Gå til innhold

Hjelp å finne en sang!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er en sang som jeg antar er fra 80-tallet som har to asiatiske damer som synger noe på begynnelsen av sangen og midt inni. Det er et kjennetegn at de synger veldig mykt eller pusete (mangel på bedre forklaring). Mener også at de synger noe på et språk som jeg ikke forstår antagelig asiatisk.

Tror at i musikkvideoen står de inni et svart studio. Veeeldig rolig.

Det er en rolig melodiøs sang som begynner med noe "du-du-dudidu" som er spilt på antageligvis en elektronisk instrument.

Jeg hadde denne sangen på en cd, for nesten 20 år siden og har leitet etter denne sangen i maaange år nå. Mener den har vært populær, så det skal ikke være helt sild i tønne å finne den!

Anonymkode: 29c09...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du husker ikke noen ord, tekst eller refreng? 

Anonymkode: 8b558...216

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det begynner med noe som høres litt ut som panfløyte, men det er ikke det siden det er elektronisk 

Også synger de to noe som jeg tror er asiatisk, men det minner litt om en form for "messing". 

Det rare er at et norsk tv program brukte sangen (for flere år siden) og da skvatt jeg til da jeg hørte den, også husket jeg sangen en periode. Også prøver jeg å huske hvilket program det var, men det var et sånn typisk norsk program hvor de viser fram skjærgården på Sørlandet. Og en båt som tøffer avgårde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei dessverre, men det er litt i den kategorien kansje tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei dessverre, men det er litt i den kategorien kansje tror jeg. 

Du har ikke noe mer å komme med? Dette var litt spennende 😅

Kan du huske noe, hva som helst. Et det bare de to damene som synger hele tiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er kun de to som jeg husker. Jeg aaaaner ikke hvordan resten av sangen er. De synger på en sånn drømmende, soft måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nrk brukte mye enya som typ pausemusikk på nrk tidligere. Kan der være Only time?

Anonymkode: c0508...4f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Batteri skrev (9 minutter siden):

Her er mitt forslag. 😊
Sikker på at det var to damer som sang?

Å herregud, hørte på denne at det var noe kjent med dmbpde stemmer og best etter ca 30 sekunder, så da youtubet jeg og fant at det var deep forest med en sang som heter sweet lullaby (completo) 

Vet ikke hvordan man legger inn link

Men tuuuuuuuuuusen takk skal du ha! 😁😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Innser nå at det sikkert er afrikansk språk og at det slett ikke er to asiatiske damer 😂

Uansett den sangen oppleves veldig sterkt for meg, vet ikke hvorfor, for jeg skjønner ikke ha de synger, men jeg får lyst å gråte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Innser nå at det sikkert er afrikansk språk og at det slett ikke er to asiatiske damer 😂

Uansett den sangen oppleves veldig sterkt for meg, vet ikke hvorfor, for jeg skjønner ikke ha de synger, men jeg får lyst å gråte.

Bra vi fikk løst gåten. 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Å herregud, hørte på denne at det var noe kjent med dmbpde stemmer og best etter ca 30 sekunder, så da youtubet jeg og fant at det var deep forest med en sang som heter sweet lullaby (completo) 

Vet ikke hvordan man legger inn link

Men tuuuuuuuuuusen takk skal du ha! 😁😁😁

Så flott, glad jeg kunne hjelpe deg på vei!🤩

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Batteri skrev (1 time siden):

Så flott, glad jeg kunne hjelpe deg på vei!🤩

Fatter ikke hvordan du greide å peile deg inn på dette med mine totalt misledende forklaringer 🧐🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...