AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #21 Del Skrevet 27. april 2023 Fru Uperfekt skrev (3 minutter siden): Nattmat er da normalt i bryllup, brennsnut/betasuppe/sodd osv Eller pølser! Anonymkode: d46d1...796 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 27. april 2023 #22 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Eller pølser! Anonymkode: d46d1...796 Det har jeg enda ikke opplevd. Og jeg har servert/kokkelert og vært i veldig mange bryllup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #23 Del Skrevet 27. april 2023 Eneste jeg kanskje reagerer litt på, er at kaken og alt blir tatt frem litt fort etter middag. Jeg tror kanskje jeg ville ha venter 1,5-2t før kaken ble tatt frem, da mange kanskje er godt mette etter 3 retters. Men ellers høres det helt fint ut. Anonymkode: d1606...24f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 27. april 2023 #24 Del Skrevet 27. april 2023 Sirah skrev (11 minutter siden): Høres superfint ut! Det eneste jeg tenker er at kanskje dere bør ha en kake for folk som kanskje har glutenallergi eller lignende? Om ikke bryllupskaken eller cupcakesa er dette da? Og opplys på forhånd om at det ikke er fri bar Dette blir knall TS! Jeg tenkte også på dette. Jeg har cøliaki, for min del antar jeg alltid at jeg ikke kan spise alt som serveres så jeg har med litt nødproviant til det meste av anledninger men jeg blir skikkelig glad når det er tatt hensyn til auto immune sykdommer og allergi. Det må ikke vere gjort alle mulige tilpasninger men om man som gjest får info om hva som serveres til de ulike tidspunktene kan man lettere planlegge. Ofte kan man spise middagen men ingenting etterpå og det er helt greit, bare praktisk å vere forberedt på☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #25 Del Skrevet 27. april 2023 For meg er høydepunkt ved bryllup kakebord, så hadde blitt litt skuffet over at det bare var en kake. Her jeg bor er det vanlig med store kakebord med alle slags kaker. Men jeg mener at et bryllup er til for brudeparet, og det er de som skal være fornøyde med feiringen så jeg hadde ikke sagt noe om det. Anonymkode: 797b5...62b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessan_ Skrevet 27. april 2023 #26 Del Skrevet 27. april 2023 Fru Uperfekt skrev (1 time siden): Det har jeg enda ikke opplevd. Og jeg har servert/kokkelert og vært i veldig mange bryllup. Jeg har vært i mange bryllup, og pølser har vært nattmat alle stedene. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #27 Del Skrevet 27. april 2023 Sessan_ skrev (6 minutter siden): Jeg har vært i mange bryllup, og pølser har vært nattmat alle stedene. Samme her. Bortsett i det ene bryllupet jeg var i i Trøndelag, da fikk vi brennsnut. Kanskje er det landsdelspreget når @Fru Uperfekt nevner brennsnut/betasuppe/sodd? Uansett, alt er jo godt på natten 😅 Anonymkode: ccf5a...ee1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #28 Del Skrevet 27. april 2023 Jeg hadde kost meg! Anonymkode: 0948c...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #29 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg overtenker det meste. Vet det er vår dag og alt det der, men for at jeg skal kunne kose meg må jeg vite at gjestene også gjør det. Vielsen er samme sted som middagen og festen. Det er på et hotell hvor gjestene kan bo. Vi tar bilder først, så det ikke blir ventetid. Vi har lagt opp til cava og kanapeer etterpå. Halvannen time senere er det middag. Der er det en lett forrett, en stor hovedrett, og dessert. Det er ulike viner til hver rett og gjestene får påfyll ved behov. En time etter middagen er det kake, kaffe og avec. Vi har bryllupskaken, cupcakes i ulike smaker og snacksbord med godt utvalg. Så åpnes et siderom med dansegulv, gode høyttalere og lys. Musikken blir spilt fra ferdig liste på Spotify. Vi har valgt musikk fra 80 tallet og frem til nå. Da kan de som vil ta del i festen mens de som vil snakke eller bare kose seg uten for mye lyd og dans kan bli i hovedrommet eller trekke seg bort til sofagruppene. Det er også veranda rett utenfor. Alle gjestene vil få to valgfrie drikker hver som de kan bruke i baren. Ellers er all alkoholfri drikke inkludert. Ved midnatt blir det nattmat. Festen avsluttes kl. 02. Vi har hele veien prøvd å tenke på hva de fleste vil like samtidig som vi blir fornøyde. Vi har også valgt å kjøpe en kake og cupcakes da det er et stykke å reise og vi vil ikke at gjestene skal måtte stresse med å bake. Ville du syntes det var kjipt at det ikke var fri bar? Eller at det ikke var vanlig kakebord? Noe annet du ikke hadde likt? Bryllupet er i september så det er fremdeles tid til å gjøre endringer. Anonymkode: dbc8c...b4a Nydelig! De som ikke blir fornøyd med dette, kan ti stille eller la være å komme i bryllupet Anonymkode: 67c9e...732 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #30 Del Skrevet 27. april 2023 Synes det høres bra ut! Vi var i et bryllup i fjor. Da bestilte de cheeseburger fra McDonalds til nattmat. Det var litt gøy etter at vi alle hadde danset, drukket og feirt kjærligheten. Perfekt avslutning på et godt lag. Anonymkode: 147f7...944 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 27. april 2023 #31 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg overtenker det meste. Vet det er vår dag og alt det der, men for at jeg skal kunne kose meg må jeg vite at gjestene også gjør det. Vielsen er samme sted som middagen og festen. Det er på et hotell hvor gjestene kan bo. Anonymkode: dbc8c...b4a Betyr det at mange må betale seg inn på hotellrom for å delta i bryllupet deres? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #32 Del Skrevet 27. april 2023 1 hour ago, Nevrosererroser said: Jeg tenkte også på dette. Jeg har cøliaki, for min del antar jeg alltid at jeg ikke kan spise alt som serveres så jeg har med litt nødproviant til det meste av anledninger men jeg blir skikkelig glad når det er tatt hensyn til auto immune sykdommer og allergi. Det må ikke vere gjort alle mulige tilpasninger men om man som gjest får info om hva som serveres til de ulike tidspunktene kan man lettere planlegge. Ofte kan man spise middagen men ingenting etterpå og det er helt greit, bare praktisk å vere forberedt på☺️ Et hotel som gjør seg i brylluper (og andre typer selskaper) bør kunne tilby alternativer til gjester med allergier. Det er bare å opplyse at "Gjest nr. 37 tåler ikke: Hvete, gluten, kikerter". Det er virkelig uprofesjonelt hvis de ikke tilbyr alternativer til alle retter (middag, kake, nattmat, osv). Anonymkode: c378a...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #33 Del Skrevet 27. april 2023 Jeg hadde nok savnet et ordentlig kakebord veldig. Anonymkode: 0c755...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 27. april 2023 #34 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Samme her. Bortsett i det ene bryllupet jeg var i i Trøndelag, da fikk vi brennsnut. Kanskje er det landsdelspreget når @Fru Uperfekt nevner brennsnut/betasuppe/sodd? Uansett, alt er jo godt på natten 😅 Anonymkode: ccf5a...ee1 Det er landsdelspreget ja. Trøndelag pleier vel å ha sodd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 27. april 2023 #35 Del Skrevet 27. april 2023 Sessan_ skrev (1 time siden): Jeg har vært i mange bryllup, og pølser har vært nattmat alle stedene. Hmm aldri opplevd det, men kan være en landsdel jeg ikke har jobbet i 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 27. april 2023 #36 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For meg er høydepunkt ved bryllup kakebord, så hadde blitt litt skuffet over at det bare var en kake. Her jeg bor er det vanlig med store kakebord med alle slags kaker. Men jeg mener at et bryllup er til for brudeparet, og det er de som skal være fornøyde med feiringen så jeg hadde ikke sagt noe om det. Anonymkode: 797b5...62b Beklageligvis vanlig her og, og jeg baker gjerne kake (baker ofte bryllupskaken) men orker ikke spise klisset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #37 Del Skrevet 27. april 2023 Høres veldig veldig bra ut Anonymkode: ea3a4...0ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nevrosererroser Skrevet 27. april 2023 #38 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Et hotel som gjør seg i brylluper (og andre typer selskaper) bør kunne tilby alternativer til gjester med allergier. Det er bare å opplyse at "Gjest nr. 37 tåler ikke: Hvete, gluten, kikerter". Det er virkelig uprofesjonelt hvis de ikke tilbyr alternativer til alle retter (middag, kake, nattmat, osv). Anonymkode: c378a...d75 Bør kunne ja, men faktisk kan er desverre noe annet. Jeg har ihvertfall erfart at det stort sett ordner seg til middagen, så er nødproviant i veska redningen resten av dagen og det er helt greit, en kan ikke forvente tilrettelegging for alt☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #39 Del Skrevet 27. april 2023 You had me at "vi tar bilder først"!! 👏👏 Skal i flere bryllup i år og har forsøkt så godt jeg kan å hinte til at dette er lurt. Det er sååå kjedelig å vente! At folk vandrer rundt og gjesper og kikker på klokka i 2-3 timer er iallefall min største skrekk når jeg arrangerer noe. Men ingen hører på meg 🥴 Anonymkode: fa1cb...5d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #40 Del Skrevet 27. april 2023 Jeg hadde savnet et skikkelig kakebord, det er høydepunktet i et bryllup for min del. Alkohol bryr jeg meg ikke om, så fri bar eller ikke hadde ikke spilt noen rolle. Anonymkode: 18392...2e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå