerer på at ingen av dem uttrykker tvil om hendelsesforløpet, når de i avhør har forklart at de rådførte seg med hverandre nettopp på grunn av at de var usikre på begivenhetenes gang. De samordnet rapportene så avvik ikke avsløres? Og så sletter de bevis? Alle de involverte politibetjentene må straffes med noen år i fengsel for dokumentforfalskning og sparkes fra politiet. Alle i politiet må ha body cam 24/7 på og være pålagt å aldri slå den av. Drittsekkene i politiet må avsløres og fjernes fra tjeneste. Sitatet ditt om ingen siktelser handler om siktelser mot de to unge mennene på grunn av de falske politirapportene. De har ikke blitt siktet på grunn av de falske politirapportene og skal ikke straffeforfølges på grunn av dem. Takk for oppklarig men jeg synes ikke det kom så tydelig frem,? da det også står.... Han mener problemet med rapportens uetterrettelighet er «av stor rettssikkerhetsmessig betydning», men: «Det understrekes imidlertid at det ikke er holdepunkter for at [tiltalte] eller [kvinnelig betjent] bevisst har gitt uriktige opplysninger i sine rapporter.» og lenger ned Simensen og Teigen har uttalt at de forventer henleggelse av siktelsene for vold mot offentlig tjenestemann. Ole B. Sæverud, politimester i Sør-Øst politidistrikt, opplyser til Dagbladet fredag kveld: - Så vidt jeg vet, er det ikke noen endring i statusen for dem. Det er ikke påtaleavgjort. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 29. april 2023 #216 Del Skrevet 29. april 2023 (endret) Lana01 skrev (40 minutter siden): Takk for oppklarig men jeg synes ikke det kom så tydelig frem,? da det også står.... Han mener problemet med rapportens uetterrettelighet er «av stor rettssikkerhetsmessig betydning», men: «Det understrekes imidlertid at det ikke er holdepunkter for at [tiltalte] eller [kvinnelig betjent] bevisst har gitt uriktige opplysninger i sine rapporter.» og lenger ned Simensen og Teigen har uttalt at de forventer henleggelse av siktelsene for vold mot offentlig tjenestemann. Ole B. Sæverud, politimester i Sør-Øst politidistrikt, opplyser til Dagbladet fredag kveld: - Så vidt jeg vet, er det ikke noen endring i statusen for dem. Det er ikke påtaleavgjort. Hvis du leser hele passasjen: Ingen siktelser Spesialenhet-sjef Nybøe opplyser fredag kveld at det ikke ligger an til at noen blir siktet som følge av rapportskrivingen. - Ikke slik saken står i dag - den er ferdigbehandlet hos oss, og vi har ikke funnet grunnlag for å straffeforfølge noen for det, sier han til Dagbladet. Simensen og Teigen har uttalt at de forventer henleggelse av siktelsene for vold mot offentlig tjenestemann. Ole B. Sæverud, politimester i Sør-Øst politidistrikt, opplyser til Dagbladet fredag kveld: - Så vidt jeg vet, er det ikke noen endring i statusen for dem. Det er ikke påtaleavgjort. Sæverud legger til at det neppe er lenge til en avgjørelse om dette foreligger. Jeg forstår det slik at med tanke på de nye videoopptakene som avslører at politirapportene var falske og ut fra det vi vet i dag, så blir Simensen og Teigen ikke straffeforfulgt og at det er bare et spørsmål om tid før siktelse og alt som er gjort på bakgrunn av de falske rapportene fjernes. Når det gjelder dette om de bevisst eller ubevisst har gitt uriktige opplysninger i sine rapporter, så forstår jeg uttalelsen slik at det er ikke avgjort ennå fordi saken ikke er ferdig etterforsket. Det kom jo ut at alle de involverte har samordnet og samarbeidet med å skrive rapportene uten å nevne at de er i tvil om det var slik det skjedde. De burde har skrevet hvis de var i tvil at de var i tvil, men de gjorde ikke det. Det kan være forglemmelse, det kan være med vilje. Det er det som skal etterforskes nå, så de kan ikke komme ut med resultatet at det var med vilje helt ennå. For meg fremstår samordnet skriving som tilpasning av versjonen og dermed noe som er gjort med vilje, spesielt når versjonen i politirapportene har elementer som er motbevist i videoen (at det var Simensen og Teigen som utsatte politibetjentene for vold - noe videoen viser ikke skjedde). Uansett sitter både den tiltalte, men også kollegene hans veldig dypt i dritten nå. Tilliten både til politiet og til politirapportene er svekket som følge av denne saken. Det eneste som kan gjenopprette tilliten er body cam. Endret 29. april 2023 av Drizzt 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Urias Skrevet 29. april 2023 #217 Del Skrevet 29. april 2023 En gedigen skandale om den falske rapportskrivingen ikke fører til tiltale. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
winscp Skrevet 29. april 2023 #218 Del Skrevet 29. april 2023 1 hour ago, Drizzt said: Enheten har avdekket at de involverte politibetjentene satt sammen og samordnet sine rapporter etter voldshendelsen, og reagerer på at ingen av dem uttrykker tvil om hendelsesforløpet, når de i avhør har forklart at de rådførte seg med hverandre nettopp på grunn av at de var usikre på begivenhetenes gang. De samordnet rapportene så avvik ikke avsløres? Og så sletter de bevis? Heh. Frode Sulland tok så vidt opp dette i gårsdagens Dax18 (første innslag). Han snakket da ikke om denne saken konkret, men sa at det er standard prosedyre at politiansatte får samordne forklaringene sine slik at alt skal stemme overens. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 29. april 2023 #219 Del Skrevet 29. april 2023 2 minutter siden, winscp said: Heh. Frode Sulland tok så vidt opp dette i gårsdagens Dax18 (første innslag). Han snakket da ikke om denne saken konkret, men sa at det er standard prosedyre at politiansatte får samordne forklaringene sine slik at alt skal stemme overens. Skjønner ikke at det er lov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 29. april 2023 #220 Del Skrevet 29. april 2023 winscp skrev (7 minutter siden): Heh. Frode Sulland tok så vidt opp dette i gårsdagens Dax18 (første innslag). Han snakket da ikke om denne saken konkret, men sa at det er standard prosedyre at politiansatte får samordne forklaringene sine slik at alt skal stemme overens. Hvordan er det mulig?? nesten så en ikke tror det er sant. Veldig lite kvalitetssikkert, og masse rom for å dekke over hverandre ved tjenestefeil 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå