Gå til innhold

Dramatiske overvåkingsvideoer fra en bensinstasjon på Kongsberg der en politibetjent slår og bruker batong.

Lenelarsen

Anbefalte innlegg

Gjest Blinkie

Denne videoen gjorde meg uvel i går kveld når jeg så den. Det er noe av det verste politet har gjort mot uskyldige mennesker, som jeg har sett. Håper samtlige polit som var tilstede under hendelsen får sparken. Jeg mistet all respekt for politet av sånn oppførelsen 😡

Endret av Blinkie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vera skrev (3 timer siden):

Definitivt unødig bruk av vold.

Dog, hvorfor flyttet ikke vennegjengen seg fra bensinstasjonen når vekteren ba dem om det?
Offeret sier at han ikke skjønte hva problemet var, og ikke oppfattet seg selv som særlig full..det er ikke alltid man er særlig klok og rasjonell når man er full. 
Jeg stusser også over at offeret ikke lystret politiet når han ble lagt i bakken..han gjorde motstand hele tiden. 
Man kan føle seg urettferdig behandlet - men polititet er loven, og skal respekteres.
Da gjør man som man får beskjed om - og klager eventuelt etterpå. 
Ville politiet brukt vold om han ikke gjorde motstand? Jeg vet ikke. 

En sak har alltid mer enn èn side.

Han ble slått gjentakende øyeblikkelig. Det er faktisk INGEN som klarer å ligge i ro og ikke trekke seg unna når du får slag mot hodet og press rundt hals. Det er rent instinkt. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtlige politibetjenter burde bli tatt ut av tjeneste og de burde alle bli tiltalt. Strengest tiltale/straff for den ekstreme voldutøveren selvsagt. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirisiri10
Blinkie skrev (59 minutter siden):

Denne videoen gjorde meg uvel i går kveld når jeg så den. Det er noe av det verste politet her gjort mot uskyldige mennesker, som jeg har sett. Håper samtlige polit som var tilstede under hendelsen får sparken. Jeg mistet all respekt for politet av sånn oppførelsen 😡

Dette kunne gått så mye verre. Ble uvel selv, og det skal litt til. Kan ikke skjønne at folk prøver å forsvare slik atferd. 

Bare tenker, hvor mange ganger har han eller disse politimennene gjort dette før? Og hvor mange ganger skjer dette hvor offeret får skylden? 

Er helt enig, de andre politimennene burde få sparken og i tillegg straff. Dette burde virkelig straffes hardt hvis folk skal kunne ha tillitt til politiet. Kanskje kamera på politiet hadde vært noe 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (4 timer siden):

1. Hvordan oppførte vennegjengen seg FØR vekteren ba dem om å fjerne seg fra bensinstasjonen?

2. Kan det tenkes at ansatte på bensinstasjonen har bedt dem om å gå? 

3. Kan det tenkes at vennegjengen ikke hørte på de ansatte - og dermed måtte de ansatte tilkalle vekter for hjelp? 

4. Kan det tenkes at den fulle vennegjengen fremsto skremmende for andre kunder? 

5. Hvorfor lystret de ikke vekter som ba dem om å fjerne seg fra bensinstasjonen? 

6. Hvorfor måtte vekter tilkalle politiet? 

Slik jeg ser det har vennegjengen misbrukt ressurser - de burde ha fjernet seg fra stedet første gang de fikk beskjed om det. 

Og som jeg startet forrige innlegg med - unødig bruk av vold. 

Før du tar stilling til en sak, bør du høre flere sider av saken. 

Hvis det hadde vært disse unge mennene sin feil og de hadde provosert frem dette, da hadde ikke disse politibetjentene blitt tiltalt for det dem har gjort. Spesialenheten har en rekord i å henlegge saker, du kan jo gå inn på SE sin nettside og lese. Alt dette er tillatt for offentligheten så det er jo bare å slå seg løs.

Syntes videoen var helt brutal å se på. Det er ikke bare unødig bruk av vold, gutten sto der med hendene i lomma og politiet dytter han ned i bakken og banker han opp. Og vekteren jobbet ikke på bensinstasjonen, vekteren jobbet på et utested hvor vekter ba dem dra - guttene gikk uten noe bråk. Vekter må ha fulgt etter, eventuelt sett politiet og kommet i prat med dem. Dette er en liten bygd så Esso er nok like ovenfor det utestedet. Leste du ikke artikkelen eller så på videoen? Dette blir jo gjentatt flere ganger. 

Ja, det er viktig å ha to tanker i hodet samtidig, men tenker det er like sunt å faktisk ha et kritisk blikk. Det er ikke noe nytt at det er mange i politiet som absolutt aldri skulle ha jobbet der. 

https://www.spesialenheten.no/avgjorelser/

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskermenn skrev (20 minutter siden):

Alle politibetjentene burde anmeldes for drapsforsøk

Vi får se hva retten kommer frem til. Disse burde virkelig få en hard straff, dette er helt uakseptabelt - sette et eksempel. 

Faktisk helt utrolig, jeg er helt sjokkert. Noe så brutalt og kvalmende. 

Og politimannen presterer å si «han er lei seg og sjokkert over tiltalen». Sikkert kjempe lei seg, for at dette ble avslørt. Fy skamme seg 😡

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette viser hvor viktig det er å benytte adgangen til å klage på offentlige tjenestemenn vis en føler seg urettsmessig behandlet, vis det ikke fører frem der og da, så kan det føre frem siden, 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng
2 hours ago, Carrot said:

Det fins vel "utskudd" i politiet som i andre offentlige tjenester, disse burde lukes ut ikke skjermes og vernes - bra slikt løftes frem, deles og jeg tenker at det blir spennende å se utfallet nå som media har fått tak i dette... 

Spørsmålet er vel i hvor stor grad ukultur i politiet er utskudd. Vi vet at det ble begått overgrep av politiet i tv serien som gikk på tv2, tror jeg det var. De fikk en kvinne til å kle av seg og skulle sjekke henne for dop nedentil, selv om de ikke hadde grunn for det. Filmet av tv. Det at politiet misbruker kroppsvisitering har skjedd flere ganger, og det virker som om det er mer en utbredt kultur enn at det kun er utskudd som gjør det. Klimaaktivister opplevde også denne type kropssvisitering etter miljøprotest.

Mulig denne volden vi ser nå er bare begynnelsen. Mulig at det har skjedd flere ganger, men da har det ikke vært mulig for offeret å bevise hva som skjedde. Og vi ser jo i tråden at selv når en mann som står henslengt med hendene i lomma blir brutalt angrepet, så har folk en tendens til å tro at han må ha provosert på et vis og da er det jo litt hans skyld. Ofre som blir misbrukt av politi, psykologer, leger m.m blir ikke enkelt trodd på. Man ser jo også at en del mennesker tenker at voldtektsofre må ha vært litt skyld i det selv med at de drakk for mye eller gikk for lettkledd for eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (3 minutter siden):

Og vi ser jo i tråden at selv når en mann som står henslengt med hendene i lomma blir brutalt angrepet, så har folk en tendens til å tro at han må ha provosert på et vis og da er det jo litt hans skyld. Ofre som blir misbrukt av politi, psykologer, leger m.m blir ikke enkelt trodd på. Man ser jo også at en del mennesker tenker at voldtektsofre må ha vært litt skyld i det selv med at de drakk for mye eller gikk for lettkledd for eks

Det er desverre en utvikling i samfunnet vårt som mange stilletiende noterer seg, ingen våger si fra fordi man selv risikerer stigmatisering osv osv, og det er seslvsagt trist. Men samtidig er det en utvikling at heller enn å hjelpe skal det filmes og deles på sosiale medier overalt også, empatien og omsorgen for mennesker har sakte blitt utvannet. 

Mobbingen vokser både for barn og voksne, overgrepene øker, flere drepes, man er mer egoistisk - joda, verden er i endring MEN det er ikke en grunn til at man skal stikke hodet i sanden og tenke "stakkars dem / det skejr heldigvis ikke meg" for en dag er det kanskje en selv som møter "men hva hadde du der å gjøre" eller "du burde sloss mer" for ikke å snakke om "men du ba jo om det da med den kjolen" 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den ene politimannen velger å slette filmen som kan brukes som bevis, de lever falsk forklaring og beskytter hverandre. Det er jo hårreisende.

• Liker 25
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå viser det seg at en av politibetjentene som ikke slo har tatt mobilen til et av vitnene som filmet, knust den og slettet filmen om hendelsen.

Her bør hele gjengen miste jobben og ilegges straff, de beskytter hverandre. Fyren som gjorde dette bør tiltales for bevisforsømmelse og ødeleggelse av andres eiendom.

Det er noe råttent i Kongsberg politidistrikt. Hvor mange ganger har dette skjedd før når de er så nonchalante med å lyve i rapporter og slette bevis?

Endret av Anonio
  • Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (3 minutter siden):

Nå viser det seg at en av politibetjentene som ikke slo har tatt mobilen til et av vitnene som filmet, knust den og slettet filmen om hendelsen.

Her bør hele gjengen miste jobben, de beskytter hverandre.

Han satte på han håndjern, sprayet pepperspray i ansiktet hans, tok mobilen hans og fikk åpnet den ved hjelp av ansiktsgjenkjenning. Da er man drøy nok til at de skjønner selv at de har trådt langt over streken! 

Politirapportene var feil skrevet. Det er også anmeldt til spesialenheten. 
Og de endte med å bli anmeldt for vold mot politiet. 

Hvis det ikke hadde funnets opptak av hendelsen, var det det som hadde blitt enden på visa. At de hadde blitt dømt for vold mot politiet. 

• Liker 19
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirisiri10
Anonio skrev (1 time siden):

Her bør hele gjengen miste jobben og ilegges straff, de beskytter hverandre. Fyren som gjorde dette bør tiltales for bevisforsømmelse og ødeleggelse av andres eiendom.

Det er noe råttent i Kongsberg politidistrikt. Hvor mange ganger har dette skjedd før når de er så nonchalante med å lyve i rapporter og slette bevis?

Det er jo bare helt sykt. Hvor leste du dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Meget spesielt at det kun er Dagbladet som omtaler saken grundig. Kun små notiser i andre medier, og noen skriver ikke noe om det i det hele tatt. Det er ubegripelig. Hva er årsaken til det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (31 minutter siden):

Vis dette stemmer, så er det politi som også jobber som vektere på fritiden.Da er det kanskje samrøre og litt mange hatter å velge mellom.

Politi har ikke lov å jobbe som vekter på fritiden.  Det er vel nylig redegjort godt for i media?? Har jeg misforstått noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...